Silnik 1.6 e-HDi 114KM DV6CTED - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 16559

Silników używa:

HDI
Silnik 1.6 e-HDi 114KM DV6CTED

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 e-HDI 114 KM został wprowadzony w 2011 r. W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy pizoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 22
Średnia (głosów 3):
(9.78)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Michał 26.07.2018
Średnia:
(9.67)
Tak
"Silnik według mnie jeśli chodzi o Diesle bo benzyny według mnie za dużo palą (według mnie o około 1/3 więcej przy takiej samej dynamice jazdy)- rewelacja pod względem kultury pracy, małego spalania, nie brania oleju, bezawaryjności, w miarę dobrej dynamiki i wystarczającej elastyczności. W dużym i dość ciężkim Peugeot 508 112/115koni to czasem trochę mało przy wyprzedzaniu z 4-5 osobami na pokładzie, ale można naprawdę ekonomicznie przejechać na jednym baku z gór nad morze i z powrotem - bak 72 litry spalanie w trasie około 5-5,5l/100km przy cięższej nodze, w mieście z klimą w korkach Wrocławskich ok 6-6,5l/100km. Czasem może zaskoczyć komunikatem usterka silnika (service) ale zazwyczaj wynika to albo z częstego jeżdżenia na głębokiej rezerwie albo kiepskim paliwie albo jest związane z koniecznością wypalenia sadzy w filtrze cząstek stałych (u mnie w razie potrzeby odpala się przy przekroczeniu 3tys. obr/min silnika) i trzeba jechać kilka/naście kilometrów bez zwalniania poniżej 60km/h albo raczej 2000obr/min. Może to też wynikać z przebiegu 230000km albo z jazdy głównie po mieście (na szczęście jest obwodnica A8 i autostrada A4 to można przegonić autko). Jeszcze też nie dolewałem płynu do DPF ani nie zmieniałem paska rozrządu bo mechanicy twierdzili że przy 240tys.km czyli jak w wersji wcześniejszej silnika 1.6 HDI a nie tak jak tu jest napisane 180tys.km chyba że to błąd - i zaraz mi strzeli :) wtedy smutno będzie się żegnać z 508ką bo zachowuje się wdzięcznie. Oczywiście wymiana oleju po 20tys.km to max - lepiej po 15tys.km albo ideał po 10tys.km, ale jak się robi 30tys.km rocznie to trudno tak często znajdować czas na mechanika, są ciekawsze miejsca do zwiedzenia..."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 508 1.6 eHDI 112/115KM Rok / Przebieg: 2012/230000 Śr. spalanie: 6
Dawid 25.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Witam posiadam Peugota 3008 z tym motorem i naprawdę polecam . Rok 2011 prebieg orginalny 284 380 tyś "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: peugeot 3008 1.6 115km Rok / Przebieg: 2011 284tyś Śr. spalanie: 6.4
Sebastian 04.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wyśmienity silnik mam go w Peugeocie wersja kombi średnie spalanie to.4.5 l wersja z systemem Start Stop .Silnik bardzo dynamiczny i super elastyczny oraz cichy nie słychać że to diesel. Nie przypuszczałem że będzie tak dobrze że spalanie będzie takie niskie,to nie bajki o tych silnikach one tak mało palą.Obecnie przebieg 110 tys km a silnik wygląda jak nowy o jakichkolwiek wyciekach,stukach o awariach można zapomnieć.Wersja z fabrycznym Fapem kompletnie się nic nie dzieje nawet nie wiem kiedy to się wypala.Na trasie silnik pęknie idzie nie męczy się kompletnie przy wyprzedzaniu nie mam mowy o redukcjach auto się zbiera z każdego biegu.Polecam świetny silnik i świetny samochód."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 308 SW Kombi 1.6 112KM e-HDI Rok / Przebieg: 2012r 110tys Śr. spalanie: 5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 TDCI 136/140KM (PSA)20.10.2018

Posiadam dwa s-maxy. W jednym po 230 tyś a drugim po 210 tyś urwał się zawór, powodem było wyrobienie się dzwigienki zaworowej.

Odradzam

8.46

Silnik 2.0 TDCI 140KM DPF (PSA)20.10.2018

Posiadam 2 s-maxy z silnikiem 2.0 140 km qxwb. W jednym po 230 tyś km A w drugim po 215 tyś km urwał się zawór. Przyczyną było

Odradzam

7.73

Silnik 1.5 dCi 110KM K9K FAP20.10.2018

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie pr

Odradzam

8.58

Silnik 1.3 Multijet 75KM19.10.2018

Bardzo dobry silnik, punto zakupione z przebiegiem 200tys, teraz ma 300 tys, jedyna usterka to lekkie zapocenie obudowy filtra paliwa k

Polecam

9.05

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów