Silnik 1.5 DCi 65KMWyświetleń: 383

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 65KM

Silnik 1.5 DCI  o mocy  65KMwystępuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. wtrysk bezpośredni Common Rail.Pierwsze nowoczesne silniki 1.5 DCI pojawiły się 2001r o mocy 65KM i był stosowany do 2004 roku w następnych latach był wielokrotnie modernizowany aż do dnia dzisiejszego.Jednostka nie posiadała intercoolera przez co  była mało dynamiczne,jednak kultura pracy była na dobrym poziomie .Posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi .Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika.Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km .Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo,turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra cząstek stałych.Na plus trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania oraz elastyczność silnika, na minus słabą dynamikę-trzeb pamietać że ta odmiana nie posiadała intercoolera !!! Biorąc pod uwagę że silnik zasilał auta segmentu B takie jak Clio sprawdzał się całkiem nieźle a jego poziom spalani oscylował średnio w granicach 4 L  to świetny wynik.Gdyby nie duża i kosztowna awaryjność śmiało można powiedzieć że był to dobry silnik który charkteryzował się bardzo dobrą kulturą pracy jak na ówczesne diesle.Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Zalety:
dobra kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia
słaba elastyczność

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 24.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie 1360zł.Dodam że auto było na systemie Delphi,nigdy ale to nigdy nie miałem poważnej usterki !!! Jedyną awarią jaką zaliczyłem na trasie była pęknięta gumowa rura od turbiny i auto straciło moc,a że nie maiłem intercoolera mogłem jechać dalej co było ogromnym plusem.Cena rury w ASO ponad 200 zł i to wszystko z awarii.Autko na swoje 65 koni przyzwoicie chodziło na trasie do 120km/h idealnie potem same męki,spalanie średnio 5.5l miasto 6.7l a trasa 4.5l.O silnik dbałem bardzo ale to bardzo więc może dlatego nie miałem awarii,sprzedałem przy przebiegu 192.000 km a w serwisie jak nowy właściciel kupował to powiedzieli że jeszcze takiego auta w takim stanie z tym silnikiem nie widzieli.Tak że mowa że jest awaryjny to rzecz względna,do dziś jeżdże tylko dieslami1.5 dci miałem 1.9 dci i nigdy mnie nic złego nie spotkało,trzeba odpowiednio użytkować i wtedy jest OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Kangoo II 1.5 dCi 65KM Rok / Przebieg: 2003r 192.000km Śr. spalanie: 5.5

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 D TD17.11.2017

Auto małe ale duże w środku zwłaszcza z przodu siedzi się super dużo miejsca. Dynamika słaba ale spalanie mega małe 4 L - 100km

Polecam

7.67

Silnik 1.9 dCi 107KM17.11.2017

Silnik miałem w Lagunie z 2001 roku zrobiłem prawię 200 tys bez najmniejszych problemów,zmieniałem olej co 15 tys i nie katowałem

Polecam

8.33

Silnik 1.6 TDI CR/DPF17.11.2017

1,6 TDI, CADDY III, - to tragedia, wysokie spalanie - chyba, że ktoś na czwórce jedzie nonstop 50km/h to może mało pali, przy 90 t

Odradzam

7.21

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.