Silnik 2.0 dCi 150KM

Silnik 2.0 dCi 150KMWyświetleń: 17531

Silników używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 150KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w wersjach po 2007r zwłaszcza wersje z zagranicy

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 47

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 39):
(9.04)
Trwałość
 9.31/10
Utrzymanie
 8.59/10
Dynamika
 9.23/10

Głosy według opinii:

381

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Waldemar 01.04.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo fajny silnik-jeden z fajniejszych Diesli jakie miałem. Mój 150KM (Koleos 4x4 rok.prod.2010r) od razu zrobiony w Bosch Servis na ok.170-175KM i 160tys.km bez absolutnie żadnych problemów (jazda mieszana ok.50% po Obwodnicy i ok.50% po mieście). Jedyne co robiłem to wymieniałem na dobry olej i przeglądy (generalnie niczego nie skarałem tj.plus, minus 20tys.km). Bardzo fajny moment obrotowy, na tę masę auta całkowicie wystarczająca dynamika. Spalanie różne: średnio między 6,8-7,2, ale jeśli jeździ się spokojnie bez problemu można zejść w okolice 6,0l , za to powyżej 130km/h już pali wicej (ok.8,5l) co i tak w/g mnie jak na te gabaryty, masę auta itd, jest więcej niż Ok. Byłem tak zadowolony z tego silnika że kupiłem następnego Koleosa też 150KM tylko że rok prod.2014 przebieg 42tys.km no i mam niestety kłopot, właśnie z silnikiem.O ile w poprzednim pracował cichutko bez żadnych wielkich wibracji, tak w nowym przy przyśpieszeniu i od ok.110km/h buczy tak że nie da się wytrzymywać i do tego non stop(nawet na postoju) przenosi wyraźne drgania na kierownice i pedał gazu.Czyściłem już wtryski ale nie pomogło.Nie wiem więc czy coś w międzyczasie Renault zmienił, czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz. Póki co szukam co może być tego przyczyną (sprawdzam poduszki silnika,wszystkie obudowy filtrów itp)-na razie bez sukcesu. Jak znajdę co to jest to dopisze. Nie zmienia to faktu iż poprzedni użytkowałem prawie 7 lat i był super!!"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 175KM Rok / Przebieg: 2010.160tys.km Śr. spalanie: 7.0
Artur 21.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Renault koleos 2.0dci 150km 4x4 Krótko i na temat serwis koszty spalanie komfort właściwości jezdne przyspieszenie i tsk dalej bomba niema co ukrywać moim zdaniem najlepszy disel na rynku !!! Od zawsze mam diesla od tdi po 3.0d w bmw i niema co ale reasumując moje 2.0dci bije je na głowę. Jazda głównie po mieście ze spalaniem ok7.2-7.8 przy tej masie i napędzie super. Polecam gorąco "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Koleos 2.0dci 150km 4x4 Rok / Przebieg: 2010-126000 Śr. spalanie: 7.2
Albert 18.03.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Przebieg 390 tysięcy, oryginalne turbo, dwumas, sprzęgło, skrzynia, rozrząd. Olej i filtry co 15 tysięcy, Spalanie średnie 6,7l trasa/miasto. Minimalne 5l w trasie."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna II, 2007 Rok / Przebieg: 2007/390000 Śr. spalanie: 6.7
Timi 04.12.2017
Średnia:
(8.33)
Tak
"W tym silniku OLEJ wymieniac co max 15tys nie jak podaje producent co 30tys a panewki wytrzymaja tyle co całe auto. (a to znany problem przy wymianach LL) Oraz nie pałować na zimnym silniku. Łancuch rozrzadu wytrzymuje ok 350tys km. Trwałe wtryski i dwumas chodz drogi (3tys+robota)"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2009 / 225000 Śr. spalanie: 6.7
Andrzej 22.09.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
""Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Laguna III 150KM Rok / Przebieg: 2012/ 78000 Śr. spalanie: 9

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.