Fiat

Silnik Fiat 1.9 MultiJet 16V 140KM

14921
Silnik Fiat 1.9 MultiJet 16V 140KM

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.9 MultiJet o mocy 140KM to konstrukcja 16-zaworowa z 6-biegową skrzynią biegów stosowana od 2003 roku. Jednostka w odróżnieniu od wersji JTD różniła się zastosowaniem wtrysku Common Rail II generacji oraz osprzętu.Wydajniejszy układ wtryskowy o ciśnieniu 1450 bar dzielony na 5 sekwencji oraz wydajniejsza pompa wysokiego ciśnienia. Zwiększono ciśnienie doładowania oraz zastosowano większa turbosprężarkię o zmiennej geometrii łopatek firmy Garett.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.


Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zaliczyć problemy z EGR-em dodatkowo awarie termostatu czy przepływomierza. Nie są to tak bardzo kosztowne usterki biorąc pod uwagę że mamy doczynienia z dieslem CR. Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarkę. W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy niski poziom spalania i brak uciążliwych i kosztownych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • awarie EGR
  • awarie przepływomierza
  • awarie termostatu
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak zwłaszcza wersje zagraniczne
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
0%
0%
0%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

27.01.2020 147
(10.0)
Opinia: cierpliwy dla użytkownika, dynamiczny, niewymagający
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo niskie koszty eksploatacji
Wady: brak
  • Silnik: 140km/1.9jtdm
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 299000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
15.12.2018 Tommy
(9.3)
Opinia: Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościach 130-170 km/h 6-6,3 l w mieście 7.5 przy 100km/h spalanie ok 5 l. Kultura pracy taka sobie jak to diesel. Turbodziura w zasadzie prawie niewyczuwalna.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa 156 1.9 JTD 16V 140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 59000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.01.2018 Wojciech
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik nie mogę nic złego napisać spalanie na poziomie 6l to norma na dojazdy do pracy codziennie 60 km. Alfą 156 z tym silnikiem to czysta przyjemność. Naprawy jakie robiłem to alternator i to wszystko przez trzy lata także oby tak dalej.POLECAM
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa 156/JTD 140 km
  • Rocznik / Przebieg: 2004/ 240 tys.
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.01.2017 Wiesław
(4.3)
Opinia: "Mam ten silnik w Alfie 147 z 2004roku. Przebieg 210 tyś. Te silniki może są bezawaryjne, ale w cieplejszym klimacie. Obecnie wymieniłem już drugą głowicą,która popekała między zawodami, poprzednia wytrzymała 35tys.km. Koszt głowicy1300zł. Przeważnie pekały mi w zimie w mrożone dni minusy 25* na oleju
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 1.9jtdm 16v 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
14.08.2013 Darek
(9.3)
Opinia: "Silnik bardzo dobre w każdej odmianie, miałem już kilka samochodów z tym silnikiem, tylko w różnych wersjach. Mało pali, jest dynamiczny i bezproblemowy, kultura pracy na dobrym poziomie, nie ma problemów z odpalaniem w zimie, po za filtrami i olejem, przeczyszczeniem EGR, nie ma żadnych
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r. 250tys. km
Polecam