Silnik 1.4 HDI 16V 90KM (DV4TED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5614

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.4 HDI   moc 90KM o oznaczeniu DV4TED4 została wprowadzono na rynek w 2002 do 2005 roku.W odróżnieniu od wcześniejszej 8-zaworowej wersji tu zastosowano głowicę 16-zaworową z dwoma wałkami rozrządu.Najważniejsze zmiany po za różnicą zaworów było zastosowanie turbosprężarkę o zmiennej oraz intercoolera.Te zmiany miały za zadanie poprawienie osiągów oraz podniesienie kultury pracy jednostki.W rzeczywistości te miany wpłynęły na efektywność pracy silnika oraz zniwelowały tzw.turbo dziurę bardzo odczuwalną w poprzedniej wersji.Kultura pracy jednostki zdecydowanie uległa poprawie ale na rynku dostępny był silnik 1.6 HDI 90KM o podobnych parametrach o wiele lepszych osiągach.W konsekwencji w 2005 roku koncern PSA doszedł do wniosku że nie ma sensu na jego dalsze wdrażanie i został wycofany z oferty w 2005 roku.Co do awaryjności tej jednostki jest na niskim poziomie,wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji,do awarii dochodzi najczęściej przy przebiegach około 200 tys/km ale nie jest to regułą.Najbardziej narażone na awarie jest turbosprężarka oraz nieszczelność inetecooler, również dochodzi do problemu z wtryskiwaczami które lubią lać.Reasumując silnik 1.4 HDI o mocy 90KM jest konstrukcją udaną nie stwarzającą potencjalnym użytkownikom większych problemów.Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza od wersji 8-zaworowej ale trzeba się liczyć z wyższymi kosztami obsługi w razie awarii z racji zastosowania droższego osprzętu.

Zalety:
trwała konstrukcja
niezła dynamika
niskie spalanie
dostępność części

Wady:
awarie turbosprężarki
nieszczelność intercoolra
lejące wtryskiwacze

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach HDI występowały dwa rodzaje zasilania Bosch i Siemens !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Grzesiek 23.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik - ok (bez awaryjny) Zawieszenie - 6/10 Spalanie - Trasa 4; miasto 4,5 (z klimą 4,8; zimą 5); mieszany 4,3 hamulce - bdb przyśpieszenie - dla mnie OK jak na taki mały silnik olej - CASTROL Edge Turbo diesel 5w40 Fully Synthetic; silnik nie bierze oleju( wymieniam co 20000km bez dolewania); " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: C3 1,4HDI 16V / 90KM Rocznik / Przebieg: 2002 / 170000 Śr. spalanie: 4.3

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.