Silnik 1.5 TDCI 120KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10326

Silników używa:

TDCI
Silnik 1.5 TDCI 120KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Focus.Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję również odmianach mocy 95KM,105KM.Jednak wersja 120 konna zadowoli najbardziej wybredne gusta,jest dynamiczna a przy tym oszczędna.Kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie, silnik jest cichy oraz bardzo elastyczny co daje duże zadowolenie z jego użytkowania.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift,i.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 4L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Niestety te imponujące osiągnięcia może popsuć problem z uszczelką pod głowicą którą coraz częściej zgłaszają użytkownicy Focusów.Niestety problem jest poważny bo doprowadza do uszkodzenia silnika i to już przy przebiegu ponad 120 tys/km !!!O ile auto jest na gwarancji to nie ma problemu, ale jeżeli nie koszty wymiany czy regeneracji silnika są bardzo duże.Najprawdopodobnie jest to wada fabryczna więc to daje dużą szansę wymiany silnika na gwarancji w razie jego awarii.Po za tym problemem użytkownicy będą usatysfakcjonowani osiągami wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania .

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
Awarie uszczelki pod głowicą !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 8):
(8.13)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 8.63/10
Dynamika
 8.25/10

Głosy według opinii:

80

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomasz 20.09.2018
Średnia:
(7.00)
Tak
"Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie. Dynamiczny, cichy i bardzo oszczędny. Jeżdżę bardzo dużo po autostradach więc wynik 5,5 jest super. Między 15.000 a 40.000 km były duże problemy ze skaczącymi obrotami przy wyciskaniu sprzęgła. Serwis nie miał na to żadnego pomysłu. Po wymianie oleju na 40.000 km problem zniknął. Aczkolwiek zauważyłem zasadę że problem potrafi się pokazać po długiej nieobecności w sytuacji kiedy zmieniłem bieg o dwa przełożenia wyżej. A więc często np rozpedzalem się na 4 biegu wjeżdżając na autostradę i zamiast użyć kolejno 5 bieg wrzucałem od razu 6. Wtedy obroty zaczynały jeszcze wyraźniej skakać. Ale jak mówię na razie jest spokój z tym problemem. Moim zdaniem serwis coś grzebał w oprogramowaniu ale nie powiedzieli. Rocznie robię 60.000 km więc szybko okaże się jak z wytrzymałością tej jednostki."
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus 1.5 TDCi, 120km Rok / Przebieg: 2017/60.000 Śr. spalanie: 5.5
Łukasz 26.08.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Potwierdzam problem (z oprogramowaniem silnika ?) polegajàcy na tym, że przy zmianie biegów bądz po prostu wrzuceniu na luz obroty same rosną na kilka sekund ! A jeżdzę jak widać praktycznie nowym samochodem ! Dynamika, spalanie, kultura pracy - super."
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Focus 1.5 Tdci 120 KM Rok / Przebieg: 2018/ 17000 Śr. spalanie: 5.4
Paweł 01.07.2018
Średnia:
(6.67)
Tak
"dobry silnik do focusa 5.1 srednie z komputera i trzeba dodać 0,5 litra do korka, na autostradzie 140 i w góre 6,5-7 l. przy 100-120 4,6 l. w miare szybko łapie temperature o dziwo nie brał oleju nawet na początku usterki oprogramowania podbija czasem obroty przy zmianie biegów serwis nie daje rady albo olewa niedawno puścił mi korek spustowy w misce olejowej stan oleju poniżej min ale nie zatarł się gdyby nie serwis forda to całkiem fajny "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 120 Rok / Przebieg: 2017/ 73000 Śr. spalanie: 5.1
Przemek 10.05.2018
Średnia:
(7.67)
Tak
"Silnik fajny, bardziej elastyczny niż 1.6 TDCI z PSA , bardzo dobra kultura pracy . Spalanie na poziomie 5L można między bajki włożyć, normalne średnie przy prędkościach autostradowych to 6,5 - 7,0. Odradzam trzymać się planu serwisowego, wymianę oleju co 20 tyś. i rozrządu przy 180 tyś. Niestety dzisiaj skończył się silnik - rozrząd strzelił przy 132 tyś. /km i coś musi być na rzeczy , kolega miał taki sam problem przy 170 tyś./km. "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Focus/ 120 KM Rok / Przebieg: 2016/ 132 tyś. Śr. spalanie: 6.5
Paweł 22.04.2018
Średnia:
(7.33)
Tak
"Do Tourneo Connect zdecydowanie za słaby. Przy spokojnej jeździe 5.5l na trasie. Autostrada 7.5 do 9l. Praca silnika bez zarzutów. U mnie średnia 7.1 po przejechaniu 6tys km głównie na trasach i po autostradach. W mniejszych autach typu Focus silnik na pewno daje więcej radości i lepsze spalanie. Jedyne na co narzekam to mała moc do tego typu auta. Przebieg 68tys. Silnik polecam ale do mniejszych aut. Connect się prosi o 2.0."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Tourneo Connect Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7.1
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.3 TDCi
Silniki 1.4 TDCI opracowane z PSA
Silniki 1.5 TDCi z technologią EcoBlue (od 2016)
Silniki 1.5 TDCI (od 2012)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - II generacja (od 2010)
Silniki 1.6 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2004-2010)
Silniki 1.8 Duratorq TDCi (2001-2011)
Rodzina silników 2.0 TDCi
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - III generacja (od 2014)
Silniki 2.0 TDCI opracowane z PSA - II generacja (2010-2015)
Silniki 2.0 TDCi opracowane z PSA - I generacja (2005-2010)
Silniki 2.2 TDCI opracowane z PSA (2006-2015)
Silniki Duratorq TDCi (2001-2007)
Silniki Duratorq TDDi (2000-2002)
Silniki Endura DI (1998-2003)
Silniki Endura-DE (1989-1998)

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.