Silnik 2.0 dCi 150KMWyświetleń: 2798

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 150KM

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 36):
(9.05)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 8.53/10
Dynamika
 9.31/10

Głosy według opinii:

351

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Timi 04.12.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"W tym silniku OLEJ wymieniac co max 15tys nie jak podaje producent co 30tys a panewki wytrzymaja tyle co całe auto. (a to znany problem przy wymianach LL) Oraz nie pałować na zimnym silniku. Łancuch rozrzadu wytrzymuje ok 350tys km. Trwałe wtryski i dwumas chodz drogi (3tys+robota)"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2009 / 225000 Śr. spalanie: 6.7
Andrzej 22.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2012/ 78000 Śr. spalanie: 9
Marek 03.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Polecam wszystkim . Posiadam 2,0 dci 150 KM w lagunie III jestem bardzo zadowolony najbardziej zaskoczony jestem dynamika tego silnika. 6- biegowa skrzynia nie do zatrzymania. Jestem użytkownikiem na długich trasa do 200 Km ale zdarza mi się podróżować na krótkich odcinkach 8-9 Km. Moja wersja posiada filtr cząstek stałych FAP jest on bez problemowy. Wypala sie na bieżąco. Jednak prawdą jest ze nie ma co się bać samochodów francuski z filtrem cząstek stałych . Polecam wszystkim śmiało model samochodu jak i silnik . A na pewno nie będziecie żałować !!! " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2,0 dci 150 KM Rok / Przebieg: 2009 235000 Śr. spalanie: 6.8
Damian 22.08.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił się EGR, czyszczenie ultradźwiękami pomogło i wszystko póki co działa. Olej i filtry co 10 tysięcy, paliwo na markowych stacjach. Dynamika super, spalanie, cóż zawsze mogło by być mniejsze ale mam ciężką nogę... Skrzynia 6 biegowa więc naprawdę nie ma co narzekać. Dbać, lać i jeździć. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic II 150KM Rok / Przebieg: 2008/254000 Śr. spalanie: 8
Artur 04.03.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2007 199t Śr. spalanie: 6.8
Adam 13.02.2017
Średnia:
(8.67)
Tak
""Silnik póki co sprawuje się wyśmienicie, potwierdzam opinie przedmówców, wymieniam olej i filtry co 10 tysięcy km. Mam wersję bez DPF, auto doskonale wyposażone, silnik ciągnie równo od samego dołu, 6 biegowa skrzynia, czego chcieć więcej, to chyba ostatni diesel, który można spokojnie polecić. Zarówno silnik jak i osprzęt wszystko w oryginale. Polecam zdecydowanie. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Scenic Grand II 150KM Rok / Przebieg: 2008/382000 Śr. spalanie: 8
Artur 28.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
""Posiadam Scenica II z roku 2007 kupiony w Holandi z przebiegiem 178 tyś. Obecny przebieg w Polsce to 290 000 i wszystko super.Silnik wyjatkowo dobry i bezobslugowy olej 5w40 elf wymieniam co 15 tys. spalanie ok 7-7,5/100 km. Dużo jeżdżę w trasy po kraju prędkość 120-150 km/h Nie ma co nazekac na spalanie to 7 osobowe auto i bardzo wygodne. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Grand Scenic / 150KM Rok / Przebieg: 2007/290 000 Śr. spalanie: 7
Łukasz 24.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Mam przejechane 87000 w Scenic u 2008. Silnik pracuje super. Jak na razie to nez zastrzeżeń. Spalanie 7,5-7,8 ale często krótkie trasy. Balem sie Renowki, ale z tym silnikiem śmiało mogę polecić Ojej najlepiej co 10 tys. i w drogę. Polecam." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Scenic 2.0 150km Rok / Przebieg: 2008 87000km Śr. spalanie: 7.8
Tomasz 19.11.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Bardzo dobry silnik, świetna kultura pracy, cichy jak na diesla. Mimo dużego przebiegu silnik pracuje elegancko, robie duże przebiegi i jak na razie mnie nie zwiódł. Jedyne ci mogłoby być lepsze to spalanie, jest za duże w stosunku do pojemności silnika, ale przy spokojnej jezdzie mozna zejśc do 6l/100." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0/150 Rok / Przebieg: 2009/288 tyś Śr. spalanie: 7.0/100
Sebastian 06.11.2016
Średnia:
(9.67)
Tak
""Brać, dbać, cieszyć się jak ja z bezawaryjnej eksploatacji i tak oby jak najdłużej. Mam wersję bez filtra cząstek stałych, pewne paliwo oraz częstsza wymiana filtrów i oleju niż zaleca ASO a silnik odwdzięczy się na bank. Polecam zdecydowanie niezdecydowanym. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Scenic Grand 150 KM Rok / Przebieg: 121000 Śr. spalanie: 6.7
<<<1234>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.