Silnik 1.5 TDCI 95KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 6351

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.5 TDCI 95KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 95KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus C-Max.Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję w kilku odmianach mocy 95KM,105KM,120KM.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorstycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 4):
(9.83)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebastian 11.06.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Start-Stop nie jest seryjny na polskim rynku. Pracuje o wiele fajniej niż 1,6 95KM"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2018/28 Śr. spalanie: 5.5
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto mimo że ma tylko 95 koni i tak fajnie przyspiesza bardzo cichy spalanie średnie 5.1"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus /95 Rok / Przebieg: 2016/12000 Śr. spalanie: 5.1
Sebastian 07.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W Polsce ten silnik nie posiada seryjnie Start-stop(jedynie w wersji econetic jest on seryjny)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus 1,5 95 Rok / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 6
Jarek 02.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek pali przysłowiową kropelke paliwa,cichy bardzo elastyczny o dobrej dynamice to tak pokrótce.Spalanie auta na trasie schodzi poniżej 4l a przy prędkościach do 90 km/h 3.5L miasto maksymalnie 6.5L .Bardzo elastyczny silnik o dobrej kulturze pracy,super się zbiera z niższych obrotów dodatkowo.Na dzień dzisiejszy przy przebiegu 137 tys nie zanotowałem żadnych problemów.Auto bardzo tanie w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus Hatchback 95KM Rok / Przebieg: 2014r 137.000km Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.