Silnik 1.4 HDI 16V 90KM (DV4TED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4690

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI   moc 90KM o oznaczeniu DV4TED4 została wprowadzono na rynek w 2002 do 2005 roku.W odróżnieniu od wcześniejszej 8-zaworowej wersji tu zastosowano głowicę 16-zaworową z dwoma wałkami rozrządu.Najważniejsze zmiany po za różnicą zaworów było zastosowanie turbosprężarkę o zmiennej oraz intercoolera.Te zmiany miały za zadanie poprawienie osiągów oraz podniesienie kultury pracy jednostki.W rzeczywistości te miany wpłynęły na efektywność pracy silnika oraz zniwelowały tzw.turbo dziurę bardzo odczuwalną w poprzedniej wersji.Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie ale na rynku dostępny był silnik 1.6 HDI 90KM o podobnych parametrach o wiele lepszych osiągach.W konsekwencji w 2005 roku koncern PSA doszedł do wniosku że nie ma sensu na jego dalsze wdrażanie i został wycofany z oferty w 2005 roku.Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie,wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji,do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz nieszczelność inetecooler, również dochodzi do problemu z wtryskiwaczami które lubią lać.Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 90KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów.Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza od wersji 8-zaworowej ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami obsługi w razie awarii z racji zastosowania droższego osprzętu.

Zalety:
trwała konstrukcja
niezła dynamika
niskie spalanie
dostępność części

Wady:
awarie turbosprężarki
nieszczelność intercoolra
lejące wtryskiwacze

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzesiek 23.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania); " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: C3 1,4HDI 16V / 90KM Rocznik / Przebieg: 2002 / 170000 Śr. spalanie: 4.3

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.