Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5163

HDI
Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 HDI o mocy 75KM występuje w pojazdach marki Citroen oraz Peugeot.. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji.Silnik 1.6 HDI 75KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego. Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV).Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach.Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę,które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki.Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika,koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy !!! W opinii kierowców silnik o mocy 75KM jest udany,niewątpliwie jego największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
niska awaryjność
niski poziom spalanie
możliwa regeneracja wtrysków
ceny oraz dostępność części

Wady:
przeciętna dynamika
lejące wtryski
awarie turbiny
zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.83)
Trwałość
 9.5/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adam 13.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Tani w utrzymaniu bezawaryjny mało palący,minus mało mocy i słaba dynamika.Zdecydowanie do przemieszczania się z punktu A do punktu B na trasie mało mocy i przy wyższych prędkościach męki.Ze względu na niskie spalanie i niskie koszty serwisu polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Partner 1.6 HDI 75KM Rok / Przebieg: 2007 r 200.000 Śr. spalanie: 6.0
Romek 07.03.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Gdyby nie awaria turbosprężarki przy przebiegu 132000 uznałbym ten silnik za największy cud motoryzacji. Cóż, wystarczyło wcześniej usunąć sitko z przewodu i turbina pewnie by działała. Poza tym bardzo ekonomiczny. W moim pięcioosobowym Partnerze całkiem przyzwoite osiągi. Silnik "prosty jak drut" w budowie i serwisowaniu, żadnych zbędnych gadżetów. Zerowe zużycie oleju między przeglądami."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot Partner 5osób/75KM Rok / Przebieg: 2008/135000 Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.