Silnik 1.6 e-HDI 92KM (DV6DTED) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 14267

HDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0d M4715.02.2019

Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakic

Polecam

8.53

Silnik 1.6 TDCi 16V 90KM15.02.2019

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litr

Polecam

8.74

Silnik 2.0d M4713.02.2019

bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy

Polecam

8.53

Silnik 2.0 HDI 8V 90KM (DW10TD)13.02.2019

"To i ja dodam coś od siebie. Silnik siedzi w Xsara Picasso. Problemów z nim nie ma. Suchy i oleju nie ubywa nic. Spalanie w normie.

Polecam

8.90

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 e-HDI 92 KM został wprowadzony w 2010r.W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy piezoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie mocy ma dynamikę na średnim poziomie oraz kultura pracy jest przeciętna ale za to ogromnym atutem jest bardzo niski poziom spalania.Średnie spalanie oscyluje w granicach 5l,a na trasie do prędkości 120km/h spokojnie można osiągnąć wynik 4 l/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów a do największych atutów trzeba zaliczyć spalanie.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
trwała jednostka
niska awaryjność
niskie koszty użytkowania
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF-u

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Marcin 22.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik rewelacja chyba najmniej palący na rynku,jak na 92KM bardzo dynamiczny zdecydowanie lubiący wyższe obroty.Przejechałem osobiści na nim prawie 70tys i zero problemów.Koszty to jedynie serwis od wymiany do wymiany w granicach 300zł to nie wiele.Spalanie silnika na poziomie 5l i to przy dosyć dynamicznej jeździe,na trasach typu droga szybkiego ruchu prędkość 80-90km/h to nawet potrafi zejść po niżej 4 l a normalnie to 4.5l,miasto wychodzi około 6l.Naprawdę silnik godny polecenia."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: C4 92KM e-hdi Rocznik / Przebieg: 2011r 132tys Śr. spalanie: 5
edek 21.10.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"rewelacja, najlepszy diesel"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 92 Rocznik / Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 6

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów