Silnik 1.3 CDTI 95KM DPFWyświetleń: 1665

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 95KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

 1.3 CDTI 95KM -A13DTR Euro 5- DPF/ Turbo-zmienna geometria

 1.3 CDTI 95KM EcoFLEX -A13DTE Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

 

Najważniejsze informacje o silniku

1.3 CDTI II  95 KM  II GENERACJA o logotypie (A13DTR)pojawiła się w 2011 roku i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów.Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.Silnik posiad sprzęgło dwumasowe które nie jest trwałe i często dochodzi do jego awarii przy przebiegach około 200 tys.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika.Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
dobra elastyczność

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie koła dwumasowego
seryjny DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 3):
(4.89)
Trwałość
 4.33/10
Utrzymanie
 6/10
Dynamika
 4.33/10

Głosy według opinii:

12

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Stanisław 26.10.2016
Średnia:
(0.00)
Nie
""łańcuch trzasnoł przy 118000 przebiegu podczas jazdy przy zmianie biegu . To gdzie tu BEZOBSŁUGOWOŚĆ . Astra ma 4 lata " "
Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Model / Moc: 95 Rok / Przebieg: 2012/118000 Śr. spalanie: ?
Michal 13.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
""Silnik na razie bezawaryjny, mam 90k i jak narazie odpokac tylko leje sie paliwo i jezdzi. W moim nadwoziu niestety dla niektorych moze okazac sie za slaby, ale za to spalanie srednie to 4,9l (pol na pol miasto/trasa), czyli cos za cos pali malutko ale tez i przspiesza bardzo licho :). Mam DPFa i powiem ze dziwie sie bo zero problemow (odpukac jeszcze raz). Generalnie polecam dla kogos kto jezdzi emerycko i lubi jezdzic na tzw. kropelce." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Astra J Sportouring 90 Rok / Przebieg: 2011/91000 Śr. spalanie: 4.9
lukasz 24.08.2015
Średnia:
(4.67)
Nie
"Lancuch trzasnal mi przy przebiegu 155000. Na szczescie glowica i zawory zostaly cale. Koszt naprawy w nieautoryzowanym warsztacie 19000zl. To mit ze lancuch jest bezobslugowy!" "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Model / Moc: Corsa Rok / Przebieg: 155000 Śr. spalanie: 5.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów