Silnik 1.6 HDI 92KM/FAPWyświetleń: 3248

Silników HDI używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy pizoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jarecki 08.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jest kolejny Peugeot ( rocznik 2012) i to diesel.Wcześniej miałem Peugeota 307 Kombi ( bez Fap , Dwumasy i turbo bez zmiennej geometrii) . Jak na razie spisuje się bezproblemowo "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 308 SW/92KM Rok / Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 5.3
Tomek 09.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik idealny dla osób szukających oszczędności mało palący i bezawaryjny.Przejechane od nowości 175tys i zero problemu średnie spalanie 5.2 na trasie 4L a miasto 6.5 co więcej chcieć.Dynamiczny zrywny i elastyczny na trasie ładnie idzie nawet z prędkością 160km/h (autostrada Niemcy). Zero wycieków,nie pobiera oleju koszty sprowadzają się do tankowania i serwisu oleju.Dodatkowo w aucie cichutko jak w benzynie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C4/92KM Rok / Przebieg: 2011r/175tys/km Śr. spalanie: 5.2
Mariusz 31.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik mam w Peugeocie 308 wersja kombi jestem poprostu zachwycony nim.!!! Jego spalanie jest tak niskie że czasami zastanawiam się czy nie zepsuł się komputer od spalania średnio 5 l a na trasie udało mi się zejść do poziomu 3.8l na trasie przy prędkości 90km/H. normalnie 4.5L miasto to kas 6.5L ale to już przy strasznych korkach.Dynamika na niezły poziomie silnik lubi wyższe obroty ładnie pracuje.Ma filtr cząstek stałych ale nic się nie dzieje,podobno już teraz filtry nie są takie awaryjne.Przebieg 180tys silnik suchy bez wycieków,pracuje bardzo dobrze czy to zima czy lato.Polecam potrafi odwdzięczyć się niezawodnością i niskimi kosztami użytkowania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 308 kombi/92KM Rok / Przebieg: 2011r/180.000 Śr. spalanie: 5L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.