Silnik 1.5 DCi 101KMWyświetleń: 2506

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 101KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Silniki 1.5 dCi do 2005r- wyposażone były w układ wtryskowy firm Delphi

Silniki 1.5 dCi po 2006r -zastosowano układ wtryskowy firmy Siemens

Możemy sami odróżnić z jakiej firmy zasilaniem mamy do czynienia

-Pompa Delphi ma kształt okrągły

-Pompa Siemensa ma kształt gwiazd

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy  101KM występuje w samochodach marki Renault. wtrysk bezpośredni Common Rail.Jednostka w odróżnieniu od wersji 82-konnej różniła się większą Turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz większym ciśnieniem doładowania.Dodatkowo silnik w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony w przepływomierz oraz wzmocnione sprzęgło o większej średnicy.Układ wtryskowy był identyczny realizowany przy pomocy Bezpośredniego systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2003-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi .Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika.Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km .Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo,oraz filtra cząstek stałych.Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania bardzo dobrą elastyczność i dynamikę.Awaryjność tej odmiany jest uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania,zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Zalety:
dobra kultura pracy
dobra kultura pracy
niski poziom spalania
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wtryskiwacze Delphi awaryjne do 2005r
obracające się panewki
awaria pompy wysokiego ciśnienia

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 8):
(8.54)
Trwałość
 8.5/10
Utrzymanie
 8.5/10
Dynamika
 8.63/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Janusz 25.09.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik mam w Scenicu z 2005 rok przebieg 210 tys przy 180 tys padły wtryski kupiłem używki siadły i jazda dalej.Silnik ładnie chodzi cichy i mało pali,nie ma co narzekać tani w utrzymaniu.Może 5 -6 lat temu to były problemy, teraz części na rynku pod dostatkiem,ja za wtryski dałem po 250 zł i jeszcze eger 200 zł i to wszystko.Bardzo dobra elastyczność tego silnika zbiera się z niskich obrotów natychmiastowo,bardzo dobry do miasta jak i na trasy ."
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Scenic 1.5 dci 101KM Rok / Przebieg: 2005r 210tys Śr. spalanie: 6
PitchBlack 24.04.2016
Średnia:
(9.33)
Tak
""Polecam ten silnik. Jest trwały, dynamiczny i ekonomiczny. 165000km i żadnych problemów jeden - za bagnet który notorycznie pękał." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Scenic II 101KM Rok / Przebieg: 2004 165000km Śr. spalanie: 5.5
Kierownik 26.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik bardzo ekonomiczny i cichy. Pracuje nie jak zwykły dizel - jest miękki i elastyczny. Wymieniam co 10 tysięcy kilometrów tylko olej z wszystkimi filtrami. Leję zwykłe paliwo. I proszę - niech tu piszą użytkownicy samochodów. A nie toczydeł marki DACIA." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 101 Rok / Przebieg: 250.000 Śr. spalanie: 5.2
Michael 18.05.2015
Średnia:
(8.33)
Tak
""Uważam że to super silnik i nie ma co się sugerować opiniami innych bo jak ktoś kupuje samochod z cofniętym licznikiem a tak naprawdę ma 350000-400000km zrobione to logiczne ze się psuje.... ja mam 230000km a mój ojciec ma taka sama meganke i 200000km i nic a nic w nich nie robimy oprócz zwykłych czynności eksploatacyjnych...POLECAM!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 101 Rok / Przebieg: 2005/230000km Śr. spalanie: 4.9
01.06.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
""Napiszę i ja coś od siebie, otóż u mnie to jest tak. Jeżdżę od 4 lat Ranault Megane II ph I 2005 rok 1.5 dci 101 KM, kupiłem ją to miała 120000 km przebiegu autentyczne potwierdzone itp. w tej chwili ma 167000 km i wszystko, ale to wszystko pracuje jak należy, ale olej silnikowy i filtr paliwa wymieniam co 10000 km lub co rok, olej leje Castrol EDGE 5W-40 i filtr paliwa kupuje oryginał DELPHI i myślę, że wystarczy tego pilnować trzeba dbać o dobre smarowanie ile się słyszy o tych obracających się panewkach nie ważne,że producent mówi, że olej wymieniać co 30000 km wy wymieniajcie co 10000 km i nie będzie problemów to samo z filtrem paliwa syf z baku, parafina z ropy w zimę i opiłki od pompy paliwa w 70% przypadków (wada fabryczna). Przebieg jeśli jest faktyczny i się odpowiednio serwisuje to nic się nie powinno dziać. Jeszcze jedno bardzo ważne nie kupujcie najtańszych filtrów oleju, polecam firmę MANN lub PURFLUX (z oryginału na pierwszy montaż), FILTRON zawsze wygląda jakby co go wyssało z nie wiadomo jaką siłą :/ Powietrza i kabinowy może być FILTRONA, ale oleju i paliwa najlepiej oryginalne lub MANN-a niemieckie." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane II ph I 1.5 dci 101 KM Rok / Przebieg: 2005 167000 Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)18.06.2018

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie s

Polecam

8.48

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.