Silnik 1.5 dCi 90KM FAPWyświetleń: 7556

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 dCi 90KM FAP

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 90KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 90KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(9)
Trwałość
 9.6/10
Utrzymanie
 9.6/10
Dynamika
 7.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz 20.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to zadowalająca dynamika,zbiera się ładnie jedynie brak 6-tki na trasie i przy większych prędkościach staje się słyszalny i tak się trochę męczy.Po za tym silniczek jest bardzo cichy i elastyczny.W ciemno kupiłby takie samochód z tym silnikiem."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Megane Grandtour 1.5 dci 90KM Rok / Przebieg: 2011 245.000km Śr. spalanie: 5.0
Paweł 06.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Rewelacja pod każdym względem numer jeden na rynku pod względem spalania,awaryjność zerowa. Mam go w Magnie z 2011roku wersja hatchack od 3 lat przywiezioną z Francji przebieg 170tys osobiście zrobiłem 130tys miedzy czasie przy silniku wymieniłem rozrząd i trz razy olej to wszystko co robiłem.Silnik bardzo elastyczny cichy i dobrze się zbiera,na trasie brak 6-tego biegu ale nie przeszkadza to w niczym poprostu czuć silnik przy prędkości ponad 140KM/h to taki minusik.Spalanie na trasie po niżej 4 L miasto 5.5 średnio 4.5L poprostu nie do wiary.Nie słuchajcie że Renówki sa awaryjne "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane III Hatchback/90KM Rok / Przebieg: 2011r/170tys Śr. spalanie: 4.5
Andrzej 30.04.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, absolutnie bez problemów, spalanie w cyklu miejskim, korkach nigdy nie przekroczyło 5 l/100km. Obecnie mam Megane III 90km/fap i jak na razie również bez problemów. Spalanie wyższe o 0,5 litra niż Note, ale autko większe. Megana lato po mieście i jak na razie bez kłopotów z fapem," "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Megane III 90KM Rok / Przebieg: 2013/ 195000 Śr. spalanie: 5
Tomasz 22.08.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
""myślę, że auto godne polecenia " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 90km Rok / Przebieg: 2010/12000 Śr. spalanie: 5.3
Robert 11.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
""To nie jest moje pierwsze auto z DCi. Specjalnie wybrałem bez dwumasy i FAP bo wiem ile kosztuje wymiana! Bardzo oszczędny w eksploatacji i serwisowaniu, Jednak za mała moc nawet do takiego lekkiego auta jak Stepway!. Auto do miasta!!! Nie nadaje się na autostrady!!!! Powyżej 110 bardzo głośny i słaby przy wyprzedzaniu! Jak załącza się agregat od klimy to czuć, że auto "słabnie", zwłaszcza powyżej dwóch osób na pokładzie. Wymaga "myślenia" przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu! Ogólnie silnik za głośny zwłaszcza zimny!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: stepway/90KM Rok / Przebieg: 2012r/80.000 Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.