Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4525

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.8 D/TD Endura-DE23.03.2019

Pompa padła po 20k km, paliwo z shella. Nigdy więcej tego silnika

Odradzam

7.04

Silnik 2.0 16V CRDi 140KM (D4EA-F)22.03.2019

Polecam dużo lepszy niż volkswagenowski 2.0 TDI

Polecam

9.57

Silnik 2.0 TDI PD 140KM (BKD/BKP/BMP)22.03.2019

Na dzień 22.03.2019r. Jak już kupujesz to tylko od 1wł. salon pl. Na rynku pełno, jest co wybierać. Informuję że posiadam od now

Polecam

6.52

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)21.03.2019

Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim aut

Polecam

7.24

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 70KM produkowany jest od 2004 roku.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Silnik posiada zwykłe sprzęgło dwumasowe,które jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!Do najbardziej uciążliwych i kosztownych awarii trzeba zaliczyć koło dwumasowe które jest niskiej trwałości.Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała konstrukcja
niski poziom spalania

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
słaba dynamika

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 6):
(7.28)
Trwałość
 7.83/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 6.33/10

Głosy według opinii:

51

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jerzy 03.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przejechane w Polsce ponad 50 tys. km, zero awarii i oby tak dalej. Z innych zalet - ta jednostka w tej mocy nie ma koła dwumasowego oraz filtra DPF, czyli brak ewentualnych kosztów drogich napraw w przyszłości. Polecam ten silnik w tej konfiguracji !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Opel Tigra B / 70KM Rocznik / Przebieg: 2006 / 106 tys. Śr. spalanie: 4.5
Krystian 02.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
""kupiłem opla corse c z silnikiem 1.3 CDTi 70KM z autohandlu 7 miesięcy temu . Miał on ok 110.000 km przebiegu. Zrobiłem na nim juz z 3 tys. i nie narzekam. Sprzęgło spalanie silnik wszystko działa dobrze. Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i jak na razie nie wyczułem żadnych usterek. ogólnie polecam!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Odmiana silnika: Opel corsa C 1.3 CDTi 70KM Rocznik / Przebieg: 113.000 Śr. spalanie: ?
jan 03.01.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
""Najgorszy silnik ktory mialem w corsie c poprostu koszmar" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: corsa c Rocznik / Przebieg: Śr. spalanie:
Tomek 15.10.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
""Moja corsa z 2004 roku ma jakieś 210 tyś km. Spala regularnie 4,5-4,8 l/100 km na dojazdach do pracy 37 km w jedną stronę. Na razie odpukać działa. Samochód nie lubi dużego obciążenia i prędkości powyżej 120 km/h " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Corsa C 70KM Rocznik / Przebieg: 2004 rok 210 tyś. Śr. spalanie: 4.5-4.8 l/100
Waldo 28.05.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
""Corsa 1,3 cdti 70 KM, przebieg 151000 km: cykl mieszany (15 km miasto, 15 km trasa) wychodzi 5,5 l/100 km. Może i mało dynamiczny ale bezobsługowy: tylko wymiany oleju i filtrów. Z czystym sumieniem polecam !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Odmiana silnika: Opel Corsa C 1,3 CDTI 70 KM 3-drzwi Rocznik / Przebieg: 151000 km Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów