Silnik 1.6 BlueHDI 99KM (DV6FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 13324

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDI CR 150KM EA28819.05.2019

Jestem bardzo zadowolony,dynamika conajmniej wystarczająca,340 Nm robi swoje, V max ( wg. GPS ok. 205km/h mało istotne, i tak nie ma

Polecam

5.00

Silnik 2.2 HDI 204KM (DW12CTED4)18.05.2019

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu

Polecam

4.67

Silnik 1.8 TDCI 125KM ('06-'11)18.05.2019

Mialem Mondeo mk4 1.8TDCI nie miałem żadnej poważnej awarii średnie spalanie wynosiło 5-6l/100km miałem go przez około 3 lata po

Polecam

8.46

Silnik 2.2 D-CAT 177KM (2AD-FHV)17.05.2019

Szczerze moge polecic. Mam to auto prawie cztery lata i jak narazie wymienilem tylko hamulce komplet przod i tyl + oczewiscie oleje i f

Polecam

7.73

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 99KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną.Silnik o mocy 99KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5L na 100KM dobrą dynamiką,wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 100KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura oraz niezła dynamika .Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania

Zalety:
dobra kultura pracy
niska awaryjność
bardzo niskie spalanie
bardzo niska emisja spalin

Wady:
kosztowny serwis
problematyczny czynnik Adblue

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

AdBlue

Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 9
Średnia (głosów 4):
(7.17)
Trwałość
 7.5/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Citroen C-Elysee 06.04.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z dystrybutora - wchodzi ok 15l). Po przesiadce z 1,6 tdi 90KM jestem o wiele bardziej zadowolony, zarówno pod względem niezawodności, kultury pracy, czasu nagrzewania, zachowania zarówno w mieście jak i na autostradzie i przede wszystkim w kwestii spalania. Podsumowując - silnik godny polecenia, również w dobie nagonki na diesle. Kupując auto drugi raz ponownie zdecydował bym się na ten wariant silnikowy. "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 BlueHDI 100KM Rocznik / Przebieg: 2015/110000 Śr. spalanie: 5.0
Marek 26.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie samochód spełnia w 100% moje oczekiwania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Berlingo XTR / 100KM Rocznik / Przebieg: 2018/2500 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 07.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego użytkowania.Spalanie auta jest bardzo niskie jak na gabaryty auta średnio wychodzi ponad 5l."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Citroen Berlingo 1.6 BlueHDI 99KM Rocznik / Przebieg: 2015.r 96t.ys Śr. spalanie: 5.4
Kox 08.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Piszecie w wadach:" problematyczny czynnik Adblue" Zapytam, co w tym problematycznego? Teraz są podgrzewacze na zimę więc jest ok, uzupełnienie łatwe, adblue-tani więc? Od 2-3lat serwis nie odnotował problemów zimowych z adblued. Info o wlaniu adblue pojawia sie wcześniej -więc no problem!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: cactus Rocznik / Przebieg: 2015/33000 Śr. spalanie: 4.2

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.