Silnik 2.0 TDI PD 170KM (BMN/BMR/BRD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5354

Silników używa:

TDI
Silnik 2.0 TDI PD 170KM (BMN/BMR/BRD)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania po 2007 r zwłaszcza wersje zagraniczne

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch lub Siemens

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600 zł


Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 TDI o mocach 163KM oraz 170KM to kolejna odmiana tej jednostki która zasilała samochody marki VW Audi Skoda oraz Seat. W początkowej fazie produkcji były stosowane  pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka  16 zaworowa występowała w różnych odmianach ciągle  modyfikowana . Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.Lecz trzeba pamiętać że pojazdy z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
kosztowna wymiana rozrządu
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie pompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 5):
(7.53)
Trwałość
 7.2/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 9.4/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Andrzej 28.05.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Lubię ten silnik ma dobre przyspieszenie oraz dynamikę,ma niezłego kopa powera przy wyprzedzaniu innych samochodów.Co nie oznacza że nie ma lepszych,jak ktoś trafi na dobry zadbany egzemplarz to jest zadowolony."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Vw Touran/170km Rok / Przebieg: 2006/236 Śr. spalanie: 7
Robert 01.01.2018
Średnia:
(6.33)
Tak
"Samochód fajny,silnik problematyczny z powodu pd siemensa oraz dpf zatyka się i turbina pada i jeszcze dwumas."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Vw Touran Rok / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(5.67)
Tak
""posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V/170KM Rok / Przebieg: 2003/160tys km Śr. spalanie: 7L/100km
Kamil 05.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: VW Golf V 184KM Rok / Przebieg: 2005/185000 Śr. spalanie: 6.3
Maciej 12.02.2015
Średnia:
(7.33)
Tak
""silnik o ozn. BMN inny napęd pompy olejowej (bezpieczny) super silnik! poza wymianą pompek przez akcje VW nic się nie dzieje. Mega frajda z jazdy niskie spalanie trasa 6,4 miasto 8,4. Cichy i mega zrywny. Super auto na wypady rodzinne. " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Touran 2006 170KM/350NM DSG Rok / Przebieg: Śr. spalanie: 8.4 miasto

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.4 TDI EA288 z systemem Common Rail (2014-2017)
Silniki 1.6 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2014)
Silniki 1.6 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki 2.0 TDI EA189 z systemem Common Rail (2007-2015)
Silniki 2.0 TDI EA288 z systemem Common Rail (od 2012)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2003)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 2.7 V6 TDI (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA896 (2004-2011)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897 (2010-2015)
Silniki 3.0 V6 TDI EA897evo (2014-2018)
Silniki 8-cylindrowe TDI
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki 12-cylindrowe TDI
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów