Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 15445

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 16V CRDi 110KM (D4FB-U2)17.02.2019

Rewelacyjny silnik, wysoka kultura pracy, rewelacyjne spalanie i bardzo mała awaryjność. Posiadam Ceed'a z aktualnym przebiegiem 232

Polecam

9.92

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 106KM wszedł do produkcji w 2006 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju maksymalnie do 15 tys.km lub rok co przedtem było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety nie do końca wyeliminowało ten problem który również się zdarza -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Jednostka w Polsce nie występowała z FAP-em ale auta z zagranicy mogą posiadać filtr cząstek stałych.W Polsce wszystkie diesle które opuszczają salon są seryjnie wyposażone w FAP jednak odmiana 105KM była produkowana w latach 2006-2010 r i nie posiadała FAP-a.Natomiast w krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.Dlatego na rynku możemy spotkać wersje z importu wtedy warto sprawdzić czy posiadają FAP.Nie jest to tez duży problem ponieważ filtr cząstek stałych w Renault nie jest tak uciążliwy jak w innych firmach.Filtr wypalany jest przez zwiększenie dawki paliwa która jest podawana do cylindra.Ta metoda nie była do końca dopracowana i w następnych odmianach silnika po 2010 roku zastosowano inne rozwiązanie.Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy .Jednostka wyposażona w dwumasowe koło zamachowe oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek i w 6 biegową skrzynię.Te elementy wpłynęły na bardzo dobrą kulturę pracy silnika dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania .Jednak w razie awarii  poniesiemy wyższe koszty wymiany lub regeneracji osprzętu.Musimy pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa.Silnik 1.5 DCi jest bardzo dobrą jednostką pod warunkiem odpowiedniego traktowania jej,nie wolno zaniechać terminowych wymian oraz tankowania złej jakości paliwa a wtedy bezproblemowo osiągniemy przebiegi 300 tys /km bez najmniejszej awarii !!! 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np.Clio po przez auta segmentu C jak Megane oraz Mini-Van Grand Scenic.To świadczy o dużej popularności jednostki a co za tym idzie łatwym dostępem do części oraz serwisu.Odmiana 105KM może pochwalić się dobrą dynamiką nawet w pojazdach typu Grand Scenic oraz świetną elastycznością.W połączeniu z  6-biegową skrzynią która wpływa na bardzo dobrą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania możemy śmiało stwierdzić że jest to jeden z najlepszych silników disela na rynku.Co do trwałości tej odmiany sa podzielone zdania,wszystko zależy od jej użytkowania czy auto jest serwisowane czy nie.Znajdziemy na rynku silnik które przejechały ponad 300 tys bez najmniejszych problemów ale zdarzają się przypadki że przy przebiegach 200 tys.km zdarzały się poważne usterki.Przed zakupem warto się wybrać.do serwisu i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik

Zalety:
trwała konstrukcja
niska waryjność
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 28):
(9)
Trwałość
 9.07/10
Utrzymanie
 9.14/10
Dynamika
 8.79/10

Głosy według opinii:

271

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Nissan Tiida 15.01.2019
Średnia:
(9.67)
Tak
"Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP Ultimate. Tylko świece żarowe wymieniłem przy 200tys."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 1,5 dci 106KM 2007rok Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 5.45
Andrzej 05.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"To mój drugi diesel. Pierwszy to 1,9 SDI ale to zupełna inna bajka. Obecny 1,5/106KM jest świetnym silnikiem. Szczególnie dobra kultura pracy przy ok 3000 obrotów co przekłada się na ciszę w kabinie przy wyższych prędkościach. Zero problemów z odpalaniem przy -12C. Polecam"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Scenic III, /106 KM Rocznik / Przebieg: 2009/180000 Śr. spalanie: 5.5
Sławek 20.07.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
""Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest już 265 000. Co prawda przy ujemnych temp. rano słabo pali... ale może to nie problem wtrysków. Poza tym ok."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Megane Grandtour III 1.5d Ci 105KM Rocznik / Przebieg: 2010/ 265 000 Śr. spalanie: 4.8
Szymon 08.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Chyba najlepszy silnik jaki miałem, wysoka kultura pracy, małe spalanie, dobre osiągi od 4tego biegu. Jechałem na autostradzie 220km/h więc chyba prędkość max jest większa niż podają. -20°C nie stanowi żadnego problemu, odpala na strzał, nigdy nie nie zawiódł. Już nigdy nie kupię TDI skarbonki... następne auto kupuję 2,0 DCi i mam nadzieję że będzie równie zaje... fajny. A te zostaje w rodzinie bo szkoda się pozbywać."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Megane II / 106 Rocznik / Przebieg: 2005 / 140000 Śr. spalanie: 5.7
Tomek 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik miałem w Kangoo II z 2008 roku wersja 106KM z 6-biegową skrzynią bardzo dobry silnik zero problemów i nawet wymiany oleju co 30 tys nic mu nie robiło.Bardzo elastyczny nawet przy 40-50 km/h na piątym biegu zbierał się pięknie to duży atut bo nie trzeba było machać lewarkiem,na trasie rewelacja od 90 szóstka i cisza w kabinie a spalanie od 4.2ldo 5.2l średni to 6.5L .Awaryjność jest mu obca nigdy nie miałem z nim żadnych problemów od samego początku do sprzedaży przy przebiegu 198tys km.Bardzo dobry silnik zero problemów a jazda nim to sama przyjemność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kangoo 1.5 dci 106KM Rocznik / Przebieg: 2008r 198tys/km Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.