Silnik 2.0 e-HDi 150KM (DW10CTED4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4590

HDI
Silnik 2.0 e-HDi 150KM (DW10CTED4)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 180.000 km lub 10 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: .

Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Siemens

Ilość oleju: 5.0 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po: 20.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 e-HDI  150 KM został wprowadzony w 2013r.W odróżnieniu od wersji HDI w jednostce zastosowano szereg zmian które pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 15 % oraz zminimalizować emisje Co2. Najważniejsze różnice jakie odróżniają wersji HDi  od e-HDi to wprowadzenie zaawansowanych systemów:

- Stop & Start z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
- e-booster umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
- elektroniczne sterowanie alternatorem,które pozwala na  odzyskanie energii,gdy pojazd zwalnia
-skrzynia biegów udoskonalonymi przełożeniami.
Dodatkowo we wszystkich odmianach e-HDi pojazdach zostaną wyposażone w opony o niskim oporze toczenia.W przyszłości 30% silników  koncernu PSA na rynku będzie odmianami e-HDI.

Silnik seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych III generacji spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5.Nie jest on tak problematyczny ja jego poprzednik a napewno bardziej żywotniejszy niż jego konkurent DPF.Serwis FAP-a został wydłużony do 120tys na uzupełnienie płynu Eolys oraz samej wymiany filtra do 180tysWszystkie te zabiegi wpływają na wysoka kulturę pracy silnika oraz niski poziom spalania.Ale trzeba pamiętać że ewentualna usterka będzie się wiązać z wysokimi kosztami naprawy.Jednostka charakteryzuje się wysoką kultura pracy świetną dynamiką przy przyzwoitym poziomie spalania.Kierowcy będą usatysfakcjonowani parametrami oraz osiągami które dysponuje jednostka.Awaryjność jest na niskim poziomie wszelkie problematyczne kwestie z wcześniejszych lat produkcji zostały wyeliminowane.Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy sa bardzo wysokie

Zalety:
wysoka kultura pracy
niska awaryjność
świetna dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie Fap- jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9.17)
Trwałość
 9/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jack 15.10.2018
Średnia:
(8.33)
Tak
"Uwaga! na łuszczace sie pompy wtryskowe, aby temu czesciowo zapobiec trzeba lac dodatki smarujace do paliwa: Archoil AR6900 D-Max , jak pompa sie złuszczy to cały układ wtryskowy do wymiany... Sama pompa lubi tez cieknąć. Co 120-130tys zaleca sie dac nowa pompe dla swietego spokoju. Rozrzad co max 160tys km wymieniac lub 7lat"
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 508 / 150KM Rok / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 7
Maks 05.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik w Peugeocie 508 z roku 2015 przebieg 148.000km . Silnik oceniam na 5+ jest idealny do tego samochodu,mocny i co ważne oszczędny.Do dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych awarii,problemów z FAP-em itd po prostu tankuję i jazda.Spalanie na trasie do 120km/h 5l po wyżej wzrasta nie wiele bo maks 6.2L .Miasto to loteria zależy od odcinków i korków od 6.7-76L .Silnik zdecydowanie na trasy w mieście się męczy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Peugeot 508 150KM Rok / Przebieg: 2015 r 148tys Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 D 8V 72KM (2C-E)09.12.2018

Malam carine II z tym silnikiem, byl glosny, palil tak do 7 litrow (130km na autostradzie a poza nia but w podlodze) i byl glosny. Zale

Polecam

0.00

Silnik 2.0 CRDI 140KM ('06-'10)07.12.2018

Bardzo dobry silnik. Po chipie 175KM/385nm. Świetna dynamika, dobra kultura pracy, przyzwoite spalanie. Do tej pory bez żadnej poważ

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów