Renault

Silnik Renault 1.5 Energy dCi 95KM K9K

30704
Silnik Renault 1.5 Energy dCi 95KM K9K

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 Energy dCi o mocy 95KM występuje w samochodach Renault Megane, Scenic oraz Fluence. Wszedł do produkcji w 2014 roku i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym. Jednostka niewysilona, współpracująca z pięciobiegową skrzynią, o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i niskim poziomie spalania. Awaryjność jednostki jest na niskim poziomie, większość przypadłości zostało wyeliminowanych, jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.



Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich. Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5. Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią. Filtr jest całkowicie bezobsługowy, zastosowano tu piąty wtrysk tzw. dotrysk. Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania. Nie musimy jechać autem  na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić, może to się odbywać na na postoju, w korku lub jeździe miejskiej. Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Energy – najważniejsze cechy tej odmiany:
– System Stop & Start
– System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (6.9)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 2

Najbardziej awaryjna część

9%
71%
12%
3%
1%
4%
Suma głosów: 69

Opinie użytkowników

15.04.2023 Renault scenic 3 1.5Dci
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo dobry olej trzeba wymieniać co 10000km!!!lub raz w roku I będzie wszystko działać jak należy! A co do paliwa to nie tankuje na dziwnych stacjach a filtr paliwa wymieniam 2razy w roku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Elastyczność
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 18500
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.05.2020 megane 1`5dci Hatchback
(1.0)
Opinia: Mogę tyko z żalem potwierdzić, że słabość tego silnika to zbyt rzadkie wymiany oleju. Co z tego, że kupiłem auto od pierwszego właściciela, który chwalił się, że wszystkie serwisy robił w salonie, gdzie kupił auto. Przejechałem 18tys.km silnik zaczął niedomagać i głośno pracować, okazało się,
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: jedyna zaleta to małe spalanie o ile jest oczywiście sprawne lub nowe
Wady: słaby ten silnik pod względem mocy i wytrzymałości, koszty napraw i części zamiennych duże
  • Silnik: dci 1,5 K9K 95
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 161800
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Odradzam
03.02.2020 Megane III Kombi
(1.0)
Opinia: 150 tys. olej wytrysnął spod filtra oleju, po roku od wymiany oleju, turbo zatarte, panewki obkręcone, silnik na złom.
  • 3.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Spalanie średnio 5.5
  • Silnik: K9k 846
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 150
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
20.10.2019 Renault Megane III Grandtour
(0.0)
Opinia: Kupiłem samochód jako używany (po leasingu). Spalanie oscyluje, przy mieszanej jeździe, w okolicach 4,5 litra. Tylko 95 km, ale auto bardzo dobrze przyspiesza, elastyczny silnik. Cichy w środku. Olej zmieniłem od razu po zakupie (wtedy 75 tys.). Będę zmieniał co 15000. Mój mechanik też to zalecił.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.5 dci 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2016
Polecam
06.05.2018 Wiesław
(10.0)
Opinia: Silnik w Megance 2015 rok przebieg 89 tys trzeci serwis i to wszystko co mnie kosztowało.Spalanie tak niskie że się zastanawiam że auto może tyle palić w dzisiejszych czasach,jazda raczej mieszana i trochę w korkach miejskich wychodzi 4.5L a na trasie to 3.6do 100km/h.Żadnych problemów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Megane Hatchcback . 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam