Silnik 1.7 CDTI 110KM DPF - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7090

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.7 CDTI 110KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana 150 000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch /Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

................................................................................................................................

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CDTI o mocy 110KM o logotypie DTJ wszedł do produkcji od 2007r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU.Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który jest montowany seryjnie niestety w użytkowaniu miejskim zapycha się i dochodzi do jego awarii.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Zalety:
trwała konstrukcja
dostępność części
niski poziom spalania

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elastyczność,głośna praca

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 8):
(8.58)
Trwałość
 8.75/10
Utrzymanie
 7.88/10
Dynamika
 9.13/10

Głosy według opinii:

71

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mateusz 08.07.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów jeżdżę dość dynamicznie więc dpf nie przytyki się. Jak u niektórych i nie robię krótkich tras najczęściej 50 km co diselki lubią najbardziej. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki. Możliwe zabrudzeniem łopatek i ich zacina ie albo ten zaworem sterowania. Bd to teraz robić. Ale jak na 4 lata nie dotykania silnika (oprócz oleju i filtrów) to mały wydatek i mogło się coś takim popsuc wybaczam ;) "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel astra h 1.7 cdti kombi Rok / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 5.6
Krzysztof 03.06.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy)."
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: ASTRA H DTJ 110KM CDTI 1.7 Rok / Przebieg: 150000 Śr. spalanie: 6.25
Marcin 28.04.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Opel Astra 1.7CDTI.Powiem tak jest to mój pierwszy dizelek i jestem zadowolony wcześniej zawsze były benzyny lub gaz.Niby seria była 110 kucyków ale jakoś chciałem czegoś wiecej i nie załuję teraz jest 154 dokładnie i jakos jest różnica.Narazie na pokładzie dpf i przebieg oryginalny 206tys. weryfikacja w ASO czy to germany czy w Polsce.Tylko ludzie nie oszczedajcie na olejuw tym silniku,lejcie pelny systetyk 5w30 do dpf-ow,co 10tys albo co 15tyś,zaraz ktoś powie chory co 10tys,ja uważam jak dbasz tak masz,proste."
Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 110KM po modach 154KM Rok / Przebieg: 2007 Śr. spalanie: 6.1
Wojtek 11.07.2015
Średnia:
(7.33)
Nie
""Opel Meriva 1.7 CDTI 2003r. Powiem tak mój pierwszy silnik Dizelek także nie mam do czego innego porównać. Wymieniłem już drogi dwumas ok2,5 tys z włożeniem spalanie tak ok 7 L przyśpieszenie też spoko radzi sobie w trasie bo w moim przypadku te autko zarabia an siebie 90 % trasa 10 % miasto. Jeśli ktoś by zadał pytanie czy zakupił jeszcze raz te auto... Nie nie kupił bym " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Meriva/110 KM Rok / Przebieg: 2003/ok 230 tys KM Śr. spalanie: 7.5
astruś 17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Astra IV Sports Turier, dobry silnik, dynamiczny i oszczędny, problemy tylko z zaworem wysokiego ciśnienia. Poprzednio Astra III z silnikiem 1,7CDTI 101KM przebieg 300 tys.km i zero problemów. Po takim przebiegu nie widać śladów zużycia na tapicerce w wersji Cosmo. Więc uważajcie na handlarzy i nie kupujcie aut bez udokumentowanego/potwierdzonego przebiegu!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1,7 CDTI/ 110KM Rok / Przebieg: 148 000 Śr. spalanie: 5.2
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.