Silnik 1.9 TDI 130KMWyświetleń: 1366

Silników TDI używa:

TDI
Silnik 1.9 TDI 130KM

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 130KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2001 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie pomowtrysków po wyżej /200 tys km
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 8

Typ wtrysku: Pompo-wtryskiwacze

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania

Wtryski: Pompowtryski. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po: 50.000 lub 2 lata /zalecane co 15.000 km lub 2 lata.

Info Serwis

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 2):
(4.67)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 4.5/10
Dynamika
 4.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jack 03.12.2017
Średnia:
(9.33)
Tak
"Swietny silnik ale kupno takiego z przebiegiem niższym niz 300tys jest obecnie nie możliwe. Na ogół maja 450-500tys oczywiscie skrecone na 220tys... Sam silnik jak sie dba wytrzyma i 800tys km. Moj ma 301tys i jest w super stanie pompowtryski korekcje jak nowe , turbo nie ma żadnego luzu, Trzeba uważac w tych silnikach na olej ma byc 5w40/5w30 z norma 505.01 pod pompowtryski! wymiana co max 15tys km inaczej siadaja wałki rozrzadu i popychacze. Zeby pompki działały długo lac dobre paliwo (i olej) oraz stosować cos do ich smarowania olej 2T lub specjalne preparaty ja stosuje Kleen flo smar do ropy, wymieniac filtr paliwa co 40tys km, nie jezdzic na rezerwie, nie katować na zimnym a wytrzyma naprawde długo. Czesci dosc tanie: dwumas 1450zł, rozrzad z pompa 430zł. Podatny na chip tuning wersja AVF z 6b skrzynia (ma mocniejsze sprzegło niz 5b) kreci sie na 165KM/370nm"
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: A6 C5 1.9 TDI 130KM Rok / Przebieg: 2003 / 301000 Śr. spalanie: 6.8
Kamil 03.12.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Kupilem Passata w 2011 roku jako 9 letniego, z przebiegiem 287 tys, obecnie mam ponad 400 tys. auto posiadam wiec 7 lat. Do tego czasu wymienilem 2 razy rozrzad, alternator, klocki z tarczami, zawieszenie bylo robione raz koszt 1200 zl, do tego zacisk hamulca, akumulator, swiece zarowe. Zero awarii typu laweta, albo zeby auto nie moglo jechac. Olej wymieniany max do 15 tys, Dwumas pewnie oryginalny, tak jak turbo. Nie mam dpfa, jezdze obecnie glownie po miescie, zero problemow, wczesniej czeste trasy po 1500 km, wiec to co diesel lubi najbardziej. Trudno mi sie odniesc do innego auta, ale uwazam ze ten silnik to top 3 !! Spalanie 6.4 wedlug tankowania, Najwieksze jakie uzsykalem to podroz 2000 km, 4 osoby i bagaznik do pelna, wyszlo 7.4. Jedyny problem to taki ze aut z niskim przebiegiem obecnie prawie nie ma, a jak sa to kosztuja naprawde duzo, znalazlem auto na niemieckiej stronie z przebiegiem 100 tys, oryginalny, za 8000€ Ja osobiscie polecam, to co zaoszczedzilem na paliwie, na pewno nie wydalem na naprawe. Szkoda tylko ze pseudo ekologia zabila dobre silniki, to co wyszlo po 1.9 Tdi, czyli 2.0 Tdi, chyba kazdy wie"
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: Passat B5 FL Rok / Przebieg: 2002/400000 Śr. spalanie: 6.4

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 1.9 DTi16.12.2017

Witam posiadam jeszcze laguna 2000r 1.9dti . I jak zimna ma 1000obr i dobrze się zwija a jak ciepła to ma 900obr i mół. Może kto

Polecam

8.45

Silnik 2.2 D4D 136KM15.12.2017

Jest to mój pierwszy dizel i nie mam jak porównać do innych lecz na pewno kultura pracy tego silnika jest wysoka świadczyć o tym

Polecam

7.67

Silnik 2.2 D4D/D-CAT 177KM15.12.2017

Stabilna , cicha praca , wymiana oleju dla diesla obligatoryjnie co 10 tys/km

Polecam

7.67

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.