Silnik 2.0 TDI 16V CR 170KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 77443

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)01.07.2020

Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Polecam

9.43

Silnik 1.9 DDiS 129KM (Renault F9Q)01.07.2020

Ten silnik to jedno wielkie zło. Stosując się do podstawowych wytycznych przy eksploatacji samochodu z silnikiem diesla (wymiana ole

Odradzam

3.67

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)30.06.2020

Jest ok ale pod pewnymi warunkami, serwis zalecany lepiej skrócić o połowę np olej wymieniać co 15tys, rozrząd przy 75tys itd

Polecam

7.14

Silnik 1.2 TDI 12V CR 75KM (EA189)30.06.2020

moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to o

Polecam

8.20

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 170KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Oznaczenia silnika: CFGB, CBBB, CAHA, CEGA, CFJA

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
koszty serwisu
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 105

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 11):
(9.12)
Trwałość
 8.82/10
Utrzymanie
 8.64/10
Dynamika
 9.91/10

Głosy według opinii:

101

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Passat B6 HIGHLINE 05.04.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Rewelacyjny silnik !!! To już mój piąty diesel... różne marki.... Spalanie nawet poniżej 5l/100km, a max 7,5l/100km. Bardzo dobra dynamika, szczególnie przy skrzyni DSG. Żadnych awarii silnika, fabryczny DPF nigdy nie regenerowany ani nie dopalany serwisowo, Zawieszenie bez problemowe, cały czas fabryczne amortyzatory !!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie, dynamika, obszerne i wygodne wnętrze...

Wady:brak... może cena przy zakupie nowego....

Odmiana silnika: CBBBRocznik: 2010Przebieg: 340000 Śr. spalanie: 6l/100km
Audi Q5 06.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: silnik 2.0 TDI CAHA 170 km - ile ludzi tyle opinii , dla mnie silnik dynamiczny, oszczedny, zrobilem nim 80 tysiecy km bez zadnych awarii. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:dynamiczny oszczędny elastyczny trwały

Wady:kultura pracy

Odmiana silnika: 2.0 TDI CAHARocznik: 2010Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 8
AUDI A3 8P 19.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: do tej pory zero problemów z DPF, wymiana paska z racji przebiegu, wymiana dwumasy również z racji przebiegu, silnik od nowości bez usterkowy. Przy 320000tys padła jedna sonda lambda. Tyle jeśli chodzi o awaryjność

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CBBBRocznik / Przebieg: 2009/330000 Śr. spalanie: 6.3
Stefan 17.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Passat b6 2010 r 215 tyś oryginalny przebieg zero problemu z czym kolwiek oczywiscie olej maks co 15 tyś i paliwo non stop shell v power diesel mam vcdsa i nawet zero błędów i tak od 4 lat spalanie male a dynamika super aha silnik cbbb 170km common email polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Passat 170kmRocznik / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.6
Wojtek 02.04.2018
Średnia:
(6.00)
Nie

Opinia: "Jednostka CBBB, 170KM Common Rail. Mam od nowości. przebieg 300k, Przy 120k padł sterownik przy turbinie( wymiana całej na gwarancji), 130k czujnik różnicy ciśnien DPF. Dwumas po 200 000 padł(2300zł wraz ze sprzęgłem, pompa oleju przy 150k rozebrana, nadawała się do wymiany na poprawioną w 2010r(1500zł), Między 160 - 250k padł dwa razy egr, chłodnica spalin, przepustnica powietrza pod egr(3000zł), silniczek klap gaszenia( cały kolektor koszt 1800zł), Uszczelke wydmuchało przy 270k(2800zł), wentylatory padły przy 260k i lambda przed dpf.( 800zł), teraz poszła przekładnia kierownicza(2500zł) ale to już nie silnik.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: SuperbIIRocznik / Przebieg: 2009 300000 Śr. spalanie: 6.2
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.