Silnik 2.0 TDI CR 170KM (CBBB/CFGB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26360

TDI
Silnik 2.0 TDI CR 170KM (CBBB/CFGB)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji..

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
koszty serwisu
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 8):
(8.79)
Trwałość
 8.38/10
Utrzymanie
 8.13/10
Dynamika
 9.88/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stefan 17.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v power diesel mam vcdsa i nawet zero błędów i tak od 4 lat spalanie male a dynamika super aha silnik cbbb 170km common email polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Passat 170km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.6
Wojtek 02.04.2018
Średnia:
(6.00)
Nie
""Jednostka CBBB, 170KM Common Rail. Mam od nowości. przebieg 300k, Przy 120k padł sterownik przy turbinie( wymiana całej na gwarancji), 130k czujnik różnicy ciśnien DPF. Dwumas po 200 000 padł(2300zł wraz ze sprzęgłem, pompa oleju przy 150k rozebrana, nadawała się do wymiany na poprawioną w 2010r(1500zł), Między 160 - 250k padł dwa razy egr, chłodnica spalin, przepustnica powietrza pod egr(3000zł), silniczek klap gaszenia( cały kolektor koszt 1800zł), Uszczelke wydmuchało przy 270k(2800zł), wentylatory padły przy 260k i lambda przed dpf.( 800zł), teraz poszła przekładnia kierownicza(2500zł) ale to już nie silnik."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: SuperbII Rok / Przebieg: 2009 300000 Śr. spalanie: 6.2
Dawid 03.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 170 Rok / Przebieg: 2010/ 288000 Śr. spalanie: 7.0
Kasper 06.09.2017
Średnia:
(5.67)
Tak
""posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V/170KM Rok / Przebieg: 2003/160tys km Śr. spalanie: 7
Grzegorz 20.08.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Skoda superb 2010 170KM DSG CFGB 82000km. Silnik dynamiczny,przyspiesza dobrze.Wadą można nazwać wyczuwalną tzw.turbodziurę (zawsze miałem auta z silnikami benzynowymi i trochę mi to przeszkadza).Jedynym problemem jaki do tej pory wystąpił to awaria turbosprężarki (wyciek oleju).Spalanie jak na tak duże auto super (poza miastem można zejść nawet do 4.5l).Zawieszenie świetrnie tłumi nierówności jak dotąd jeszcze nic nie siadło." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: skoda superb 170KM Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 6.0
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (od 2009)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2017)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2014)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2015)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2018)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę (kombii) i m

Polecam

8.73

Silnik 2.0 CRDI17.12.2018

Auto bardzo solidne, tanie w utrzymaniu. Silnik 2.0 crdi, bardzo elastyczny, bezawaryjny, przyzwoite spalanie jak na masę i moc auta.

Polecam

8.73

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.