Silnik 2.0 TDI 110KM CR/DPFWyświetleń: 6886

Silników używa:

TDI
Silnik 2.0 TDI 110KM CR/DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch lub Siemens

Ilość oleju: 3.8-4.3 L, typ oleju: VW 507,00, 5W-30, wymiana po: 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 110KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 3):
(7.89)
Trwałość
 8.67/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzegorz 17.09.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
""Golf 6. Silnik 2,0 TDI CR 110 KM. 2010 rok.Puki co, oby tak dalej.Cichy,mało pali.Spalanie miasto ok.6 l,trasa do 5 l i nie jest to żółwia jazda." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Golf VI 2.0 TDI 110KM Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 5.5
Waldek 07.01.2015
Średnia:
(7.67)
Tak
""silnik 2.0TDI 110KM w Tiguanie to jakieś jaja spala więcej na trasie niż w mieście ,po za tym zero awarii.Niestety dynamika bardzo słaba,strach wyprzedzać na autostradzie .Jak chcecie Tiguana to tylko ze 140KM.Jedyny plus to auto fajnie sie spisuje w mieście .Ale ja bym nie kupił auta z taka mocą !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Model / Moc: Tiguan 2.0 110KM Rok / Przebieg: 58tys 2012r Śr. spalanie:
Grzegorz 23.02.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Golf 6. Silnik 2,0 TDI CR 110 KM. 2010 rok.Puki co, oby tak dalej.Cichy,mało pali.Spalanie miasto ok.6 l,trasa do 5 l i nie jest to żółwia jazda." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Golf 6 Rok / Przebieg: 2010 rok Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Silnik 2.0 CRDI 113KM ('01-'06)12.07.2018

Silnik świetny. W miarę cichy, wytrzymały. Jest parę minusów w budzie Santa Fe SM tj. problem z wymiana rozrzadu czy wibracje. Og

Polecam

8.73

Silnik 2.0 BlueHDI 180KM11.07.2018

Srednie spalanie 6.5 litra

Polecam

8.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.