Silnik 2.0 TDI PD 170KM (BMN/BMR/BRD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8434

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)25.03.2019

Silnik bezawaryjny, nie trapią go żadne dziwne przypadłości, regularny serwis olejowy i to tyle co wymaga. Dość duża moc przy um

Polecam

9.63

Silnik 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BLS/BXE)25.03.2019

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. P

Polecam

7.27

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)25.03.2019

Jak na razie zero problemów z silnikiem. Bardzo dobra dynamika przy małym spalaniu. Dobry silnik w trasy. W opisie jest błąd - siln

Polecam

7.38

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.03.2019

Insignia limuzyna . Auto bardzo wygodne, również z tyłu wystarczająco miejsca. Spalanie na przejechane 760 km w tym 50 % autostrada

Polecam

8.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 TDI o mocach 163KM oraz 170KM to kolejna odmiana tej jednostki która zasilała samochody marki VW Audi Skoda oraz Seat. W początkowej fazie produkcji były stosowane  pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka  16 zaworowa występowała w różnych odmianach ciągle  modyfikowana . Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.Lecz trzeba pamiętać że pojazdy z wcześniejszych lat produkcji mogą przysporzyć wiele problemów.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
kosztowna wymiana rozrządu
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie pompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600 zł


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 6):
(7.44)
Trwałość
 7.67/10
Utrzymanie
 5.33/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

8p 10.03.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
"Silnik BMN, 2007 rok,4x4, po akcji serwisowej wymiana pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych na Continentala, wymiana głowicy na akcji serwisowej, wgranie nowego oprogramowania na akcji serwisowej. Nalatane 220tys km i nic się nie chce zepsuć. Do tego po gwarancji program na 191KM/440NM i tak się kulam od lat. Pompa na łańcuchu. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 170 bmn Rocznik / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.5
Andrzej 28.05.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Lubię ten silnik ma dobre przyspieszenie oraz dynamikę,ma niezłego kopa powera przy wyprzedzaniu innych samochodów.Co nie oznacza że nie ma lepszych,jak ktoś trafi na dobry zadbany egzemplarz to jest zadowolony."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Vw Touran/170km Rocznik / Przebieg: 2006/236 Śr. spalanie: 7
Robert 01.01.2018
Średnia:
(6.33)
Tak
"Samochód fajny,silnik problematyczny z powodu pd siemensa oraz dpf zatyka się i turbina pada i jeszcze dwumas."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Vw Touran Rocznik / Przebieg: 2006 Śr. spalanie: 7
Kasper 18.11.2016
Średnia:
(5.67)
Tak
""posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: VW Golf V/170KM Rocznik / Przebieg: 2003/160tys km Śr. spalanie: 7L/100km
Kamil 05.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: VW Golf V 184KM Rocznik / Przebieg: 2005/185000 Śr. spalanie: 6.3
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.4 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1999-2010)
Silniki 1.9 TDI zasilane pompą rotacyjną (1991-2005)
Silniki 1.9 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (1998-2010)
SIlniki 2.0 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2003-2010)
Silniki rzędowe 5-cylindrowe (1990-2010)
Silniki 2.5 V6 TDI (1997-2008)
Silniki 10-cylindrowe TDI
Silniki SDI z wtryskiem bezpośrednim (1995-2010)
Pozostałe silniki

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.