Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP DV6D - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11732

Silników używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 8V 92KM FAP DV6D

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. z zaworem upostowym

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 8):
(9.04)
Trwałość
 9.25/10
Utrzymanie
 9.38/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

michał 27.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 92 Rok / Przebieg: 2013 Śr. spalanie: 5.8
Domi 07.07.2018
Średnia:
(6.00)
Nie
"Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale przy tym wymiana oleju i dolewka Eolys koszty nie małe.SIlnik dobrze się sprawuje jednak w jeździe miejskiej jest problematyczny.U mnie sytuacja wyglądała tak że trasy kilka kilometrów do pracy i ciągłe korki.No ale co to za auto które w korkach nie może jeździć.Po za tym spalanie w granicach 7l miasto średnio 6 a na trasie do 120 4.5l po wyżej ponad 5.Ze względu na FAP i jego problem jazdy miejskiej odradzam "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Peugeot 308 Kombi Rok / Przebieg: 2011 r 170tys Śr. spalanie: 6
Artur 23.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow.""
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Citroen C4 92 KM Rok / Przebieg: 2013/ 152 000 Śr. spalanie: 4.2
Paweł 01.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik i samochód mam go od nowości zakupiony w 2011 jak do tej pory żadnych problemów. Wczesnej posiadałem Audi A4 B7 140KM przez 6 lat i powiem szczerze nie czuje żadnego dyskomfortu przesiadając się z samochodu "premium" wręcz przeciwnie :-). Po 20 latach wyleczyłem się już z samochodów niemieckich" przerost formy nad treścią". Polecam wszystkim komu nie zależy na prestiżu. Pozdrawiam Paweł "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen C4 Rok / Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 4.8
Adam 16.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik bardzo oszczędny,tani w ekspleatacji,tanie części osprzętu silnika.Polecam:)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 308/92 Rok / Przebieg: 2012/120.000 Śr. spalanie: 5.1
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.