Silnik 1.6 BlueHDI 99KM (DV6FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 8690

HDI
Silnik 1.6 BlueHDI 99KM (DV6FD)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana co 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

AdBlue

Należy stosować tylko oryginalny dodatek o normie  ISO 22241 (specjalistyczne warsztaty oraz ASO)

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 Blue HDI  o mocy 99KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną.Silnik o mocy 99KM BlueHDI  charakteryzuje się niskim poziomem spalania średnio 4.5L na 100KM dobrą dynamiką,wysoką kulturą pracy oraz niezłą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik1.6 HDI o mocy 100KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem jest niski poziom spalania oraz dobra kultura oraz niezła dynamika .Silnik z tą odmianą mocy jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających niskich kosztów użytkowania

Zalety:
dobra kultura pracy
niska awaryjność
bardzo niskie spalanie
bardzo niska emisja spalin

Wady:
kosztowny serwis
problematyczny czynnik Adblue

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(9.56)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.33/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marek 26.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jak na razie samochód spełnia w 100% moje oczekiwania."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Berlingo XTR / 100KM Rok / Przebieg: 2018/2500 Śr. spalanie: 5.5
Andrzej 07.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego użytkowania.Spalanie auta jest bardzo niskie jak na gabaryty auta średnio wychodzi ponad 5l."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Citroen Berlingo 1.6 BlueHDI 99KM Rok / Przebieg: 2015.r 96t.ys Śr. spalanie: 5.4
Kox 08.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Piszecie w wadach:" problematyczny czynnik Adblue" Zapytam, co w tym problematycznego? Teraz są podgrzewacze na zimę więc jest ok, uzupełnienie łatwe, adblue-tani więc? Od 2-3lat serwis nie odnotował problemów zimowych z adblued. Info o wlaniu adblue pojawia sie wcześniej -więc no problem!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: cactus Rok / Przebieg: 2015/33000 Śr. spalanie: 4.2

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów