Silnik 2.0 BlueHDI 180KMWyświetleń: 3354

Silników używa:

HDI
Silnik 2.0 BlueHDI 180KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000ckm lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 Blue HDI  o mocy 180KM to jeden z rodziny silników wprowadzonych przez koncern PSA na rynek w 2013 roku.Jednostka współpracuje automatyczną skrzynią EAT6.Silnik o mocy 180KM BlueHDI  charakteryzuje się świetnymi  osiągami,wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą elastycznością.Jest to najnowocześniejsza jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Jest to bardzo kontrowersyjne rozwiązanie ponieważ użytkownicy muszą na bieżąco kontrolować jego stan.Specjalny zbiornik o pojemności 17L  jest umieszczony w części bagażowej samochodu lub przy korku paliwa uzupełnianie jego wykonywane jest przez specjalny wlew.Dodatek wystarcza na około 20 tys/km trzeba jednak uważać aby go nie zabrakło ponieważ wiąże się to z problemem uruchomienia auta a w najgorszej opcji uszkodzeniem SRC. Jeżeli na czas nie zareagujemy na kontrolkę która informuje o uzupełnieni dodatku to podczas jazdy silnik może przejść w tryb awaryjny a po jego zatrzymaniu już nie odpalimy auta.Co za tym idzie musimy udać się do serwisu w celu jego odblokowania.Użytkownicy informują że płyn po niżej temperatury -11stopni może zamrznąć co jest bardzo problematyczne ASO.Po za tym uciążliwym rozwiązaniem silnik 2.0 HDI o mocy 180KM ma więcej plusów jak minusów przede wszystkim jest trwały i mało awaryjny.Największym plusem są bardzo dobre osiągi świetna dynamika i wysoka kultura pracy.Osiągi tej odmiany zaspokoją najbardziej wybredne gusta,osoby szukające mocnej i dynamicznej jednostki będą usatysfakcjonowani

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty obsługi
problematyczny czynnik Adblue/FAP

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 8.33/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Lukasz 11.07.2018
Średnia:
(6.00)
Tak
"Srednie spalanie 6.5 litra "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 180 Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie:
Rafał 15.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"spalanie srednie 6.8 pol miasto pol trasa. Skrzynia automatyczna. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 180km bluehdi Rok / Przebieg: 2014/180000 Śr. spalanie: 6.8
Waldek 25.03.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik mam w Peugeocie 508 z 201.5roku przejechane 137tys km większość trasa .Silnik bardzo zaawansowany technologicznie ma chyba wszystko co ma wpływ na spaliny fap,katalizator i płyn który trzeba dolewać koniecznie co 20 tys .Jest to taki mankament ale da się z tym żyć koszty znikome w odróżnieniu do serwisu który idzie grubych setkach.Co do pracy silnika jest bardzo dobrze wysoka kultura pracy,,świetna dynamika,cicha praca nawet przy prędkościach rzędu 180km/h i spalanie jest bardzo niskie/Miasto 7.6 trasa 5.8l średnie 6.7"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 2.0 BlueHDI 180KM /kombi Rok / Przebieg: 2015.r 137.tys Śr. spalanie: 6.7

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D4D 90KM16.07.2018

Auto w moich rękach od 9 lat. Jedyna awaria to nieszczęsne zaworki SCV przy przebiegu około 200 tyś. Aktualny przebieg prawie 300 t

Polecam

8.72

Silnik 2.4 DI-D MIVEC 154/181KM16.07.2018

Nowoczesny silnik cichy i bardzo oszczędny jak na auto w którym się znajduje,długo szukałem tego typu auta z dobrym silnikiem.Ten

Polecam

10.00

Silnik 2.2 CRDI D4EB 150KM13.07.2018

Witam , samochód naprawdę godny uwagi , 2.2 CRDI 150KM 4X4 2008r bez DPF fabrycznie , jak na swoje gabaryty niewiele pali 7.5l , komf

Polecam

7.67

Silnik 1.9 TDI (91-98)12.07.2018

Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 ra

Polecam

7.37

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów