Silnik 1.5 TDCI 120KMWyświetleń: 6759

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.5 TDCI 120KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus.Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję również odmianach mocy 95KM,105KM.Jednak wersja 120 konna zadowoli najbardziej wybredne gusta,jest dynamiczna a przy tym oszczędna.Kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie, silnik jest cichy oraz bardzo elastyczny co daje duże zadowolenie z jego użytkowania.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift,i.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 4L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Niestety te imponujące osiągnięcia może popsuć problem z uszczelką pod głowicą którą coraz częściej zgłaszają użytkownicy Focusów.Niestety problem jest poważny bo doprowadza do uszkodzenia silnika i to już przy przebiegu ponad 120 tys/km !!!O ile auto jest na gwarancji to nie ma problemu, ale jeżeli nie koszty wymiany czy regeneracji silnika są bardzo duże.Najprawdopodobnie jest to wada fabryczna więc to daje dużą szansę wymiany silnika na gwarancji w razie jego awarii.Po za tym problemem użytkownicy będą usatysfakcjonowani osiągami wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania .

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
Awarie uszczelki pod głowicą !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 5):
(8.6)
Trwałość
 8.6/10
Utrzymanie
 9.2/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

50

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Przemek 10.05.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik fajny, bardziej elastyczny niż 1.6 TDCI z PSA , bardzo dobra kultura pracy . Spalanie na poziomie 5L można między bajki włożyć, normalne średnie przy prędkościach autostradowych to 6,5 - 7,0. Odradzam trzymać się planu serwisowego, wymianę oleju co 20 tyś. i rozrządu przy 180 tyś. Niestety dzisiaj skończył się silnik - rozrząd strzelił przy 132 tyś. /km i coś musi być na rzeczy , kolega miał taki sam problem przy 170 tyś./km. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus/ 120 KM Rok / Przebieg: 2016/ 132 tyś. Śr. spalanie: 6.5
Paweł 22.04.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Do Tourneo Connect zdecydowanie za słaby. Przy spokojnej jeździe 5.5l na trasie. Autostrada 7.5 do 9l. Praca silnika bez zarzutów. U mnie średnia 7.1 po przejechaniu 6tys km głównie na trasach i po autostradach. W mniejszych autach typu Focus silnik na pewno daje więcej radości i lepsze spalanie. Jedyne na co narzekam to mała moc do tego typu auta. Przebieg 68tys. Silnik polecam ale do mniejszych aut. Connect się prosi o 2.0."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Tourneo Connect Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7.1
Bart 07.02.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Jestem drugim wlascicielem. Pomimo sporego juz przebiegu silnik dziala bez problemu. Oddalem do Forda do wykupienia gwarancji i silnik byl dokladnie sprawdzany czy mozna udzielic na niego gwarancji. Poza potrzeba wymiany paska rozrzadu zadnych problemow nie stwierdzono. Jak na mondeo to troche za mala moc, ale za to jest ekonomicznie - wypad nad morze - 500km, srednie spalanie 5.2, bez oszczedzania. Przeglad co 25 albo 30 tys."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Mondeo 1.5 120KM Rok / Przebieg: 2015/159000 Śr. spalanie: 5.8
Paweł 25.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wspomniana wysoką kulturę pracy, jak i dynamikę mogę smiało potwierdzić, jak dla mnie wersja ze 120KM jest wystarczająco dynamiczna, nie mam problemów z wyprzedzaniem nawet na autostardzie (130km/h + 6 bieg nie stanowi dla auta problemu). Auto dobrze wyciszone. Na trasie 1000km na autostradzie najnizsze spalanie udalo mi sie osiagnac na poziomie 4,7. Codzienne trasy poza miastem, normalne drogi i krotkie dystanse do sklepu i spowrotem (mieszkam w mniejszej miejscowosci) daje spalanie na poziomie 5,1. Przed zakupem czytalem opinie ze auto długo się nagrzewa, jeśli chodzi o silnik to chwile to trwa, ale wewnątrz auto nagrzewa się szybciej i nie trwa to na pewno 30km jak to niektorzy pisali."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Ford Focus Titanium 1.5 TDCI 120KM Rok / Przebieg: 2016/48000 Śr. spalanie: 5.0
Miłosz 12.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wyczes!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Connect 120 Rok / Przebieg: 20000 Śr. spalanie: 6.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.