Silnik 1.5 DCi 95KM FAPWyświetleń: 1376

Silników dCi używa:

dCi
Silnik 1.5 DCi 95KM FAP

Silnik 1.5 DCI  o mocy 95KM  (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo  niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Info Serwis

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Daniel 29.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Zakupiłem Megane III Grandtoura z silnikiem 1.5 dci o mocy 95 KM. Silnik ma wspaniałą kulturę pracy i bardzo ekonomicznie obchodzi się z paliwem. Silnik ma taki sam moment obrotowy jak wersja 110 KM więc elastyczność jest niesamowita. Meganka posiada 6 biegową skrzynię biegów, która pozwala oszczędzać paliwo. W trasie jest to w okolicy 4 l/100km a w mieście dochodzi do 5 l/100km. Bardzo polecam ten model."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KM Rok / Przebieg: 2014r. 114000 Śr. spalanie: 4.9
Jarek 29.09.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacja mam go w Megane III czasami się zastanawiam czy on wogóle coś spala bo średnio wychodzi 4.8-5.2 a jak już jadę w trasę to poniżej 4 l.Wersja 5-drzwiowa nie przeciążona więc 95 koni w zupełności wystarczające auto śmiga jak szalone.Najlepsze jest że ten silnik jest tak cichy że czasami nie wiem czy chodzi jak stoję na światłach.Bardzo dobra elastyczność z niedowierzaniem obserwuję że jak jade to pokazuje na desce zmiany biegów do góry i potem jak zwalniam patrze ja jestem na 5 biegu a prędkość 50km/h i dodając gazu auto się zbiera jak ze świateł.Przebieg 127tys po za serwisem nic nie robione do wymiany rozrządu jeszcze 30 tys,na razie zrobiłem tylko 4 serwisy co 30 tys,km.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika jest bardzo tani w utrzymaniu."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Renault Megane Hatchback 1.5 dci 95KM Rok / Przebieg: 2014r 127.000km Śr. spalanie: 4.8

Komentarze użytkowników

0 #1 Daniel 29.09.2017
Małe sprostowanie do opisu: w Renault Megane 1.5 dci 95KM skrzynia biegów ma 6 przełożeń. Ten szósty bieg naprawdę oszczędza paliwo w trasie.

Najnowsze komentarze

Daniel
29.09.2017
0
Małe sprostowanie do opisu: w Renault Megane 1.5 dci 95KM skrzynia biegów ma 6 przełożeń. Ten szósty bieg naprawdę oszczędza paliwo w trasie.

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów