Silnik 2.0 BlueHDI 150KM (DW10FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17004

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 160KM (N16A4)15.06.2019

Jak dla mnie to rewelka

Polecam

8.50

Silnik 2.0 dCi 173/178KM (M9R)14.06.2019

Ja posiadam Lagune kombi 173KM po programie 202KM 410NM w automacie auto chodzi pięknie model po LCI 2012 zmiana oleju co 10 tyś km p

Polecam

8.33

Silnik 2.0 CDTI 120/140KM DPF (A20DTE)13.06.2019

Oszczedny, malo awaryjny silnik, ktory odwdziecza sie bezawaryjna praca, jesli sie o niego dba (oleje i filtry co 15 tys. km). Maly min

Polecam

0.00

Silnik 1.9 TDI 8V 90KM (pompa)13.06.2019

Mam silnik 1Z AHU w WV Vento z 1997 roku. Przebieg - udokumentowany 208 tys. km. Zadnych problemow z silnikiem. Ostatnio nie chcial za

Polecam

7.76

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 Blue HDI  o mocy 150KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 150KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi FAP

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 44

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 4):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

40

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

2015 13.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo polecam. Natomiast nie polecam kupna oleju w oparciu o tą stronę. Silnik wymaga oleju 0w-30."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KM Rocznik / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 5.8
Ja 01.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik naprawdę świetny, w połączeniu ze skrzynią biegów EAT6 spisuje się świetnie. Elastyczny i szybko redaguje na "pedał gazu" , jak dla mnie rewelacja !! Kultura pracy i wyciszanie również na 5+ "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 308SW/ 2.0 BlueHDi 150KM Rocznik / Przebieg: 2016/35500km Śr. spalanie: 6.3
Marek 06.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super silnik duży potencjał mocy przez co auto się nie męczy i przy wyprzedzaniu nie ma obaw.Auto od nowości w naszych rękach przebieg 109tys km większość robione na trasie,tam auto sprawdza się idealnie zresztą to Van rodzinny.Silnik nowej generacji posiada wszystkie nowinki fapy,egery i sam nie wiem co jeszcze ale nie ma z tym żadnych problemów.Spalanie auta przy dynamicznej jeździe wychodzi w granicach 6.7 l spokojnie to 5.5l a w mieście nawet 10 ale to w korkach i z klimą normalnie w granicach 8.5L.Polecam świetny silnik !"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen Grand C4 Picasso II Rocznik / Przebieg: 2014 r 109 tys km Śr. spalanie: 6.7 L
Seba 04.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto dopracowane pod każdym względem, bardzo dobry silnik o dobrych parametrach mocny dynamiczny i oszczędny.Do dziś przejechane 163tys km bez najmniejszych problemów,jednynie serwis i tankowanie po za tym nic się nie dzieje.Auto nowej generacji to duzo dodatków do filtra cząsetk stałych jakies płyny itd ale niema z nim żadnych problemów.Spalanie auta jak na gabaryty i pojemność naprawdę niskie średnio w granicach 6.2 l na trasie można osiągnąć wynik 5L ale przy jeździe do 120KM/h miasto to już loteria jak duże korki to nawet 8l ale tak normalnie w granicach 7l.Kultura pracy silnika rewelacja cichy bardzo elastyczny i ma przysłowiowego kopa.Jak dla mnie po przesiadce z Audi A6 to kosmos,wcześniej było super ale ten bije go na głowę,napewno silnik o niebo lepszy od TDI."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 508 2.0 150KM BlueHdi Rocznik / Przebieg: 2015r 163KM Śr. spalanie: 6.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.