Silnik 1.5 DCi 65KMWyświetleń: 2241

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 65KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 90.000 km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy  65KMwystępuje w samochodach marki Renault, Nissan, Dacia. wtrysk bezpośredni Common Rail.Pierwsze nowoczesne silniki 1.5 DCI pojawiły się 2001r o mocy 65KM i był stosowany do 2004 roku w następnych latach był wielokrotnie modernizowany aż do dnia dzisiejszego.Jednostka nie posiadała intercoolera przez co  była mało dynamiczne,jednak kultura pracy była na dobrym poziomie .Posiadała wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2001-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi .Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika.Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km .Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo,turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra cząstek stałych.Na plus trzeba zaliczyć bardzo niski poziom spalania oraz elastyczność silnika, na minus słabą dynamikę-trzeb pamietać że ta odmiana nie posiadała intercoolera !!! Biorąc pod uwagę że silnik zasilał auta segmentu B takie jak Clio sprawdzał się całkiem nieźle a jego poziom spalani oscylował średnio w granicach 4 L  to świetny wynik.Gdyby nie duża i kosztowna awaryjność śmiało można powiedzieć że był to dobry silnik który charkteryzował się bardzo dobrą kulturą pracy jak na ówczesne diesle.Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Zalety:
dobra kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia
słaba elastyczność

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 4):
(9.08)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.25/10
Dynamika
 8/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Whatson 18.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymianę oleju. wydaje się być receptą na "sukces" :) Silniczek trochę słaby (aczkolwiek są mocniejsze wersje), ale do miasta daje radę i jest bardzo ekonomiczny. Do tej pory tylko rozrząd, olej i filtry musiałem wymieniać - oby tak dalej... To był dobry wybór - udana konstrukcja!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Clio II 1.5 dCi 65KM Rok / Przebieg: 2008 / 360.000 Śr. spalanie: 5
Tomek 24.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie 1360zł.Dodam że auto było na systemie Delphi,nigdy ale to nigdy nie miałem poważnej usterki !!! Jedyną awarią jaką zaliczyłem na trasie była pęknięta gumowa rura od turbiny i auto straciło moc,a że nie maiłem intercoolera mogłem jechać dalej co było ogromnym plusem.Cena rury w ASO ponad 200 zł i to wszystko z awarii.Autko na swoje 65 koni przyzwoicie chodziło na trasie do 120km/h idealnie potem same męki,spalanie średnio 5.5l miasto 6.7l a trasa 4.5l.O silnik dbałem bardzo ale to bardzo więc może dlatego nie miałem awarii,sprzedałem przy przebiegu 192.000 km a w serwisie jak nowy właściciel kupował to powiedzieli że jeszcze takiego auta w takim stanie z tym silnikiem nie widzieli.Tak że mowa że jest awaryjny to rzecz względna,do dziś jeżdże tylko dieslami1.5 dci miałem 1.9 dci i nigdy mnie nic złego nie spotkało,trzeba odpowiednio użytkować i wtedy jest OK."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Kangoo II 1.5 dCi 65KM Rok / Przebieg: 2003r 192.000km Śr. spalanie: 5.5
Mały 28.05.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
""Miałem kilka renówek z tym silnikiem Kangoo I 1.5 dci 65 KM Kangoo II 1.5 dci 105 KM Megane 1.5 dci 85 KM w przedziale 2003-2010r .Więc mogę coś powiedzieć na temat tych silników BEZAWARYJNE!!! Tak kompletnie żadnych problemów ,pierwszy Kangur z osprzętem Delphhi do 100tys km nic (pękła rura od turbo 350 zł serwis 10min pracy ) .Megane lałem i jeździłem przebieg 130 tyś (kupiłem przy 78 tyś ) wymiana olejów i tyle .Kangoo II super auto niestety paliło jak smok i sprzedałem przy przebiegu 36 tyś (uciekł gaz z klimy ).Po 2005 roku silniki zostały dopracowane zmieniono system zasilnia z Delphi na Siemens i nie ma kompletnie żadnych problemów.Zresztą co tu dużo mówić jakby był zły to nie dawali by go do całej floty Reno do dnia dzisiejszego .Nie słuchajcie głupków którzy mówią ze renówka to kicha .Kicha to te niemieckie złomy TDI!!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: Kangoo I 65KM Rok / Przebieg: 2003 75tyś. Śr. spalanie: 5.5
21.12.2012
Średnia:
(9.33)
Tak
""Jeździłam kilkoma renówkami i z całą odpowiedzialnością mogę polecić silniki tej marki . Zwłaszcza sinik 1.5 DCi 68 KM . bardzo niskie spalanie ,zero awarii ,dobra dynamika." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Thalia 1.5 dCi 68 KM Rok / Przebieg: 68 tyś 2007 r Śr. spalanie: ?

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.