Silnik 1.9 TDI 8V PD 115/116KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19993

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)21.07.2019

Kupilem Honde crv w 2017 roku z salonu nowa w tej chwile ma przejechane 55 tys bez awarii autem jeździ po niemieckich autostradach.PRZ

Polecam

9.13

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM12.07.2019

Pozytywne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o dynamikę, kultura pracy pozostawia trochę do życzenia, spalanie w cyklu mieszanym ze wsk

Polecam

9.73

Silnik 1.6 16V CRDI (D4FB)12.07.2019

Bardzo dobry silnik, cichy jak prawie benzynowy, oleju wogóle nie dolewam, dynamiczny i niskie spalanie. Silnik znacznie lepszy niż 2

Polecam

8.43

Silnik 2.4 D5 20V 163KM (D5 244T)11.07.2019

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.

Polecam

8.87

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 115KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2001 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: AJM, AUY, ATJ, BVK, BKE, BPZ

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 9):
(9.33)
Trwałość
 9.67/10
Utrzymanie
 9.22/10
Dynamika
 9.11/10

Głosy według opinii:

90

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

VW BORA 12.05.2019
Średnia:
(9.33)
Tak
"WITAM POSIADAM VW BORA 1,9TDI FAKT FAKTEM ŻE RANO SŁYCHAĆ TE STUKI I KLEKOTY Z POD MASKI ALE JEŻELI TAK JEST I MUSI BYĆ TO OK.NAWET FAJNIE BRZMI.PRZEJECHANE 329,087 KM SĄ MAŁE USTERKI ALE DO ZNIESIENIA ALE MOTOR DZIAŁA BEZ ZARZUTU JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z ZAKUPU.NAWET PRZYŚPIESZENIE JEST SPOKO."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 115- Rocznik / Przebieg: 2000-329.087 Śr. spalanie: 7.8
Seat Alhambra MK2 04.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik igła, 300 tyś, wymiana turbosprężarki po 263tyś. Po wymianie turbo zużycia oleju brak od wymiany do wymiany. Olej pilnowany!!! według normy Volkswagen 506.00 5w/30 Tarcza sprzęgło w oryginale. Pompo-wtryski oryginał. Czas podawania oleju po odpaleniu do turbo 4 sekundy. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 115KM 1,9 TDI AUY Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.7
nikolson 15.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik nie do zarznięcia 400 tys z hakiem na blacie. Bardzo trwałe koło dwumasowe zmieniane było przy przebiegu 390 tys(nie było zmieniane przed 390 tys). Dynamika zadowalająca. Kultura pracy wiadomo klekot"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI Rocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 6.5
Korneliusz 12.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"na liczniku 315000 tys ale dodać 150000 lub więcej bo tłuczony był na taxi. Silnik naprawde pancerny. Koszty małe. Spalanie akceptowalne. Wymieniane tylko turbo i po za tym filtry oleje itp. Kultura pracy bardzo słaba wiadomo to nie CR tylko PD. Ale pozatym oceniam bardzo wysoko."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 TDI 115 KM Rocznik / Przebieg: 2000 Śr. spalanie: 6.5-8
Piotr 07.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Koszty napraw śmieszne, małe spalanie, przy przebiegu 370 pompki do regeneracji, przy 385 turbo do regeneracji, hamulce, płyny, przewody podciśnienia, w rozsądnych pieniądzach. Trasa ponad tysiąc kilometrów Polska - Holandia dwa razy w roku leci bez problemu. Znane silniki mechanikom, duży dostęp do części nowych, zamiennych i jeszcze większy do używanych. Wiele napraw można zrobic samemu pod blokiem. Dosyć głośna praca silnika rekompensuje dosyć solidne wykończenie wnętrza, spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, miasto średnio ok. 6,2l na 100 trasa idzie zejść do 5 - 5,5l na 100km Na autostradzie tira nie ma co się bać wyprzedzić, wciskamy gaz chwila i z 90 robi się 140. "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: A4 b5 Rocznik / Przebieg: 2000/390tys km Śr. spalanie: 6.2
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów