Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 28671

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 105KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2003 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BSV, BSW

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 13):
(7.74)
Trwałość
 7.85/10
Utrzymanie
 8.08/10
Dynamika
 7.31/10

Głosy według opinii:

112

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Skoda Octavia II 16.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI PD 105KM (BXE) Rocznik / Przebieg: 2008/270tyś Śr. spalanie: 5.5
VW GOLF V 14.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik w tym modelu, bezawaryjna praca. Skrzynia i silnik idealnie pracują. Polecam!!!"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI PD 105KM (BKC) Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 5.5
Audi A3 8P 08.04.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
"W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)"
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: 77kW/105KM 1.9 BKC Rocznik / Przebieg: 2003/241000 Śr. spalanie: 5.5
JETTA V 25.03.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. Pierwsza usterka przy 270000, słychać koło dwumasowe. Tak po za tym zero napraw zarówno w aucie jak i silniku. Polecam."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 105/BLS Rocznik / Przebieg: 2006/280000 Śr. spalanie: 5.5
Passat variant bluemotion 06.03.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"auto posiadam od nowosci brak problemow przy 240000 wymienilem dwumase i akumulator ,po 2 wymianie rozrzadu kpl. jedyny mankament psujace sie silniczki elektrycznego hamulca postojowego .Stosuje olej Volvoline 5W30 Xiii C3 wymiana najpozniej co 15000 tys.km i zaznaczam brak problemow z wtryskami i filtrem dpf.auto uzutkowane tylko na dlugich dystansach "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 105 km BLS Rocznik / Przebieg: 2008/270000 Śr. spalanie: 5.6 l
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów