Silnik 2.0 BlueHDI 150KM (DW10FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 27949

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)22.01.2020

Skuszony opiniami poprawionego 1,5dci 110 koni zakupiłem Megane 3 Kombi 2014 rok, przejechałem niecałe 8500km i coś zaczęło stuka

Odradzam

8.73

Silnik 2.0 HDI 16V 163KM (DW10CTED4)21.01.2020

Jeżdżę Peugeotem 3008 2,0 hybrid4, 2013r. Przy przejechanych 170 000 km, silnik cudo. Za 10 000 km wymienię rozrząd i mam nadziej

Polecam

8.44

Silnik 2.0 MZR-CD 140KM DPF (RF7J)20.01.2020

Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)

Polecam

7.11

Silnik 1.5 TDCI 75KM18.01.2020

Silnik sporo słabszy od 1,6 Hdi z PSA, mniej dynamiczny i elastyczny ( ze szkrzynią biegów 6).Opis wyglada na tekst sponsorowany. W

Odradzam

5.22

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 Blue HDI  o mocy 150KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje z 6- biegową skrzynią manualna lub automatyczną EAT6.Silnik o mocy 150KM BlueHDI cechuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kulturą pracy oraz dobrą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa a uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 150KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem są bardzo dobre osiągi dobra dynamika i wysoka kultura pracy.

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty obsługi FAP

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 68
Średnia (głosów 6):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

60

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C4 Picasso II 18.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik znakomity, godny polecenia. Używam od 3 lat i bez zarzutu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150/DW10FDRocznik / Przebieg: 2016/82000 Śr. spalanie: 6.5
Peugeot 308SW T9 07.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik rewelacja optymalna moc 150KM i moment 370Nm robi dobre osiągi. W mimo przypadku silnik połączony jest z automatyczną skrzynią biegów EAT6 co też jest dużym plusem!! Polecam ten silnik!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KM / DW10FDRocznik / Przebieg: 2016/57000km Śr. spalanie: 6.2
2015 13.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik bardzo polecam. Natomiast nie polecam kupna oleju w oparciu o tą stronę. Silnik wymaga oleju 0w-30.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 150KMRocznik / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 5.8
Ja 01.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik naprawdę świetny, w połączeniu ze skrzynią biegów EAT6 spisuje się świetnie. Elastyczny i szybko redaguje na "pedał gazu" , jak dla mnie rewelacja !! Kultura pracy i wyciszanie również na 5+

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Peugeot 308SW/ 2.0 BlueHDi 150KMRocznik / Przebieg: 2016/35500km Śr. spalanie: 6.3
Marek 06.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Super silnik duży potencjał mocy przez co auto się nie męczy i przy wyprzedzaniu nie ma obaw.Auto od nowości w naszych rękach przebieg 109tys km większość robione na trasie,tam auto sprawdza się idealnie zresztą to Van rodzinny.Silnik nowej generacji posiada wszystkie nowinki fapy,egery i sam nie wiem co jeszcze ale nie ma z tym żadnych problemów.Spalanie auta przy dynamicznej jeździe wychodzi w granicach 6.7 l spokojnie to 5.5l a w mieście nawet 10 ale to w korkach i z klimą normalnie w granicach 8.5L.Polecam świetny silnik !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Citroen Grand C4 Picasso IIRocznik / Przebieg: 2014 r 109 tys km Śr. spalanie: 6.7 L
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.