Silnik 1.3 CDTI 95KM (A13DTE) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 2828

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 95KM (A13DTE)

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

 1.3 CDTI 95KM -A13DTR Euro 5- DPF/ Turbo-zmienna geometria

 1.3 CDTI 95KM EcoFLEX -A13DTE Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

1.3 CDTI 95KM - B13DTE Euro 6- DPF Turbo -zmienna geometria od 2014 r !!!

 

Najważniejsze informacje o silniku

1.3 CDTI II  95 KM  II GENERACJA o logotypie (A13DTR)pojawiła się w 2011 roku i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.Silnik posiad sprzęgło dwumasowe które nie jest trwałe i często dochodzi do jego awarii przy przebiegach około 200 tys.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie koła dwumasowego
seryjny DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(6.89)
Trwałość
 5/10
Utrzymanie
 8.67/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

12

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stanisław 26.10.2016
Średnia:
(6.00)
Nie
""łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata " "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2012/118000 Śr. spalanie: ?
Michal 13.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik na razie bezawaryjny, mam 90k i jak narazie odpokac tylko leje sie paliwo i jezdzi. W moim nadwoziu niestety dla niektorych moze okazac sie za slaby, ale za to spalanie srednie to 4,9l (pol na pol miasto/trasa), czyli cos za cos pali malutko ale tez i przspiesza bardzo licho :). Mam DPFa i powiem ze dziwie sie bo zero problemow (odpukac jeszcze raz). Generalnie polecam dla kogos kto jezdzi emerycko i lubi jezdzic na tzw. kropelce." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra J Sportouring 90 Rok / Przebieg: 2011/91000 Śr. spalanie: 4.9
lukasz 24.08.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Lancuch trzasnal mi przy przebiegu 155000. Na szczescie glowica i zawory zostaly cale. Koszt naprawy w nieautoryzowanym warsztacie 19000zl. To mit ze lancuch jest bezobslugowy!" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Corsa Rok / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5.5

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 CDTI 170KM (B20DTH)16.12.2018

Ludzie to jest temat o B20DTH a nie ok160/163KM A20DTH który miał problem ze smokiem. Tu smok i miska są całkiem inne i inny uszcz

Polecam

5.75

Silnik 1.9 16V MultiJet 140KM (2003-2008)15.12.2018

Mam taki w Alfie 156. Generalnie silnik bardzo dynamiczny i elastyczny. Realne spalanie a nie podawane przez komputer przy prędkościa

Polecam

8.08

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów