Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 36811

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 16V CRDi 102/110KM (D4FA)24.05.2020

RIO II CRDI-2007 Jeżdżę 4 rok (kupiłem używany)-teraz 225 tys. km. Z poważniejszych rzeczy wymieniłem zbiornik paliwa bo przec

Polecam

8.48

Silnik 1.6 HDI 16V 75KM (DV6BTED4)24.05.2020

polecam w 100%przebieg 600000 wymiany oleju co 15000 tylko olej Mobil 5W30 żadnych problemów tylko sprzęgło przy 170000 tyś a tak

Polecam

8.25

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Do poprzednika dodam tylko ... Jak macie w miare nowe auto ..przy wymianie oleju ..wyciac ocieplenie miski olejowej.. Przy wiekszych

Polecam

7.67

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)23.05.2020

Vw golf wariant..skrzynie 5G..mam auto z tym silnikiem od 30tys.km obecnie 150tys czyli 120tys w 4 lata.. Auto uzytkowane dojazd do pr

Polecam

7.67

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 115KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2001 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: AJM, AUY, ATJ, BVK, BKE, BPZ

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 75

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 35
Średnia (głosów 11):
(8.48)
Trwałość
 8.82/10
Utrzymanie
 8.45/10
Dynamika
 8.18/10

Głosy według opinii:

110

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

a4 b5 ajm 21.02.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Jeździłem prawie 3lata a4 b5 AJM 115KM zupełnie nic powaznego się nie działo, tylko zwykłe eksploatacyjne rzeczy. Przy kupnie typowo dla tego silnika na pewno trzeba skupić się na dwumasie, oraz sprawdzeniu PD pod kompem, turbo z droższych rzeczy. Dobre paliwo, systematyczne serwisy olejowe i nie większe przebiegi to nie problem.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:dynamika, niskie spalanie

Wady:klekot

Odmiana silnika: 115 AJMRocznik: 2000Przebieg: 280+ na liczniku :) Śr. spalanie: 6.1
audi a4 b7 31.12.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Ja posiadam silnik w audi a4 b7 i z czystym sumieniem mogę polecić ostatnio zmieniłem wałek rozrządu i szklanki bo już głośno chodził ale auto ma 340000 przebiegu pali od strzała wystarczająca moc do tego auta jak koledzy piszą tylko części eksploatacyjne w moich rękach zrobił 80 tys kilometrów bez usterek !

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:silnik i spalanie niezawodność

Wady:troche głośny fakt coś za coś audi dobrze wyciszone w środku

Odmiana silnika: 1.9 tdi brb Rocznik: 2007Przebieg: 340000 Śr. spalanie: 6.8l
VW BORA 12.05.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: WITAM POSIADAM VW BORA 1,9TDI FAKT FAKTEM ŻE RANO SŁYCHAĆ TE STUKI I KLEKOTY Z POD MASKI ALE JEŻELI TAK JEST I MUSI BYĆ TO OK.NAWET FAJNIE BRZMI.PRZEJECHANE 329,087 KM SĄ MAŁE USTERKI ALE DO ZNIESIENIA ALE MOTOR DZIAŁA BEZ ZARZUTU JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z ZAKUPU.NAWET PRZYŚPIESZENIE JEST SPOKO.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 115-Rocznik / Przebieg: 2000-329.087 Śr. spalanie: 7.8
Seat Alhambra MK2 04.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik igła, 300 tyś, wymiana turbosprężarki po 263tyś. Po wymianie turbo zużycia oleju brak od wymiany do wymiany. Olej pilnowany!!! według normy Volkswagen 506.00 5w/30 Tarcza sprzęgło w oryginale. Pompo-wtryski oryginał. Czas podawania oleju po odpaleniu do turbo 4 sekundy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115KM 1,9 TDI AUYRocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.7
nikolson 15.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było zmieniane przed 390 tys). Dynamika zadowalająca. Kultura pracy wiadomo klekot

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 6.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów