Silnik 1.5 DCi 86KM

Silnik 1.5 DCi 86KMWyświetleń: 7725

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 86KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Siemens /Delphi w zależności od wersji

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej !

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

-awarii panewek

-awarii turbosprężarki

Układ wtryskowy

w zależności od wersji silnika stosowano układ wtryskowy Siemens lub Delphi

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCi o mocy 86KM (na rynku spotkamy również odmiany 84KM oraz 85KM) wszedł do produkcji w 2005 roku.Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi.Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach.Jednak w nie których odmianach 84KM czy 85KM dalej był stosowany układ wtryskowy Delphi który został dopracowany i nie sprawia tyle problemów co jego poprzednik.Zmniejszono interwał wymiany oleju co było główną przyczyną problemów z panewkami.Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii.Plusem jest brak filtra cząstek stałych,silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek.Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika.Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu. 1.5DCI znalazł szerokie zastosowanie w pojazdach różnego segmentu począwszy od małych miejskich samochodów jak np. Nissan Micra,a skończywszy na większych autach takich jak  Scenic. Świadczy to o dużej uniwersalności i możliwościach technologicznych silników 1.5DCI.. Aby przedłużyć żywotność silnika wysokoprężnego należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi ,od 2005 roku silnik został dopracowany i przy odpowiednim użytkowaniu oraz serwisowaniu nie przysparza większych problemów.Podsumowując, silnik 1.5 dCi charakteryzują niskie poziomy spalania,wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra elastyczność
niska awaryjność
niski poziom spalania

Wady:
słaba dynamika
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 10):
(8.97)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 9.1/10
Dynamika
 8.3/10

Głosy według opinii:

82

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

ŁukaszS 20.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużycia(olej ELF 900NF 5w40 oryginalny ). Układ wtryskowy nadal oryginalny wtryskiwacze oraz pompa w bardzo dobrym stanie, jedyne co było wymieniane w układzie Common Rail to zawór IMV który powodował nie równą pracę na zimnym silniku( szarapania i nagłe skoki obrotów koszt 250 zł Delphi). Silnik II generacji bez problemowy bynajmniej mój :) Spalanie(Megane II PH II Sedan) Miasto 5.5 max Trasa do 90 4.5 Autostarda 140km ok 6.2 Polecam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane 1.5 DCI 86KM K9K 724 Rok / Przebieg: 2008 225000 Śr. spalanie: 5.2
Marian 17.05.2018
Średnia:
(10.00)
Nie
"Sugerując się opinią, że w 2005 była zmiana układu wtryskowego z delphi na bosch pojechałem kupić auto z 2007 a tu pompa delphi! No i jak to możliwe? Jak sprzedawca się nie zna i nie wie co ma w aucie i jak ma to odczytać?"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic/86KM Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6
Maciej 21.01.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Krótko . Megane III (2010) 1,5 dci - 85 KM - obecny stan licznika 376 tyś km, olej wymieniany tak jak podaje producent ( co 30 tys.km) , rozrząd co 160 tys.km. Silnik , układ wtryskowy ( Delphi) bez żadnych awarii - wszystko fabryczne. Odpala w każdych warunkach ( przy 200 tys.km profilaktycznie wymienione świece żarowe) "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: 1,5 dci / 85 KM Rok / Przebieg: 2010/376 tys.km Śr. spalanie: 5.7
ZibiW 22.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
"Też nie mam z poliftowym 86 konnym 1,5 dci problemów choć ma 221 tyś nalatane. Ale zmiana oleju jest co 10tyś i to dobrego oraz markowy filtr oleju. No i nie butuję go zanim się nie rozgrzeje."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Megane II / 86KM Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 4.7
Robert 08.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane II / 86KM Rok / Przebieg: 2007r. / 276000 km Śr. spalanie: 5.9 L
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Silnik bardzo niezawodny, widać, że francuzi odrobili solidnie lekcje. 1.9 dci wostatniej wersji od 2009 z DPF spełnia normę EURO

Polecam

9.23

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)19.08.2018

Witam, chcę tylko zwrócić uwagę, że istnieją dwie wersje 1.9 dci 130. Pierwsza montowana od 2005r. W scenicu ii, megane II, turb

Polecam

9.23

Silnik 1.9 CDTI 120KM Z19DT19.08.2018

Przebieg 246000km. Nigdy mnie nie zawiodl. Wszystkie drobne usterki usiniete wlasymi rekoma. Plusem jest posiadanie Opcom a. Dzieki tem

Polecam

7.56

Silnik 1.7 CRDI 141KM (od 2013)19.08.2018

Powiem tak szału niema ale też niema tragedii,silnik bardziej dla jazdy spokojnej a niżeli do bicia rekordów.Zresztą auto tego typ

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów