Silnik 1.6 e-HDi 115KMWyświetleń: 9936

Silników używa:

HDI
Silnik 1.6 e-HDi 115KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 e-HDI 115 KM został wprowadzony w 2011r.W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów z udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Konstrukcja 8 zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.Jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi.To ogromna zaleta w razie ich uszkodzenia jest możliwość ich regeneracji w przeciwieństwie do wtryskiwaczy pizoelektrycznych.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach poprzednich z przed 2010roku. Silnik w tej odmianie może pochwalić się dobra dynamiką świetną elastycznością oraz dobrą kultura pracy.Największym atutem jest bardzo niski poziom spalania średnio oscyluje w granicach 5l, a na trasie bezproblemowo można zejść do poziomu 4L/100km !!! Silnik1.6 HDI ma więcej plusów jak minusów jest trwały,mało pali jest dość dynamiczny oraz bardzo elastyczny.Co najważniejsze awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie,przy regularnym serwisowaniu bez problemu można osiągnąć duże przebiegi w granicach 300.tys/km bez jakichkolwiek napraw.

Zalety:
dobra dynamika
brak uciążliwych awarii
trwała i mało awaryjna jednostka
wtryski -możliwość regeneracji
niski poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
obsługa DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(9.83)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Dawid 25.11.2017
Średnia:
(9.67)
Tak
"Witam posiadam Peugota 3008 z tym motorem i naprawdę polecam . Rok 2011 prebieg orginalny 284 380 tyś "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: peugeot 3008 1.6 115km Rok / Przebieg: 2011 284tyś Śr. spalanie: 6.4
Sebastian 04.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wyśmienity silnik mam go w Peugeocie wersja kombi średnie spalanie to.4.5 l wersja z systemem Start Stop .Silnik bardzo dynamiczny i super elastyczny oraz cichy nie słychać że to diesel. Nie przypuszczałem że będzie tak dobrze że spalanie będzie takie niskie,to nie bajki o tych silnikach one tak mało palą.Obecnie przebieg 110 tys km a silnik wygląda jak nowy o jakichkolwiek wyciekach,stukach o awariach można zapomnieć.Wersja z fabrycznym Fapem kompletnie się nic nie dzieje nawet nie wiem kiedy to się wypala.Na trasie silnik pęknie idzie nie męczy się kompletnie przy wyprzedzaniu nie mam mowy o redukcjach auto się zbiera z każdego biegu.Polecam świetny silnik i świetny samochód."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 308 SW Kombi 1.6 112KM e-HDI Rok / Przebieg: 2012r 110tys Śr. spalanie: 5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 CRDI 115KM26.05.2018

Silnik 1,6 CRDi 115 KM w Kia Cerato. Bardzo udany silnik-cichutki-do 120 km/godz. mozna normalnie rozmawiać. Bardzo elastyczny i swie

Polecam

9.19

Silnik 1.9 dCi/120KM26.05.2018

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, poniewa

Polecam

7.46

Silnik 2.2 MZR-CD 150KM23.05.2018

Ma ten silnik w Madzi3 z 2010 roku obecnie przebieg 143tys jak kupowałem było 95tys od tego momentu jestem usatysfakcjonowany.Przy au

Polecam

10.00

Silnik 1.6 MultiJet II 120KM DPF21.05.2018

Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim bi

Polecam

9.67

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.