Silnik 1.6 16V MultiJet II 120KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3712

JTD
Silnik 1.6 16V MultiJet II 120KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana 140.000 lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 32.000 lub 2 lata/zalecana wymiana co 20.000 km.

Najważniejsze informacje o silniku

1.6 Multijet II  120 KM to II GENERACJA  MJT pojawiła się w 2012 roku. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro 5.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zmodernizowano filtr DPF oraz zastosowano nowy układ wtryskowy III Generacji.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W jednostce występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF.Rozwiązanie jakie zastosował Fiat - montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.Trzeba jednak pamiętać że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania.Co do awaryjności można śmiało stwierdzić że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania.Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem przeważnie dotyczy zaworu EGR oraz oraz filtra cząstek stałych !!!Kierowców użytkujących auta z tym silnik chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
awarie zaworu EGR
Seryjny DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Rafał 21.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Świetny silnik bardzo ekonomiczny,sprawdza się dobrze w mieście jak i na trasie.Dobra elastyczność pozwala na jazdę na wysokim biegu i podczas przyspieszania bez nagłej redukcji.Auto mam od nowości przebieg na dzień dzisiejszy to 47 tys oczywiście niem ma mowy o jakiś usterkach. Polecam dobra dynamika,elastyczność cicha praca i niskie spalanie."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Fiat Tipo 120KM Rocznik / Przebieg: 2016r. 47.tys Śr. spalanie: 6.2
igor 25.11.2013
Średnia:
(9.33)
Tak
""Silnik 120 konny idealnie skomponowany do alfy mito,wystarczająca moc oraz przyśpieszenie,spalanie miasto około 7.5 L. Niestety współpracuje z filtrem cząstek stałych." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mito 1.6 MultiJet 120KM Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie: 7.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)15.01.2019

Polecam. Od nowego 270tys km przez10 lat bez najmniejszych problemów. Olej 10W40 SHELL co 20 tys.km. Średnio 5,5 l/100km tylko na BP

Polecam

9.00

Silnik 1.6 115KM MZR-CD (od 2011)15.01.2019

Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. T

Polecam

5.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.