Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 21128

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 11):
(9.09)
Trwałość
 8.45/10
Utrzymanie
 9.36/10
Dynamika
 9.45/10

Głosy według opinii:

101

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stanislaw 12.09.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"SUPER CENA/JAKOSC/SPALANIE"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Grand Scenic/110KM Rok / Przebieg: 2012/188500 Śr. spalanie: 5.8
Klakson 31.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry i trwały silnik mam go od 5 lat w Megane III i nic kompletnie się nie dzieje.Silnik bardzo elastyczny i cichy,spalanie na poziomie 6L."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Grantour 110KM Rok / Przebieg: 2013 r 129500 Śr. spalanie: 6.0
Olo 17.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik wysoka kultura pracy,niskie spalanie,dobra dynamika i bezawaryjność.Miałem go we wcześniejszym modelu Megane III zrobiłem nim 170tys bez ani jednej awarii.Teraz jeżdżę Megane IV drugi rok zrobiłem nim 47 tys,spalanie 3.7-4.8 l trasa a miasto 6.5 l przy wyższych prędkosciach na autostradzie nawet do 7l ale to przy 160km/h.Ogólnie silnik niezawodny o bardzo dobrych parametrach."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane IV GranTour Rok / Przebieg: 2016r 47.tys Śr. spalanie: 5.5
Daniel 19.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik moim zdaniem rewelacyjny. Cichy, elastyczny, oszczędny i przy tym dynamiczny, a co najważniejsze bezawaryjny. Silnik zamontowany w Grand scenicu z 2013r, obecnie przejechałem nim niecałe 60tys.km, przy czym samochód ma w tej chwili niecałe 190tys.km. Jestem bardzo zadowolony zarówno z silnika jak i samochodu. Aha, wymiana oleju i filtra powietrza co 10tys.km, filtr paliwa co 20tys.km "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Grand Scenic, 110KM Rok / Przebieg: 2013/189tys.km Śr. spalanie: 5.8
Leszek 22.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik rewelacja. Kupiłem auto z 2012 roku i oparłem się na opinii, iż producent po 10 latach na pewno zebrał tak dużo informacji, iż mógł wprowadzić zmiany w silniku, tak aby wyeliminować wcześniejsze problemy. Z punktu widzenia marketingowego - dali du...py, gdyż ciężko jest zmienić opinie zwyczajów i historyczne, mogli go nazwać inaczej i byłoby super. Meritum- mam Lagunę 3 z przebiegiem 250tys km od nowości, żadnych problemów z autem i silnikiem. Spalanie w trasie 4,5l w mieście 6.5/100km dla mnie rewelacja. DPF nie raz się wypalał i tyle w temacie. To auto można kupić już za 30tys. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 1,5dCi/110kM Rok / Przebieg: 2012/2500000 Śr. spalanie: 5
<<<123>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.