Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 51779

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocach 140KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Oznaczenia silnika: CFHD, CMEA, CAGA, CFFB, CFHC, CBAB

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 17):
(6.9)
Trwałość
 6.53/10
Utrzymanie
 6.71/10
Dynamika
 7.47/10

Głosy według opinii:

116

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Golf VI 09.07.2019
Średnia:
(8.33)
Tak
"Zero problemow , dynamicznie i ekonomicznie. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CFFB 2.0 TDI 140 km Rocznik / Przebieg: 2010/201tys Śr. spalanie: 5.5
Seat Exeo 2,0 TDI caga 143KM 14.05.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Głównie trasy, trochę po mieście. Obecnie 450 000km. Właściwie bez większych problemów. Największym zaskoczeniem była awaria czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Koszt rocznej części 150zł. I silnik dalej śmiga jak nowy. Brak wycieków, dymienia itd. Te silniki nie nadają się do jazdy na krótkich odcinkach. Polecam na dłuższe trasy."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2,0 TDI CAGA 105kW/143KM Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 6
Janusz 22.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Passat b6 z 2008 roku, silnik cbab z potwierdzonym przebiegiem 180tyś, z polskiego salonu , serwisowany i zero problemów, Absolutnie nic się nie dzieje. Myśle że problem właścicieli wynika głównie z tego że kupują auta od handlarzy pochodzące głównie z niemiec i z przebiegami dostosowanymi do ich oczekiwań. W moim aucie nie wiem co to dpf, turbina czy jakieś wtryskiwacze. Auto serwisowane, to jest recepta"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: cbab Rocznik / Przebieg: 180000 Śr. spalanie: 6
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału korbowego, lekko przycinające się sterowanie zmienną geometrią. Dwie spalone świece żarowe. Koszt naprawy 600 zł z częściami i robocizną. 100 % polecam tylko nie rzęcha z połową tego co faktycznie na liczniku. Pewne i zadbane auto to prawdziwy wół roboczy. Nie sprawiający najmniejszych problemów. Auto dość małe i lekkie auto ciągnie dobrze jak na tę moc." "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2,0 TDI BKD 140 KM Rocznik / Przebieg: 2008/240000 Śr. spalanie: 6.4
Jack 30.11.2017
Średnia:
(8.00)
Nie
"Silnik loteria niby poprawiony wzgledem PD ale bez wad nie jest mimo zmian i wprowadzenia CR. Pompa oleju w wersjach CR do 10.2009 dalej jest ta sama nieszczesna z sławnym wycierajacym sie imbusem. po tej dacie wprowadzono wiekszy , usterka została poproawiona chodz przy wiekszych przebiegach powyzej 350tys i poproawiony imbus potrafi sie wytrzec, Dwa to problemy wersji CR z pompą wysokiego cisnienia która sie łuszczy przez co opiłki uszkadzaja pompe i wtryski.... lepiej sprawdzic stan pompy i zawartosc opiłków i ew ja wymienic koszt nowej 1500zl, oraz stosowac preparaty do smarowanie wtryskow lub stosowac olej 2T do paliwa."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Passat B6 Rocznik / Przebieg: 2011 Śr. spalanie: 6.9
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.