Silnik 1.5 DCi 95KM FAP

Silnik 1.5 DCi 95KM FAPWyświetleń: 4775

Silników używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 95KM FAP

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 DCI  o mocy 95KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wiesław 06.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik w Megance 2015 rok przebieg 89 tys trzeci serwis i to wszystko co mnie kosztowało.Spalanie tak niskie że się zastanawiam że auto może tyle palić w dzisiejszych czasach,jazda raczej mieszana i trochę w korkach miejskich wychodzi 4.5L a na trasie to 3.6do 100km/h.Żadnych problemów nie zanotowałem silnik suchutki tylko brudny od kurzu.Te 95KM to jest idealna moc do tego auta ani duż ani mała,silnik bardzo dynamiczny i bardzo elastyczny lekkie dodanie gazu autko się zbiera natychmiast.Co jeszcze silnik jest tak cichy że nawet czasami nie wierzę że to diesel,cicho i równiutko pracuje.Rewelacja !!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Megane Hatchcback . 95KM Rok / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys Śr. spalanie: 4.5
Daniel 29.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zakupiłem Megane III Grandtoura z silnikiem 1.5 dci o mocy 95 KM. Silnik ma wspaniałą kulturę pracy i bardzo ekonomicznie obchodzi się z paliwem. Silnik ma taki sam moment obrotowy jak wersja 110 KM więc elastyczność jest niesamowita. Meganka posiada 6 biegową skrzynię biegów, która pozwala oszczędzać paliwo. W trasie jest to w okolicy 4 l/100km a w mieście dochodzi do 5 l/100km. Bardzo polecam ten model."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KM Rok / Przebieg: 2014r. 114000 Śr. spalanie: 4.9
Jarek 29.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacja mam go w Megane III czasami się zastanawiam czy on wogóle coś spala bo średnio wychodzi 4.8-5.2 a jak już jadę w trasę to poniżej 4 l.Wersja 5-drzwiowa nie przeciążona więc 95 koni w zupełności wystarczające auto śmiga jak szalone.Najlepsze jest że ten silnik jest tak cichy że czasami nie wiem czy chodzi jak stoję na światłach.Bardzo dobra elastyczność z niedowierzaniem obserwuję że jak jade to pokazuje na desce zmiany biegów do góry i potem jak zwalniam patrze ja jestem na 5 biegu a prędkość 50km/h i dodając gazu auto się zbiera jak ze świateł.Przebieg 127tys po za serwisem nic nie robione do wymiany rozrządu jeszcze 30 tys,na razie zrobiłem tylko 4 serwisy co 30 tys,km.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika jest bardzo tani w utrzymaniu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane Hatchback 1.5 dci 95KM Rok / Przebieg: 2014r 127.000km Śr. spalanie: 4.8

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 DI21.08.2018

Jednostka wyliczona przez reno na maks 150tysiecy i na żyletki. Dwumas. Jego trwalosc i lagodzenie drgan skretnych jest tylko teoretyc

Odradzam

7.29

Silnik 1.9 dCi 130KM FAP ('05-'11)20.08.2018

Kupiłem auto z przebiegiem 49 tysięcy km sprzedałem z przebiegiem 201 tys. Choć było ciężko bo ludzie jak widzą 2 z przodu to k

Polecam

9.26

Silnik 2.0 HDI 16V 136KM DW10BTED420.08.2018

Rychu, jak kupiłeś padlinę to do kogo masz pretensje? Polecam jak najbardziej, pamiętać trzeba o serwisie odpowiednim oraz dobrej

Polecam

9.02

Silnik 1.5 TDCI 105KM Econetic20.08.2018

Jeździłem Foką z takim silnikiem w Belgii przez pół roku potwierdzam niebywale oszczędny na trasie do 80km/h spokojnie schodzimy

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.