Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000km lub 5 lat
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens
Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.
Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic
8.53
Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr
8.74
bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy
8.53
"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.
8.90
Silnik 1.5 DCI o mocy 95KM (K9K)występuje w samochodach marki Renault, Nissan,Dacia.Wszedł do produkcji od 2014r i był seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP.Konstrukcja silnika oparta w całości na poprzedniej wersji w której zostały wyeliminowane wszelkie problemy przez co awaryjność jest praktycznie na poziomie zerowym.Jednostka nie wysilona współpracująca z pięciobiegową skrzynią o przeciętnej dynamice bardzo dobrej elastyczności i bardzo niskim poziomie spalania.Silnik występuję zarówno w mniejszych modelach aut jak również znajdziemy go w wersji Megane III Grandtour. W modelach segmentu B silnik sprawuję się bardzo dobrze i nie brakuje mu mocy,natomiast w segmencie C auto na trasie zaczyna się męczyć zwłaszcza powyżej 120KM/h odpowiada za to również brak 6-tego biegu.Średnie spalanie jednostki oscyluje w granicach 5L, a na trasie bez problemu można zejć do granicy 3.4L w aucie segmentu B typuClio.Awaryjność jednostki jest praktycznie zerowa,wszelkie przypadłości zostały wyeliminowane,jednak musimy pamiętać w szczególności o wymianie oleju oraz filtrów.Serwis ASO przewiduję wymianę co 30 tys/km jednak większość użytkowników twierdzi że jest to zbyt duży przedział i skróca go do maksymalnie 15tys/km !!! Zwłaszcza tyczy się to gdy użytkujemy auto w warunkach miejskich.Jednostka została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych FAP i spełnia normy spalin EURO 5.Użytkownicy nie będą mieli kompletnie żadnych problemów z jego zapychaniem lub awarią.Filtr jest całkowicie bezobsługowy,zastosowano tu piąty wtrysk tgz dotrysk.Filtr czyści się samoistnie w momencie jak dochodzi do jego zapchania mechanizm dozuję dawkę paliwa do jego wypalania.Nie musimy jechać autem na wysokich obrotach po autostradzie aby go wypalić,może to się odbywać na na postoju,w korku lub jeździe miejskiej.Reasumując silnik 1.5 dci o mocy 95KM jest bardzo udaną jednostką o niskiej awaryjności świetnej elastyczności i bardzo niskim spalaniu.
Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
niski poziom spalania
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Energy -najważniejsze cechy tej odmiany !
- Nowoczesny system Stop & Start
- System odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania ESM
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Odmiana silnika: Megane Hatchcback . 95KM | Rocznik / Przebieg: 2014/2015 r 89 tys | Śr. spalanie: 4.5 |
Odmiana silnika: Renault Megane Grandtour 1.5 dci 95 KM | Rocznik / Przebieg: 2014r. 114000 | Śr. spalanie: 4.9 |
Odmiana silnika: Renault Megane Hatchback 1.5 dci 95KM | Rocznik / Przebieg: 2014r 127.000km | Śr. spalanie: 4.8 |
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.