Silnik PSA 2.0 HDi 8V 90KM DW10 TD

62210
Silnik PSA 2.0 HDi 8V 90KM DW10 TD

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.0 HDI 8V 90KM jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Koncernu PSA. Silnik powstał na bazie udanej konstrukcji z lat 90-tych 1.9 TD i miał szerokie zastosowanie w modelach segmentu C, D oraz KombiVan. W początkowym okresie produkcji w  jednostkach 90 konnej stosowano system Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi marki Bosch.


Ich wielkim plusem jest możliwość regeneracji przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. Po roku 2001 zostały wyparte przez nowocześniejsze konstrukcje marki Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi . Niestety w przypadku awarii nie ma możliwości regeneracji i należy wymienić cały wtryskiwacz . Silnik w współpracował z turbinę o stałej geometrii i nie posiadał intercoolera.


Silnik 2.0 HDI charakteryzują się przede wszystkim niskim poziomem spalania oraz dużą trwałością bezproblemowo pokonuje przebiegi po wyżej 500 tys km. W opinii użytkowników  silnik chwalony jest za niską awaryjność ze względu na brak uciążliwego osprzętu typu dwumasy czy filtra cząstek stałych FAP. Po stronie minusów na pewno należy zapisać słabą dynamikę awarie EGRu , przepływomierza oraz koła pasowego. Atutem nie wątpliwie jest popularność silnika na rynku a co za tym idzie części oraz serwis są ogólnodostępne w przystępnych cenach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • Trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • awarie koła pasowego
  • awarie przepływomierza
  • awarie EGR

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW10TD
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch/od 2001r wtryski Pizoelektryczne Siemenes
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

W silnik 2.0 HDI 8V do 2003r -Fap I Generacji wymiana filtra i uzupełnienie płynu (Eolys) po 80tys później 120tys
Silnik 2.0HDI 90 KM miał dwa rodzaje układu wtryskowego
Pierwszy- do 2001r Boscha z wtryskami Elektromagnetycznymi
Drugi – od 2001 r Siemens z wtryskami Pizoelektrycznymi

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (8.9)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 0

Najbardziej awaryjna część

2%
63%
2%
7%
0%
24%
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

14.01.2024 307
(9.3)
Opinia: Nie wiem czy jest drugi taki pancerny silnik jak 2,0 hdi 90 KM .Osobiście mam 307 z tym silnikiem 16 lat (440 000 km i nadal rośnie), jeździłem też partnerem z takim silnikiem 11 lat (510 000 km). Najlepsze jest to, że jeździłem nim
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: mega trwały , niskie spalanie, prosta konstrukcja, niezawodność, idiotoodporny przy minimum obsługi.
Wady: zimny klekocze jak stado bocianów, rozrusznik wolno kręci na mrozie, padające przepływomierze.
  • Silnik: 90 RHY
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 440000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
12.06.2022 Citroen C5 MKI
(9.3)
Opinia: Silnik rewelacja, fabryczne 90KM, trochę słabe do C5 po zczipowaniu na 115KM jest O.K. Raz udało się zejśc w trasie poniżej 5,0 liitra nie było warunków do normalnej jazdy większość z prędkością 80-90 km, ale średnio 6-6,5 l . Jeżdże dynamicznie, przy spokojnej jeźdźie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność, Niskie spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 2,0 HDI
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
01.01.2022 Peugeot 206
(8.3)
Opinia: W mojej ocenie jest to bardzo udana jednostka napędową.Dotychczas przejechałem nim około 40tysiecy kilometrów beż żadnej awarii. Warto tankować paliwo dobrej jakości i wymieniać olej znacznie szybciej niż nakazuje producent.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Praktycznie bezawaryjny i z ograniczonym apetytem na paliwo.
Wady: Trochę słaba dynamika ale bez problemu można ją poprawić zmieniajac oprogramowanie.
  • Silnik: 90 koni
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: Któż to wie :)
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
18.10.2021 206 2,0 hdi XT
(9.3)
Opinia: Nie wiem ,czy znalazłby się drugi taki silnik jak ten 2,0 hdi 90 KM .Mam 206 z tym silnikiem 20 lat z 2001r. Najlepsze jest to ,że jezdziłem nim przez 12 lat do pracy 3,5 km w jedną stronę i 3,5 km z powrotem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niezniszczalny,mało pali,bezawaryjny,prosty
Wady: Kultura pracy w porównaniu do dzisiejszych trochę słaba.
  • Silnik: 90KM HDI
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 130 tys.km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
18.07.2021 Peugeot 206 SW
(8.7)
Opinia: Użytkowałem ten silnik w Peugeot 206. Jeśli miałbym go opisać jednym słowem to - niezniszczalny. Zrobiłem nim ponad 60k km głównie w mieście, chociaż regularnie zdarzały się dalsze trasy, a dwukrotnie wyfrunął na dalekie eurotripy - każdy ponad 5000km :). Zawsze odpalał (nawet po mroźnych
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: PANCERNY, idiotoodporny, niezawodny, oszczędny
Wady: Stary archaiczny silnik, niska kultura pracy, głośny
  • Silnik: 90KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 350 000
Polecam