Silnik PSA 2.2 HDi 16V 170KM DW12 BTED4

25920
Silnik PSA 2.2 HDi 16V 170KM DW12 BTED4

Silniki PSA HDi / e-HDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 2.2 HDi o mocy 170KM występował w samochodach marki Peugeot oraz Citroen. Jest kontynuacją wcześniejszej odmiany 133-konnej, wszedł do produkcji w 2006 roku i był stosowany do 2010 roku. W silniku wprowadzono kilka istotnych zmian przede wszystkim zwiększono moc do 170KM oraz wprowadzono nowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje.


Silnik współpracuje z dwiema turbosprężarkami, oraz posiada nowoczesny elektroniczny zawór EGR.Te zmiany miły wpłynąć na lepszą kulturę pracy jednostki oraz wyższe osiągi. Cel został osiągnięty jednak koszty utrzymania jednostki zdecydowanie wzrosły, do nich trzeba zaliczyć drogi często awaryjny osprzęt oraz większe zużycie paliwa. Dodatkowo  silnik ma skomplikowaną budowę oraz rozbudowaną elektronikę, która w razie awarii pochłonie wysokie koszty. Jednostka sama w sobie jest bardzo trwała bez problemu osiąga przebiegi powyżej 300 tys km !!!Jednak często zawodzi jej osprzęt a zwłaszcza uciążliwy FAP.


W szczególności trzeba być wyczulony na układ wtryskowy który jest wrażliwy  na złej jakości paliwo. Pamiętajmy że w tej odmianie mamy doczynienia z wtryskami pizoelektrycznymi które są bardzo drogie !!! Wszystko jednak jest uzależnione od eksploatacji jednostki, odpowiednio serwisowana bez problemu osiąga przebieg ponad 200 tys /km bez żadnej awarii. Po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać świetne osiągi oraz wysoką kulturę pracy którymi kierowcy będą usatysfakcjonowani .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części
  • wrażliwy układ wtryskowy
  • awarie turbosprężarki
  • awarie FAP

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DW12 BTED4
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok

wtryskiwacze elektromagnetyczne- regeneracja 500zł, nowy element 1000zł wtryskiwacze piezoelektryczne- nieregenerowalne, nowy element 1700zł
W 2006 roku silnik został zmodifikowany
-podniesiono mocy do 170KM
-zastosowano wtryskiwacze pizoelektryczne –
-zastosowano  dwie turbosprężark
-zastosowano nowej generacji zawór EGR-elektryczny

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
33%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

29.07.2022 Citroen C5 MKII kombi
(9.0)
Opinia: Ja mam takie dwa jeden w C5MKII kombi 2007 drugi w C6 2006 pierwszy ma już 367Kkm z czego 80 tyś. przejechałem ja drugi 210Kkm moje 20tyś bardzo dobre jednostki wymagają trochę wiedzy od użytkownika ale większość tego co jest w opinii tego silnika nie jest
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 367000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
11.06.2020 407sw
(9.3)
Opinia: Silnik użytkowany w 407sw dość ciężki samochód ważący ponad 1800kg. Przebieg 265tys, z wymienianych rzeczy koplet sprzęgło, dwumasa oryginał cena dużo wyższa niż w 2.0hdi. Regenerowany FAP oraz jakieś drobne elementy osprzętu elektrycznego i alternator. Po 200tyś zaczął być słyszalny łańcuch spinający wałki ( na
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.2hdi 170
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 265
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
02.05.2018 Jarek
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik w C5 przywiezionej z Francji w wersji EX osobiście przejchałem na min ponad 30 tys w tym kilka tras po 1200 km.Silnik zdecydowanie na trasy nie do miast w mieście to dla niego męki i trzeba pamiętać o DPF który lubi się
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Citroen C5 automat 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 r 211.000km
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam