Silnik 1.6 TDCI 8V 95KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17007

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 16V CRDi 110KM (D4FB-U2)17.02.2019

Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232

Polecam

9.92

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 TDCI 95KM produkowany od 2011r najczęściej spotkany go w modelach Focusa,C-Max,Fiesta.Konstrukcja bliźniacza HDI wspólnie wykonana z inżynierami z koncernu PSA.Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5 .DPF nie sprawia żadnych problemów jest całkowicie bezobsługowy.Obecnie filtr jest suchym,pamiętamy że w poprzedniej wersji zwłaszcza 109KM do każdego tankowania był dozowany płyn który co jakiś czas trzeba było uzupełniać.Ta kwestia został wyeliminowana i w rzeczywistości filtr stał się praktycznie bezawaryjny.Również dopracowano jego dopalania już niema konieczności jazdy na wyższych obrotach lub dłuższych trasach.Jednostka współpracują z 6-stopnową skrzynia jej przełożenia są bardzo męczące zwłaszcza podczas jazdy miejskiej.Ogromnym atutem odmiany 95KM jest bardzo niski poziom spalania które średnio oscyluje w granicach 5l,na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l !!! Silnik1.6 TDCI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
słabsza dynamika
drogi serwis

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 7):
(8.52)
Trwałość
 8.86/10
Utrzymanie
 9.29/10
Dynamika
 7.43/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Dawid 09.08.2018
Średnia:
(4.67)
Tak
"Auto kupiłem w grudniu 2017r. Oryginalny przebieg 112tys - kupiony w AutoPlaza Warszawa. 1.6 tdci 95KM. Dostałem nawet gwarancję na pół roku. Minęło pół roku i skrzynia mi się rozsypała. Nie wiadomo czemu, jeżdżę spokojnie. W serwisie krzyczeli ok 12tys zł. Zdecydowałem się na remont"
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Focus/95KM Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 4.7
Robert 27.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"przebieg 97tys wymiana chłodnicy klimatyzacji. poza tym silnik w dobrej kondycji, przyspieszenie wystarczy, przy 5 osobach może trochę brakować mocy. samochód godny polecenia"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Focus/95km Rocznik / Przebieg: 2014/97tys Śr. spalanie: 5.1
Przemysław 11.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W fordzie fieście silnik Tdci 1.6 95 Km spisuje się świetnie, jest cichy, kultura pracy na wysokim poziomie, oszczędny 4 litry przy prędkości do 90 km/h osiągane bez problemu.Ford Fiesta z tym silnikiem jest dynamiczna, jak dotychczas żadnej awarii przy przebiegu 120 tys. oby tak dalej, jak najbardziej silnik godny polecenia, jeśli ford fiesta to tylko z tym silnikem jest oszczędny, dynamiczny i bezawaryjny."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Fiesta Rocznik / Przebieg: 2010r/120tys Śr. spalanie: 4.5
Dawid 22.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam od miesiąca auto i potwierdzam. Przyspieszenie daje radę choć mogłoby być lepiej na trasie. Spalanie średnie ok 5,2l, na trasie można zejść do 4,6l.przebieg 92tys jak na razie ok"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 95 Rocznik / Przebieg: 2014/92000 Śr. spalanie: 5.2
Capri 08.09.2017
Średnia:
(7.33)
Tak
""Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (2/10)
Odmiana silnika: Focus 1.6 TDCI 95KM Rocznik / Przebieg: 2012/ 105 000 Śr. spalanie: 6.5-7
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów