Silnik 2.0 dCi 175KM FAPWyświetleń: 986

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 2.0 dCi 175KM FAP

Silnik 2.0dCi o mocy 175KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w wersji 175KM chłodzona cieczą !!! Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowaW silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł.Jednostka seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF !!!Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.

Info Serwis

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 7):
(9.19)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9.57/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Donald 04.12.2017
Średnia:
(8.00)
Nie
"Odradzam w tej wersji mocowej !!! Jest wysilona i obracaja sie czesto panewki. Najlepsza to 2.0DCI 130KM (do 2010r wystepowałą bez DPF) nie ma problemów z panewkami. W 175KM sporadycznie wystepuje tez mikropekanie głowicy. Olej rzecz jasna wymieniac co max 15tys. Łańcuch rozrzadu wymaga wymiany przy ok 350tys km - zalezy tez od użytkowania"
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Laguna III 175KM Rok / Przebieg: 2010 /197000 Śr. spalanie: 6.9
Damian 28.10.2016
Średnia:
(7.67)
Tak
""Lagunę katowałem do pracy, samo miasto, sporadycznie autostrady. Auto pali na dotyk, nie ma problemów z silnikem. Zrobiłem nią ponad 100k i tylko olej wymieniałem plus filtry. Polecam w 100%, za te pieniądze nie kupi się nic lepszego. Stereotypy kłamią. " "
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 2.0 dCI 173 Rok / Przebieg: 2007/ 220000 Śr. spalanie: 8-9
piotr 06.11.2015
Średnia:
(9.67)
Tak
""Laguna 2,0 175km, 240 tyś przebiegu, brak jakichkolwiek kłopotów z fap czy z osprzętem. Spalanie rzędu 6,5-7l.ON. Bardzo dobra moc, zrywność i cicha praca silnika. Silnik bezawaryjny. Myślę ze spokojnie wytrzyma 400-500tyś km co w tych czasach jest mega osiągnięciem. Tdi bije na głowę. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna 2,0 175km Rok / Przebieg: 2007 240 tyś Śr. spalanie: 6.5
KenLee 07.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Bardzo dobra jednostka napedowa. W ciagu 6 lat prawie 200 tkm bez problemow. wymiana oleju Mobil ESP Formula co 20 tkm. Najekonomiczniejszy z SUV'ow jakie uzytkowalem. Minimum przy totalnym eco drivingu to 5,5 litra. Standard w trasie przy w miare przepisowej jezdzie to 6,5 litra, autostrada 7,5-10 litrow, zalezne czy jedzie sie blizej 140 km/h, czy blizej 200 km/h. Po miescie ponizej 8 l. Srednia na poziomie 7,5 litra. Max licznikowo 200-210 km/h- jest wtedy glosno, ale nie ma wrazenia, ze buda sie zaraz rozpadnie." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: X-Trail / 173 km Rok / Przebieg: 2008 / 199 tkm Śr. spalanie: 7.5
adrian 16.11.2014
Średnia:
(9.33)
Tak
""laguna 3 gt 2.0dci poprostu perfekt " "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: laguna 3 gt 2.0dci Rok / Przebieg: ? Śr. spalanie: ?
Waldi 31.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Laguna III GT 2,0 dci 178 PS. Prędkość max - 222 km/h. Rocznik 2008 Przebieg 99 tys. Turbo. Skrzynia - manualna. FAP - trochę uciążliwy przy jeździe na krótkich trasach, ale przy odrobinie wprawy, sprawa do opanowania. Motor bardzo dynamiczny - 400 Nm. Bez problemowy. Tylko dobry olej i dobre sprawdzone paliwo. Przeglądy i wymiana oleju co 20 tys. Średnie spalania - 6,9 mierzone na odcinku ostatnich 5 tys.km. Turbodziura - odczuwalna bardzo minimalnie. Skrętne wszystkie koła (przód i tył) - genialny pomysł. Auto trzyma się w zakrętach przy dynamicznej jeździe jak przyklejone do drogi. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Laguna III 2,0 GT 178KM Rok / Przebieg: 2008 Przebieg 99 tys. Śr. spalanie: 6.9
GRZEGORZ 15.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
""Posiadam "wersalkę" od prawie 3 lat.rok 2007.przy zakupie przebieg 130 tysi, teraz 180 tys. nie było żadnych problemów z silnikiem. kilka pierdół z elektroniką. spalanie w granicach 8 litrów na 180 koni- bo taką mam wersję limitowaną montowaną w velsatisie właśnie w tym roku to bardzo mało jak na możliwości tego auta.mega wygodny, po trasie do włoch w ciągu 15 godzin ani razu nie robiłem przerw bo dupa mnie od siuedzenia w tym aucie nie boli. poprzednio miałem megane przez 2 lata silnik 1,5dci 105 koni. zero problemów. polecam renówki. i jeśli chodzi o kradzieże to nie słyszałem aby ktos się pokusił na wersalkę....jest to tak niszowe auto w tak niskeij cenie...polecam...." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: RENAULT VELSATIS 180KM Rok / Przebieg: 2007 180 tyś Śr. spalanie: 8

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.3 DDIS 70KM16.01.2018

Prosty fajny silnik.. jak na diesla. W wiekszosci bez kola dwumasowego. Poza nielicznymi modelami opla i suzuki. Oszczedny. Dynamiczny.

Polecam

5.86

Silnik 2.4 D516.01.2018

Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze t

Polecam

8.18

Silnik 3.0 V616.01.2018

Auto użytkowane codziennie, w większości w miejskiej dżungli stolicy. Jazda raczej dynamiczna, pomimo tego maksymalne spalanie zim

Polecam

9.17

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.