Silnik 1.7 CDTI 110KM/ DPFWyświetleń: 1382

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.7 CDTI 110KM/ DPF

Silnik 1.7 CDTI o mocy 110KM o logotypie DTJ wszedł do produkcji od 2007r.Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU. Najnowsza jednostka CDTI o mocy 110KM w większości została fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych oraz koło dwumasowe .Jednostka jednak nie ustrzegła się problemów które zazwyczaj nękają nowoczesne diesel.Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł,niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso ,o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze.Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta,warunków,serwisu i przebiegu.Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów.Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami,na tle konkurencji wypada blado,aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki.Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian ,niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Zalety:
trwała konstrukcja
dostępność części
niski poziom spalania

Wady:
awarie DPF-u -jazda miejska
awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
awarie zaworu sterowania turbiną
droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
słaba elastyczność,głośna praca

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana 150 000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch /Denso-drogie w naprawie

Ilość oleju: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Najnowsze jednostki CDTI o mocach 110KM ,125KM 130KM występują z Filtrem cząstek stałych  (wszystkie po roku 2009)!!!

................................................................................................................................

Występują dwie odmiany wtrysków

Bosch- możliwość regeneracji lub zakupu zamienników -występują w starszych modelach

Denso- części orgyinalne bardzo drogie - występują w nowszych modelach

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 5):
(8.47)
Trwałość
 8.8/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 8.6/10

Głosy według opinii:

41

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Wojtek 11.07.2015
Średnia:
(7.33)
Nie
""Opel Meriva 1.7 CDTI 2003r. Powiem tak mój pierwszy silnik Dizelek także nie mam do czego innego porównać. Wymieniłem już drogi dwumas ok2,5 tys z włożeniem spalanie tak ok 7 L przyśpieszenie też spoko radzi sobie w trasie bo w moim przypadku te autko zarabia an siebie 90 % trasa 10 % miasto. Jeśli ktoś by zadał pytanie czy zakupił jeszcze raz te auto... Nie nie kupił bym " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Meriva/110 KM Rok / Przebieg: 2003/ok 230 tys KM Śr. spalanie: 7.5
astruś 17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
""Astra IV Sports Turier, dobry silnik, dynamiczny i oszczędny, problemy tylko z zaworem wysokiego ciśnienia. Poprzednio Astra III z silnikiem 1,7CDTI 101KM przebieg 300 tys.km i zero problemów. Po takim przebiegu nie widać śladów zużycia na tapicerce w wersji Cosmo. Więc uważajcie na handlarzy i nie kupujcie aut bez udokumentowanego/potwierdzonego przebiegu!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: 1,7 CDTI/ 110KM Rok / Przebieg: 148 000 Śr. spalanie: 5.2
Andrzej 18.12.2013
Średnia:
(9.67)
Tak
""Opel Astra 1.7CDTI/110 KM szybki dynamiczny i mało pali . Jedyny mankament to Filtr Cząstek Stałych ,na razie nie daje żadnych oznak jest OK przebieg 148 tyś .Spalanie średnio 5.5 L trasa/miasto.Awarii żadnych nie zliczyłem więc silnik oraz całe auto oceniam na 5." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel Astra 1.7 CDTI 110KM Rok / Przebieg: 2008 r 148 tyś Śr. spalanie: 5.5
17.10.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
""Silnik niezbyt dynamiczny na starcie chodz od 2 tys obrotow dostaje "kopa".spalanie na dobrym poziomie. Bezawaryjny 70 000tys km jak dotad " "
Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: astra j Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Adam 27.08.2013
Średnia:
(8.33)
Tak
""Silnik mnie trochę zawiódł ,chodzi mi generalnie o spalanie jest zdecydowanie za wysokie ,awarii żadnych nie miałem ,jest bardzo elastyczny co do dynamiki to taka średnia (ale auto duże kombi )). Mam takie mieszane uczucia liczyłem na więcej ale cóż trzeba się cieszyć tym co jest ." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Astra Rok / Przebieg: 2011 r 67 tyś Śr. spalanie:

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.