Silnik 1.6 HDI 92KM/FAPWyświetleń: 8195

Silników używa:

HDI
Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. z zaworem upostowym

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 HDI 92 KM o oznaczeniu (DV6D) zadebiutował w 2010r.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek z zaworem upustowym.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 5):
(9.53)
Trwałość
 9.8/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 8.8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 01.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik i samochód mam go od nowości zakupiony w 2011 jak do tej pory żadnych problemów. Wczesnej posiadałem Audi A4 B7 140KM przez 6 lat i powiem szczerze nie czuje żadnego dyskomfortu przesiadając się z samochodu "premium" wręcz przeciwnie :-). Po 20 latach wyleczyłem się już z samochodów niemieckich" przerost formy nad treścią". Polecam wszystkim komu nie zależy na prestiżu. Pozdrawiam Paweł "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen C4 Rok / Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 4.8
Adam 16.02.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Super silnik bardzo oszczędny,tani w ekspleatacji,tanie części osprzętu silnika.Polecam:)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 308/92 Rok / Przebieg: 2012/120.000 Śr. spalanie: 5.1
Jarecki 08.10.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Jest kolejny Peugeot ( rocznik 2012) i to diesel.Wcześniej miałem Peugeota 307 Kombi ( bez Fap , Dwumasy i turbo bez zmiennej geometrii) . Jak na razie spisuje się bezproblemowo "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 308 SW/92KM Rok / Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 5.3
Tomek 09.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik idealny dla osób szukających oszczędności mało palący i bezawaryjny.Przejechane od nowości 175tys i zero problemu średnie spalanie 5.2 na trasie 4L a miasto 6.5 co więcej chcieć.Dynamiczny zrywny i elastyczny na trasie ładnie idzie nawet z prędkością 160km/h (autostrada Niemcy). Zero wycieków,nie pobiera oleju koszty sprowadzają się do tankowania i serwisu oleju.Dodatkowo w aucie cichutko jak w benzynie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen C4/92KM Rok / Przebieg: 2011r/175tys/km Śr. spalanie: 5.2
Mariusz 31.07.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik mam w Peugeocie 308 wersja kombi jestem poprostu zachwycony nim.!!! Jego spalanie jest tak niskie że czasami zastanawiam się czy nie zepsuł się komputer od spalania średnio 5 l a na trasie udało mi się zejść do poziomu 3.8l na trasie przy prędkości 90km/H. normalnie 4.5L miasto to kas 6.5L ale to już przy strasznych korkach.Dynamika na niezły poziomie silnik lubi wyższe obroty ładnie pracuje.Ma filtr cząstek stałych ale nic się nie dzieje,podobno już teraz filtry nie są takie awaryjne.Przebieg 180tys silnik suchy bez wycieków,pracuje bardzo dobrze czy to zima czy lato.Polecam potrafi odwdzięczyć się niezawodnością i niskimi kosztami użytkowania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 308 kombi/92KM Rok / Przebieg: 2011r/180.000 Śr. spalanie: 5L

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Silnik 1.6 BlueHDI 120KM18.06.2018

Świetny silnik, na początku mocno sceptycznie podszedłem do niego ale w tej chwili po prostu jest boski, zbiera się nie najgorzej p

Polecam

7.50

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.