Silnik PSA 1.6 HDi 16V 75KM DV6 BTED4

36567
Silnik PSA 1.6 HDi 16V 75KM DV6 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 HDi o mocy 75KM występuje w pojazdach Citroen Berlingo oraz Peugeot Partner. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Silnik 1.6 HDI 75KM oznaczony symbolem 9HX(DV6ATED4) występuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek oraz nie posiada koła dwumasowego.


Takie rozwiązanie może nie przekłada się na generowanie wysokich osiągów jednak obsługa i naprawa w razie awarii należy do tanich i prostych. Z kolei turbosprężarkę o zmiennej geometrii można spotkać w innym 90 konnym silniku o logotypie (9hHV). Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Przy wymianie oleju warto sprawdzić sitko przy przewodzie smarującym turbinę, które lubi się zatkać co powoduję zatarcie turbosprężarki. Kolejna bolączką są często lejące wtryski na szczęście nie jest to duży problem wystarczy wymienić podkładki pod wtryskami i problem znika, koszty są nie wielkie jedynym problemem może być wykręcenie samych wtryskiwaczy


W opinii kierowców silnik o mocy 75KM jest udany, niewątpliwie jego największym atutem jest niski poziom spalania gdzie bez najmniejszych problemów można osiągnąć wynika 4 L/100Km w trasie. Dominują pozytywne komentarze na temat niskich kosztów związanych z eksploatacją oraz ewentualna naprawą.Po stronie minusów należy zapisać przeciętna dynamikę oraz niską kulturę pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalanie
  • możliwa regeneracja wtrysków
  • ceny oraz dostępność części

Wady

  • przeciętna dynamika
  • lejące wtryski
  • awarie turbiny
  • zatykające się sitko przewodu smarowania turbiny

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV6 BTED4
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quartz 9000 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.3)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

50%
20%
10%
20%
0%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

24.05.2020 3
(8.7)
Opinia: polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak nic więcej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 600000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
16.05.2020 partner
(4.7)
Opinia: Wszystko w tym silniku się zgadza tylko moc się nie zgadza, nawet motorower dwusuwowy jest szybszy. Gdyby nie to, to było by Ok. Zdecydowanie nie polecam w tak słabej wersji.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Dobry do miasta,
Wady: Za słaby Za dużo paliwa przy szybszej jeździe Nie nadaje się nie trasę czy do jazdy z większym towarem/bagażem
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 153460
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
13.08.2018 Adam
(10.0)
Opinia: Tani w utrzymaniu bezawaryjny mało palący,minus mało mocy i słaba dynamika.Zdecydowanie do przemieszczania się z punktu A do punktu B na trasie mało mocy i przy wyższych prędkościach męki.Ze względu na niskie spalanie i niskie koszty serwisu polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Partner 1.6 HDI 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 r 200.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
07.03.2018 Romek
(9.7)
Opinia: Gdyby nie awaria turbosprężarki przy przebiegu 132000 uznałbym ten silnik za największy cud motoryzacji. Cóż, wystarczyło wcześniej usunąć sitko z przewodu i turbina pewnie by działała. Poza tym bardzo ekonomiczny. W moim pięcioosobowym Partnerze całkiem przyzwoite osiągi. Silnik "prosty jak drut" w budowie i serwisowaniu,
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot Partner 5osób/75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/135000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam