Silnik 1.5 DCi 86KMWyświetleń: 2942

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 86KM

Silnik 1.5 DCi o mocy 86KM wszedł do produkcji w 2005 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach takich jak  Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 8):
(8.71)
Trwałość
 9.38/10
Utrzymanie
 8.88/10
Dynamika
 7.88/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Maciej 21.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Krótko . Megane III (2010) 1,5 dci - 85 KM - obecny stan licznika 376 tyś km, olej wymieniany tak jak podaje producent ( co 30 tys.km) , rozrząd co 160 tys.km. Silnik , układ wtryskowy ( Delphi) bez żadnych awarii - wszystko fabryczne. Odpala w każdych warunkach ( przy 200 tys.km profilaktycznie wymienione świece żarowe) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 1,5 dci / 85 KM Rok / Przebieg: 2010/376 tys.km Śr. spalanie: 5.7
ZibiW 22.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Też nie mam z poliftowym 86 konnym 1,5 dci problemów choć ma 221 tyś nalatane. Ale zmiana oleju jest co 10tyś i to dobrego oraz markowy filtr oleju. No i nie butuję go zanim się nie rozgrzeje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Megane II / 86KM Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 4.7
Robert 08.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II / 86KM Rok / Przebieg: 2007r. / 276000 km Śr. spalanie: 5.9 L
Darek 03.07.2015
Średnia:
(8.00)
Nie
""Kangu 1,5 2011 od początku zrobiłem 120tyś z silnikiem tylko olej i filtry. Problem to zatykające się rurki odprowadzające wodę z klimatyzacji - ciepła woda na stopy się czasami leje. Większość napraw związanych z układem jezdnym. Końcówki i tarcze wymienione. Ogólnie prosty i niezawodny samochód. Trzeba zwrócić uwagę na pokonywanie ostrych zakrętów z dużą prędkością - może ponieść :) " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Kangu/85 Rok / Przebieg: 2011/120000 Śr. spalanie: 5.6
KRZYSIEK 07.03.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
""",,mam renault clio III z silnikiem 1.5 dci 85 KM, 2008 r 135000 km. samochodem jeżdżę od 11 miesięcy i zrobiłem ok 12500 km. spalanie liczone z tankowania to średnio 6.0.( komputer pokazuje 4.6) 90% tego dystansu to małe miasto 25 tyś ludzi. Samochód bardzo fajny, zrywny i bardzo cichy w środku. polecam" " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: CLIO III Rok / Przebieg: 2008/135000 Śr. spalanie: 4.6
Marcin 16.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""Pierwsze moje dCi było w Megane II kombi w wersji 90KM. Rocznik 2008 które sprzedałem w 2013r. z przebiegiem 260000km. Nie miał żadnych awarii o których się niby dużo pisze. Nie było potrzeby regeneracji turbiny, nie wymieniałem sprzęgła ani dwumasy. Miałem go od nowości. Olej wymieniałem 4 razy do roku co ok. 12000 - 15000km (Castrol Edge chyba 5W30). Paliwo zawsze z shella te normalne (tańsze). Spalanie od 4,5 w trasie do 5,5/100km w mieście. Dynamika taka sobie - nie był powolny ale łapał zadyszki przy większych prędkościach z kompletem pasażerów. Nie posiadał filtra cząstek stałych. Teraz mam Megane III w wersji 110KM. Dynamika znacznie lepsza, zużycie paliwa od 5 do 6,2l/100km w mieście. Przebieg na dzień dzisiejszy to ok.110000km i nic się nie dzieje. Metoda na serwisowanie ta sama: dwa razy częściej wymieniany olej niż zaleca producent i zawsze leję pewne paliwo. W obecnym egzemplarzu jest filtr cząstek stałych. Póki co zaświecił się ze 3 może 4 razy (wypalanie...). Wystarczy kilkanaście kilometrów przejechać z minimalnie większymi obrotami (ok.2000-2200obr/min. tak sugeruje napis na wyświetlaczu), potem gaśnie i jest OK. Mam nadzieję że tak będzie zawsze bo różnie się słyszy. Oba silniki odpalają od pierwszego w każdych warunkach. Odnoszę wrażenie jakby ten mocniejszy był na zimno głośniejszy od tego słabszego. Jak się rozgrzeje to kultura pracy wersji 110KM jest super. Nie jestem znawcą mechaniki ale polecam 1.5dCi. U mnie nic się złego i kosztownego nie dzieje. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Renault Megane II 1.5dCi 90KM Rok / Przebieg: 2008R 260000km Śr. spalanie: 5
kangoo 02.06.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
""Mam Kangoo I z 2007 1.5dCi 85 km ( wtryski elektromagnetyczne, turbo bez zmiennej geometrii, brak filtra cząstek stałych i dwumasy ). Obecny przebieg zbliża się do 260 000, wciąż mam fabryczne sprzęgło, wtryskiwacze i turbo - bez regeneracji, aczkolwiek w Intercoolerze zbiera się olej. Dynamika bardzo fajna, od 1800 obr./min idzie sprawnie do ok.3400 obr./min. Niskie spalanie na poziomie 5.3 - 5.7 l/100 km, w zimę w mieście miałem 6.5 l/100km. Olej od nowości 10W40 ELF Competition STi, zmieniany co 20 000, obecnie skracam do maksymalnie 15 000, oleje i filtry wymieniane na czas. Ropa tylko ze sprawdzonej, markowej stacji. " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kangoo I phase II 85KM Rok / Przebieg: 2007/260 000 Śr. spalanie: 5.7
Władek 10.09.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
""Silnik bez awarii przebieg 168 tyś ,tylko oleje i filtry ,spalanie miasto max 6.5 L z Klimą bardzo elastyczny można jechać na 4 biegu nawet 30 km/h .Dynamika na dobrym poziomie .Nie słuchajcie że Reno jest złe ja nim jeżdżę już 7 rok i naprawdę zero problemów a silnik chyba najlepszy na rynku " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: renault Kangoo 86KM Rok / Przebieg: 2006 r 168 tyś Śr. spalanie: 5.5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0dCi 90/115KM19.02.2018

Super silnik polecam .Naprawdę warto .

Polecam

8.00

Silnik 2.0d B47 D20 150/190KM18.02.2018

Silnik posiadam w BMW Serii 1 moc 150KM auto zakupione w Niemczech,jestem bardzo zadowolony z ogółu.Co do samej jednostki jest w zupe

Polecam

9.33

Silnik 1.7 CRDI 136KM17.02.2018

Zdecydowanie polecam, małe spalanie, dobra dynamika ładnie zbiera się z niskich obrotów. Mam Carensa z 2014r. i silnik jest mało s

Polecam

8.53

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.