Fiat

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 165KM DPF

13349
Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 16V 165KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 MultiJet II 165KM jest pierwszą odmianą II generacji silników 2.0 MultiJet, która weszła do produkcji w 2008 roku w samochodzie Lancia Delta. Została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.



Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min. Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.



Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku. Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju, oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem. Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie. Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji. Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika i elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • wysoki moment obrotowy

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • awarie filtra cząstek stałych
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 140.000 Km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Selenia WR Pure Energy (5W-30), wymiana po 35.000 km lub 2 lata

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, niskopopiołowy Selenia WR Pure Energy (5W-30)/ możliwość wskazania wymiany przez komputer pokładowy !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
0%
60%
20%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

19.02.2024 FIAT BRAVO 2
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Po chipie jest 208 KM i 400 Nm momentu. Nie pobiera oleju od wymiany do wymiany co 10 tyś km. Brak wycieków. Problem to chłodnica EGR . Co ok 100 tys. warto wymienić zużytą uszczelkę pomiędzy smokiem a pompą oleju. U mnie wymiana
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - moc - małe spalenie - tanie filtry i oleje
Wady: - chłodnica EGR - uszczelka smoka pompy oleju - nie znam więcej wad
  • Silnik: 165 km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 149
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
07.06.2021 Fiat Bravo II
(0.0)
Opinia: Bardzo dynamiczny i niezawodny silnik. Ponad 10 lat i ponad 200 tys. km bez istotnej awarii, jeśli nie liczyć koła dwumasowego. W samym silniku pojawił się tylko problem z falowaniem obrotów wynikającym z działania wtryskiwaczy. Rozwiązaniem wystarczającym było płukanie wtryskiwaczy przy pomocy dodatku do paliwa.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Dynamika/wysoki moment obrotowy Niezawodność
Wady: Zużycie paliwa jak na diesla jest dość wysokie (głównie w mieście i przy szybkiej jeździe na autostradach)
  • Silnik: 2.0 MultiJet II 165KM II
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 212800
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
10.07.2016 Damian
(7.7)
Opinia: Mam ten silnik w Insignii, bardzo dobre spalanie jak na masę samochodu, jak narazie bez awarii a przejechałem nim 30tys km , tylko wymieniony rozrząd, czyli wymiana czysto eksploatacyjna przy 141tys km jak podaje GM . Radziłbym wymieniać go jednak nieco wcześniej bo pasek był
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Insignia/160
  • Rocznik / Przebieg: 2011/153000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
21.03.2013 Anonim
(9.0)
Opinia: "silnik ten jest montowany w samochodzie Fiat Bravo 2.0 JTD 165 KM od 2007 roku 0-100km/h 8.2 sekundy. Po programie uzyskuje ponad 220 KM. Co na to golfiarze ?"
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Fiat Brawo 2.0 JTD 165
  • Rocznik / Przebieg: 2007
Polecam