Silnik 1.5 TDCI 95KMWyświetleń: 1146

Silników TDCI używa:

TDCI
Silnik 1.5 TDCI 95KM

Silnik 1.5 TDCI o mocy 95KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus C-Max.Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję w kilku odmianach mocy 95KM,105KM,120KM.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorstycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Sebastian 07.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W Polsce ten silnik nie posiada seryjnie Start-stop(jedynie w wersji econetic jest on seryjny)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus 1,5 95 Rok / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 6
Jarek 02.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek pali przysłowiową kropelke paliwa,cichy bardzo elastyczny o dobrej dynamice to tak pokrótce.Spalanie auta na trasie schodzi poniżej 4l a przy prędkościach do 90 km/h 3.5L miasto maksymalnie 6.5L .Bardzo elastyczny silnik o dobrej kulturze pracy,super się zbiera z niższych obrotów dodatkowo.Na dzień dzisiejszy przy przebiegu 137 tys nie zanotowałem żadnych problemów.Auto bardzo tanie w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus Hatchback 95KM Rok / Przebieg: 2014r 137.000km Śr. spalanie: 5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.