Silnik 1.5 DCi 86KMWyświetleń: 248

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 86KM

Silnik 1.5 DCi o mocy 86KM wszedł do produkcji w 2005 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnym i tańszego w ewentualnych naprawach.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach takich jak  Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Robert 08.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II / 86KM Rok / Przebieg: 2007r. / 276000 km Śr. spalanie: 5.9 L

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF24.09.2017

"świetny silnik,bardzo dobra dynamika,spalanie na poziomie 6.5L ,bardzo elastyczny i cichy.Obecnie na rynku to chyba najbardziej popul

Polecam

10.00

Silnik 1.5 DCi 65KM24.09.2017

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku pr

Polecam

9.00

Silnik 1.6 TDCI 90KM24.09.2017

silnik bdb dynamika ale jest błąd ma koło dwu masowe od 2006 roku i trochę kosztuje

Polecam

8.41

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.