Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 23352

dCi
Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 110KM występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2010r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z sześciobiegową skrzynią o bardzo dobrej dynamice świetnej elastyczności oraz niskim poziomie spalania.Silnik znajdziemy w między innymi  Megane III jak również w Lagunie czy Grand Scenicu. W tych modelach sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy, auto na trasie się nie męczy i przyspiesza  z każdego biegu jego elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejść do granicy 4l.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 110KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 68

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 16):
(7.83)
Trwałość
 7.19/10
Utrzymanie
 8.13/10
Dynamika
 8.19/10

Głosy według opinii:

133

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciek 14.11.2018
Średnia:
(0.00)
Tak
"Opinie powinny zawierać info nt tego skąd masz auto. 2 czy 3 właściciel auta kupionego od handlarza niestety ale przebiegu auta nie zna. Jestem 2 właścicielem - auto kupione od znajomego, więc przebieg prawdziwy. Zrobiłem 20 tys. Silnik na razie bezawaryjny. Jedyna wada dla mnie - wolno się nagrzewa, a ja dużo jeżdżę po mieście trasy 2-6 km. Moc / Dynamika wystarczająca - nawet auto mocno obciążone daje radę. Spalanie może być nawet poniżej 4 l / 100 km - jadąc autostradą 90 kmh. Przy normalnej jeździe autostradowej tj. 130-140kmh (wszelkie wakacje z bagażem i 4 osobami, rowery na haku) spalanie takie jak w mieście tj. 6,5 l/100. Polecam - silniki po 2010 r. z pewnego źródła są absolutnie bezawaryjne."
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Megane III / 110 KM Rok / Przebieg: 2014 / 85 Śr. spalanie: 6.5
Mikołaj 06.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik mało awaryjny, dobra elastyczność, niski poziom spalania, w mieście ok 6.5l/100km."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Megane III / 110km Rok / Przebieg: 2012/85000 Śr. spalanie: 6.5
Super Mario Bros 26.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak czytam te dwie opinie pod spodem to nie wiem czy się śmiać czy płakać ? Jeden wydał majątek ale pytanie na co ? drugi mówi że są drogie części ale które ? I to takie opinie wielkich znawców które zaburzają obraz tego silnika. Panowie może auto kupione od Niemca z przebigiem 350 tys i serwis od przypadku,może to wy jeździcie bez pojęcia o tym że to diesel? Powiem tak totalne bzdury silnik 1.5 dci jest obecnie najbardziej doparcowaną jednostką diesla na rynku,przede wszystkim ma totalnie bezobsługowy FAP czego inne firmy nie mają .Układ wtryskowy totalnie bezawaryjny ponad 300 tys bez żadnych problemów,koło dwumasowe jakie zastosowano wytrzymuje praktycznie dożywotnio.Pierwsze słyszę żeby przy takich przebiegach coś się działo ,dlatego śmiem twierdzić że wasze to razy 3.Szkoda że panowie nie napisali co się im zepsuło,panowie olej trzeba wymieniać maks .co 15 tys co drugą wymianę filtr paliwa i to wszystko co przy tym silniku trzeba robić.Nie straszcie ludzi a jak już coś to konkrety co się zepsuło i jakie koszty.Mam trzy renówki z tym silnikiem o różnych wersjach a tam 110KM ma obecnie 289tys i silnik pracuje jak nowy.Dodam że tak mało palącego silnika diesla nie spotkałem a miałem ponad 20 diesli."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Grantour 1.5 dci 110KM Rok / Przebieg: 2012.r 289 tys Śr. spalanie: 5.6
Rebert 26.10.2018
Średnia:
(3.33)
Nie
"Również odradzam, wydałem majątek na remonty"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Scenic / 110 Rok / Przebieg: 2012 / 170tyc Śr. spalanie: 6.5
Arek 20.10.2018
Średnia:
(3.00)
Nie
"Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie przy 140km/h 7,2/100, a w mieście ponad 8, wracam z powrotem do 1.6 lub 2.0 z gazem "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: Megane 3 / 110 Rok / Przebieg: 2013 / 145tys Śr. spalanie: 7
<<<1234>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.5 dCi (od 2001)
Silniki 1.5 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2014)
Silniki 1.5 dCi z FAP stosowane od roku 2010
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2005-2012
Silniki 1.5 dCi stosowane w latach 2001-2005
Silniki 1.6 dCi z systemem Energy Smart Managment (od 2011)
Silniki 1.9 dCi (1997-2012)
Silniki 2.0 dCi (od 2005)
Silniki 2.2 dCi (2001-2009)
Silniki 3.0 DCi (2002-2012)
Silniki montowane w samochodach użytkowych
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCI 175KM ('06-'10)18.11.2018

Jestem trzecim właścicielem, silnik pracuje ok i mimo upływu lat dalej jest dynamiczny. Spalanie jak na taką masę auta bardzo przy

Polecam

8.71

Silnik 2.4 D5 205/2015KM (od 2009)17.11.2018

Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma biuro i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super,

Polecam

8.55

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.