Opel

Silnik Opel 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM A13DTC/B13DTC

12495
Silnik Opel 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM A13DTC/B13DTC

Silniki Opel CDTI od Fiata są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.3 CDTI 75 KM II GENERACJI o oznaczeniu A13DTC a później B13DTC pojawił się w 2011 roku i spełnia normy spalin EURO5. Na rynku znajdziemy jeszcze odmianę o mocy 75KM spełniająca normy spalin EURO 4 o logotypie Z13DTJ. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.



Silnik wyposażony w  turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1400 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. Silnik posiada sprzęgło dwumasowe które, niestety nie jest trwałe i często ulega awarii. Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie. Dokładnie tak jest – w opracowaniu układu dla Opla zastosowano w tym silniku koło dwumasowe a w Fiacie nie.



Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika. Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami.



Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra kultura pracy
  • trwały układ wtryskowy
  • niski poziom spalania
  • rozrząd oparty na łańcuchu

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • awarie filtra DPF-jazda miejska
  • niska trwałość koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A13DTC / B13DTC
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Odmiany silnika 1.3 CDTI:
1.3 CDTI 75KM -Z13DTJ Euro 4- DPF/ Turbo-stała geometria
1.3 CDTI 75KM-A13DTC Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria
1.3 CDTI 75KM-B13DTC Euro 6-DPF/Turbo -zmienna geometria od 2014 r !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
0%
67%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

17.07.2021 Meriva B
(0.0)
Opinia: Mam samochód od 2013 roku. Kupiony w naszym salonie. Jedyna awaria/problem to po 120000km zauważyłem, że cieknie lekko pompa paliwa. Regeneracja załatwiła sprawę. Silnik jest rewelacyjnie oszczędny i trochę ma zadyszkę przy pełnym bagażniku i komplecie pasażerów. Jednak byłem nim nawet w Portugalii, w
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Bezawaryjność. Oszczędność paliwa. Fotele - szczególnie przy długich trasach. Funkcjonalność.
Wady: Ergonomia.
  • Silnik: 1.3 cdti Z13dtj
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 136000
Polecam
26.03.2018 Norbert
(9.7)
Opinia: Silnik posiadam od nowości w Oplu Corsa EcoFlex z 2011r przebieg 137 tys większość w mieście sporadycznie na trasie.Do dnia dzisiejszego nie odnotowałem jakichkolwiek problemów,silnik pali zawsze nawet na ciężkich mrozach,mankamentem jest głośniejsza praca jak jest zimny.Dobra dynamika jak na pojemność oraz wielkość auta,dobra elastyczność
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011r. 137km
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam