Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 25221

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI 16V CR 120KM (EA189)15.09.2019

Bardzo udana jednostka. Ja w ciągu 3 lat przejechałem 50000km i jedyny mój wkład to filtry i olej, jedynie spalanie jest trochę wi

Polecam

8.67

Silnik 2.1 d 170/177KM (OM651)12.09.2019

Silnik potrafi zaskoczyc przy odpowiednim serwisowaniu,filtry,a szczegolnie wymiana oleju czesciej niz przewiduje serwis.

Polecam

9.33

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)11.09.2019

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z

Polecam

8.77

Silnik 2.0 TDCI 163KM DPF (PSA)11.09.2019

Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na

Polecam

9.74

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0TDCI 163KM o oznaczeniu DW10C od 2010 roku miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo IV LIFT oraz S-MAX i Galaxy.Jednostka powstały na bazie poprzedniej wersji z 2006r o oznaczeniu DW10B.Silnik został poddany dużym modyfikacją, zastosowano w nim nowsze rozwiązania dotyczące rozbudowanej  elektroniki oraz osprzętu .Do najbardziej znaczących trzeba zaliczyć zmodyfikowany układ wtryskowy z ciśnieniem 2000 baru firmy Delphi oraz turbosprężarkę o zmiennej chłodzoną cieczą.Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy.Filtr dopala się samoczynnie przez wykorzystanie 5-ego wtrysku.Jednak zdarzają się awarię DPF przez usterkę wtrysku dopalającego czego konsekwencją jest zapchanie filtra cząstek stałych.Zmiany które zostały wprowadzone miały wpłynąć na lepszą kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Silnik został poprawiony w wielu kwestiach i problematyczne podzespoły zostały wyeliminowane przez co awaryjność silnika stała się znikoma.Nie oznacza to że jest bezawaryjny,wszystko zależy od odpowiedniej eksploatacji,serwisowania oraz samego użytkowania.Ale trzeba pamiętać że przypadku jakiejś usterki koszty nie należą do tanich ze względu na dużo nowsze rozwiązania niż w wersji poprzedniej.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka w jednej i drugiej odmianie mocy.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 140KM oraz 163KM po za różnicą mocy nie różnią się niczym osprzęt jest identyczny !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 9):
(9.74)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.22/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford Galaxy 2013r 11.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik, bardzo elastyczny i dużym momencie co nawet w cegłówce takiej jak Galaxy daje się odczuć. Przebieg 100tys. i jak na razie żadnych problemów. Osobiście większość przejeżdżanego dystansu stanowi jazda po mieście. Spalanie we Wrocławiu w korkach liczy się w motogodzinach, ale tak generalnie średnio wychodzi w poniżej 9. W trasie jadąc spokojnie da się zobaczyć wyniki w okolicy 6/100, a moja ostatnia średnia z wyjazdu na wakacje (rodzina 2+3, 4 rowery na dachu i bagażnik zapakowany pod dach) to 8,8. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 163 KM Rocznik / Przebieg: 2013 / 100.000km Śr. spalanie: 8.8
Ford Mondeo MK4 2.0 02.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam jednostkę napędową. 20 tys. km bez żadnych awarii. Olej Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana co 15 tys. km razem z kompletem filtrów. Żadnych problemów z filtrem DPF. Rozrząd wymieniony. Paliwo ze stacji ORLEN."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Adrian 163 KM / DW10C Rocznik / Przebieg: 2014 192 tys. Śr. spalanie: 7.0
Krystian 22.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik godny polecenia. Mam S-Maxa z 240 tys. km nalotu i jak narazie tylko termostat i dopalacz DPF wymieniony. Oprócz tego silnik pracuje bez zarzutu. Olej wymieniany wg normy producenta tylko z trochę krótszymi interwałami. W połączeniu ze skrzynią powershift silnik radzi sobie bardzo dobrze. Na minus dość drogie części. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: S-max 163km Rocznik / Przebieg: 2010/244000 Śr. spalanie: 7.8
Bartek 13.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super ślinik , użytkuję 5 lat - jedyna awaria to wyciek paliwa z powrotu wtrysków przy przebiegu 190tyś - koszt naprawy to 150pln części z salonu peugota fort za identyczne cg chciał prawie 400pln, sprzęgło padło przy 240 ale 2 masa była jeszcze ok - ale machanik wymienił profilaktycznie komplet, kolega ma s-max z przebiegiem 760 tyś bez remontu! Ważne aby nie lać syfu typu ford formułą tylko nisko popiołowy np liqui moly, silnik ten jest często mylony ze jednostką o takiej samej pojemności ale samodzielnej produkcji forda gdzie jednostka zaczyna się sypać przy 100 - 150tyś - pompa wysokiego ciśnienie - ten silnik opisuje niżej Dariusz - dlatego sprawdzić przy zakupie kod silnika czy na pewno DW10 - rewaluacyjna dynamika i niskie spalanie , 150-170 na autobanie z 4 rowerami na haku - spalanie 7,8!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ford Galaxy 163 Rocznik / Przebieg: 2010/ 280tyś Śr. spalanie: 6.4
Olek 13.06.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Przesiadlem sie z pasata b7 2.0 tdi na galaxy 2.0 tdci 2011 i musze powiedziec ze silnik forda bije na glowe tdi pod kazdym wzgledem, duzo ciszej chodzi i jest bardziej elastyczny, spalanie w porownaniu z pasatem jest okolo 1l wiecej, ale tutaj gabaryty robia duzo. Mysle ze to najlepszy diesel 2l dostepny na rynku"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Dw10c/163 Rocznik / Przebieg: 2011/153tys km Śr. spalanie: 7.2
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.