Silnik 2.0 HDI 16V 140KM DW10BTED4 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10312

Silników używa:

HDI
Silnik 2.0 HDI 16V 140KM DW10BTED4

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po.240.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

W silnikach 2.0HDI 16V od 2004-Fap II oraz III Generacji wymiana filtra po 180tys a uzupełnienie płynu  (Eolys) po 120tys !!!

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0HDI 140KM został wprowadzony do produkcji w roku 2008 roku.Była to jednostka 16-zaworowa bardziej zaawansowana technologicznie pod względem osprzętu oraz wtrysku paliwa.Niestety wszystkie wersje tej jednostki zostały wyposażone w Filtr cząstek stałych II generacji.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tys.Typowe usterki tego silnika takie jak awarie dwumasy oraz EGR-u możemy zaobserwować dopiero po przejechaniu 200tys km to dobry wynik.Zdarzają się również problemy z zaworem ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia-objawy to problem z rozruchem nierówna praca oraz dymienie. Mała awaryjność dotyczy samego układu wtryskowego oraz turbosprężarek.Użytkownicy chwalą sobie długą żywotność tych elementów w tej odmianie która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych na rynku.Trzeba nadmienić że od 2009r do produkcji wprowadzono wersje 150KM i 163KM mocno zmodyfikowane.Reasumując silnik 2.0 HDI w odmianie 140-konnej jest jednostką bardzo trwałą o niskiej awaryjności która bez większych problemów przekroczy przebieg 300 tys/km jakichkolwiek awarii.Jednak wszystko jest uzależnione od jej eksploatacji serwisu wymiany na czas olejów i filtrów oraz tankowania dobrej jakości paliwa.Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne.

Zalety:
bardzo udana konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
jeden z najlepszych silników na rynku

Wady:
awarie FAP w jeździe miejskiej
awarie dwumasowego koła po wyżej 200tys.km
problemy z przepływomierzem
awarie zaworu ciśnienia paliwa
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 4):
(7.58)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 7.5/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Krzysztof 29.08.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Najpierw do poprzednika: Marco, idź chwalić silniki VAG a nie opluwasz coś, czego nie miałeś. Oleju nie wymieniałeś, wiesz co to filtr? Wiesz co to porządne paliwo a nie od dziadka zza stodoły,,, Silnik fajny, bezawaryjny, jak dbasz tak masz frajerze. Kupiłeś trupa i myślałeś, że Niemiec płakał jak sprzedawał tak? Kpina. Szczerze polecam. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 407 Rok / Przebieg: 2008/271000 Śr. spalanie: 7.5
Marco 28.08.2018
Średnia:
(1.00)
Nie
"silnik totalny francuski złom, nie kupować i nie oglądać, po kilku latach te samochody nie nadają się do niczego"
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (1/10)
Model / Moc: C5 / 140km Rok / Przebieg: 2010 Śr. spalanie: 8
Jacek 24.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"mam 2,0 HDI 136 KM w C4 Picasso . Przejechałem już 310 tys km , przy silniku kompletnie nic nie robiłem , wymiana oleju co 15 do max 20 tys km . Dwumasa wymieniona przy 250 tys km cały komplet . Spalanie najmniejsze 5.5 największe 8,5 litra . Teraz zauważyłem kapanie oleju z uszczelniacza na wale więc wymiana pewna ale zrobię to wraz z wymianą rozrządu . Wg mnie najlepszy silnik jaki miałem , żadnych awarii , sam nim zrobiłem 160 tys km . Największa awaria auta ? rozsypane łożysko w skrzyni biegów przy 250 tys km , kupiłem używaną za 600 zł i od razy wymiana dwumasy . Remont skrzyni 2400 zł"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: DW10BTED4/136 KM Rok / Przebieg: 2009/311000 Śr. spalanie: 7
Fabian 17.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik jak jest obecnie na rynku totalnie bezawaryjny mam go w C5 wersja Kombi silnik idealnie dopasowany do wielkości auta.Moc i dynamika na bardzo dobrym poziomie przyspieszenie bardzo dobre,silnik pięknie pracuje równo i cicho.Autem osobiście zrobiłem 170tys kupiłem przy 96tys z Francji wymieniłem rozrząd po 230 tys i to wszystko żadnych awarii,przepraszam jeszcze dolewka płynu w ASO do FAP-a .Zerow wycieków zero problemów z turbiną,z fapem,dwumasem itd jestem pod wrażeniem tego silnika i nie chcę innego.Spalanie w granicach 6L miasto 8-9L i to bez żadnego oszczędzania.Francja elegancja żadnych TDi-ków .Pozdrawiam "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Citroen c5 Kombi 2.0HDI 140KM Rok / Przebieg: 2009r 265tys Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.4 TDI CR 105KM (CUTA/CYZA)17.10.2018

Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać t

Polecam

10.00

Silnik 1.9 DI-D 8V17.10.2018

Wszystko chodzi cacy dopóki dopóty nie dotkną się do niego mechanicy

Polecam

8.75

Silnik 3.0 V6 TDI 218KM (CSWB/CRTE)17.10.2018

Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.

Polecam

9.33

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM DV6TED417.10.2018

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sit

Polecam

7.57

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów