Silnik 1.4 HDI 16V 90KM (DV4TED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3994

HDI
Silnik 1.4 HDI 16V 90KM (DV4TED4)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch lub Siemens

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI   moc 90KM o oznaczeniu DV4TED4 została wprowadzono na rynek w 2002 do 2005 roku.W odróżnieniu od wcześniejszej 8-zaworowej wersji tu zastosowano głowicę 16-zaworową z dwoma wałkami rozrządu.Najważniejsze zmiany po za różnicą zaworów było zastosowanie turbosprężarkę o zmiennej oraz intercoolera.Te zmiany miały za zadanie poprawienie osiągów oraz podniesienie kultury pracy jednostki.W rzeczywistości te miany wpłynęły na efektywność pracy silnika oraz zniwelowały tzw.turbo dziurę bardzo odczuwalną w poprzedniej wersji.Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie ale na rynku dostępny był silnik 1.6 HDI 90KM o podobnych parametrach o wiele lepszych osiągach.W konsekwencji w 2005 roku koncern PSA doszedł do wniosku że nie ma sensu na jego dalsze wdrażanie i został wycofany z oferty w 2005 roku.Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie,wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji,do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz nieszczelność inetecooler, również dochodzi do problemu z wtryskiwaczami które lubią lać.Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 90KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów.Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza od wersji 8-zaworowej ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami obsługi w razie awarii z racji zastosowania droższego osprzętu.

Zalety:
trwała konstrukcja
niezła dynamika
niskie spalanie
dostępność części

Wady:
awarie turbosprężarki
nieszczelność intercoolra
lejące wtryskiwacze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzesiek 23.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania); " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: C3 1,4HDI 16V / 90KM Rok / Przebieg: 2002 / 170000 Śr. spalanie: 4.3

Samochody z tym silnikiem

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.