Silnik 1.5 TDCI 95KMWyświetleń: 3933

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.5 TDCI 95KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 95KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus C-Max.Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję w kilku odmianach mocy 95KM,105KM,120KM.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorstycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin EURO6 .W specjalnej wersji Econetic o pojemności 105KM charakteryzuje się emisją spalin CO2 na poziomie 88g/k.Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift, seryjnie zostały wyposażone w funkcję Start-Stop co pozwala na znaczne obniżenie spalania.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 3,5L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"bardzo fajne auto mimo że ma tylko 95 koni i tak fajnie przyspiesza bardzo cichy spalanie średnie 5.1"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus /95 Rok / Przebieg: 2016/12000 Śr. spalanie: 5.1
Sebastian 07.01.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"W Polsce ten silnik nie posiada seryjnie Start-stop(jedynie w wersji econetic jest on seryjny)"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus 1,5 95 Rok / Przebieg: 2017 Śr. spalanie: 6
Jarek 02.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silniczek pali przysłowiową kropelke paliwa,cichy bardzo elastyczny o dobrej dynamice to tak pokrótce.Spalanie auta na trasie schodzi poniżej 4l a przy prędkościach do 90 km/h 3.5L miasto maksymalnie 6.5L .Bardzo elastyczny silnik o dobrej kulturze pracy,super się zbiera z niższych obrotów dodatkowo.Na dzień dzisiejszy przy przebiegu 137 tys nie zanotowałem żadnych problemów.Auto bardzo tanie w utrzymaniu ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus Hatchback 95KM Rok / Przebieg: 2014r 137.000km Śr. spalanie: 5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.