Silnik 1.5 DCi 106KMWyświetleń: 318

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 106KM

Silnik 1.5 DCi o mocy 106KM wszedł do produkcji w 2006 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju maksymalnie do 15 tys.km lub rok co przedtem było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety nie do końca wyeliminowało ten problem który również się zdarza -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Jednostka w Polsce nie występowała z FAP-em ale auta z zagranicy mogą posiadać filtr cząstek stałych.W Polsce wszystkie diesle które opuszczają salon są seryjnie wyposażone w FAP jednak odmiana 105KM była produkowana w latach 2006-2010 r i nie posiadała FAP-a.Natomiast w krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.Dlatego na rynku możemy spotkać wersje z importu wtedy warto sprawdzić czy posiadają FAP.Nie jest to tez duży problem ponieważ filtr cząstek stałych w Renault nie jest tak uciążliwy jak w innych firmach.Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.Jednostka wyposażona w dwumasowe koło zamachowe oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek i w 6 biegową skrzynię.Te elementy wpłynęły na bardzo dobrą kulturę pracy silnika dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania .Jednak w razie awarii  poniesiemy wyższe koszty wymiany lub regeneracji osprzętu.Musimy pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa.Silnik 1.5 DCi jest bardzo dobrą jednostką pod warunkiem odpowiedniego traktowania jej,nie wolno zaniechać terminowych wymian oraz tankowania złej jakości paliwa a wtedy bezproblemowo osiągniemy przebiegi 300 tys /km bez najmniejszej awarii !!! 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np.Clio po przez auta segmentu C jak Megane oraz Mini-Van Grand Scenic.To świadczy o dużej popularności jednostki a co za tym idzie łatwym dostępem do części oraz serwisu.Odmiana 105KM może pochwalić się dobrą dynamiką nawet w pojazdach typu Grand Scenic oraz świetną elastycznością.W połączeniu z  6-biegową skrzynią która wpływa na bardzo dobrą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania możemy śmiało stwierdzić że jest to jeden z najlepszych silników disela na rynku.Co do trwałości tej odmiany sa podzielone zdania,wszystko zależy od jej użytkowania czy auto jest serwisowane czy nie.Znajdziemy na rynku silnik które przejechały ponad 300 tys bez najmniejszych problemów ale zdarzają się przypadki że przy przebiegach 200 tys.km zdarzały się poważne usterki.Przed zakupem warto się wybrać.do serwisu i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik

Zalety:
trwała konstrukcja
niska waryjność
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2008 r wersje zagraniczne

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.83)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.5/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik miałem w Kangoo II z 2008 roku wersja 106KM z 6-biegową skrzynią bardzo dobry silnik zero problemów i nawet wymiany oleju co 30 tys nic mu nie robiło.Bardzo elastyczny nawet przy 40-50 km/h na piątym biegu zbierał się pięknie to duży atut bo nie trzeba było machać lewarkiem,na trasie rewelacja od 90 szóstka i cisza w kabinie a spalanie od 4.2ldo 5.2l średni to 6.5L .Awaryjność jest mu obca nigdy nie miałem z nim żadnych problemów od samego początku do sprzedaży przy przebiegu 198tys km.Bardzo dobry silnik zero problemów a jazda nim to sama przyjemność."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Kangoo 1.5 dci 106KM Rok / Przebieg: 2008r 198tys/km Śr. spalanie: 6.5
Władysław 09.09.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
""Mój 1,5 dci w Meganie II zrobił już u mnie 180tys km, u poprzedniego właściciela 100tys km. Silnik bardzo cichy, przyspieszenie jest fajne szczególnie na wyższych biegach 4, 5 a szczególnie zaskoczyło mnie że bardzo ładnie ciągnie na szóstym biegu od 110km/h do 170, dalej już spalanie mocno idzie w górę i wolniej przyspiesza do tych 195. Olej i filtr oleju (firmy mann) wymieniam co 10-12 tys km, cały czas castrol edge turbo diesel 5W40, jak do tej pory się sprawdza, turbina gwizda od początku, ale to przypadłość nie tylko mojego egzemplarza. Zapobiegawczo wymieniłem panewki korbowodowe łańcuch i pompę oleju przy 240tys km, ale stare nie były podobno jeszcze jakoś mocno zniszczone. Renault dalej montuje ten motor do wielu nowych modeli, Talismanów, GrandSceniców, Megan i innych, więc musi to być już silnik dopracowany, skoro 16 lat go produkują, a to przemawia za tym żeby kiedyś kupić znowu pojazd 1,5 dci. Póki co, mam nadzieję że pochwalę ten motor też przy przebiegu 340tys km." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane 1,5dci 106KM Rok / Przebieg: 2008/280000km Śr. spalanie: 5.2

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.