Silnik 1.3 CDTI 70KMWyświetleń: 2019

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 70KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Brak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 2.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 70KM produkowany jest od 2004 roku.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 70-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.Silnik posiada zwykłe sprzęgło dwumasowe,które jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!Do najbardziej uciążliwych i kosztownych awarii trzeba zaliczyć koło dwumasowe które jest niskiej trwałości.Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała konstrukcja
niski poziom spalania

Wady:
niska trwałość sprzęgła
awarie zaworu EGR
słaba dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 6):
(7.28)
Trwałość
 7.83/10
Utrzymanie
 7.67/10
Dynamika
 6.33/10

Głosy według opinii:

51

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Jerzy 03.06.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Opel Tigra CC - z tym silnikiem to szczególnie godne polecenia auto dla osoby która potrzebuje codziennie dojechac do pracy bez awarii i innych przykrych niespodzianek. Do tego jest bardzo ekonomicznie i z opcją złożenia dachu. Silnik pracuje bardzo równo, nie ma wyczuwalnej "turbo-dziury", a wyprzedzanie nie stanowi problemu. Przejechane w Polsce ponad 50 tys. km, zero awarii i oby tak dalej. Z innych zalet - ta jednostka w tej mocy nie ma koła dwumasowego oraz filtra DPF, czyli brak ewentualnych kosztów drogich napraw w przyszłości. Polecam ten silnik w tej konfiguracji !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Tigra B / 70KM Rok / Przebieg: 2006 / 106 tys. Śr. spalanie: 4.5
Krystian 02.02.2014
Średnia:
(8.33)
Tak
""kupiłem opla corse c z silnikiem 1.3 CDTi 70KM z autohandlu 7 miesięcy temu . Miał on ok 110.000 km przebiegu. Zrobiłem na nim juz z 3 tys. i nie narzekam. Sprzęgło spalanie silnik wszystko działa dobrze. Jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i jak na razie nie wyczułem żadnych usterek. ogólnie polecam!" "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel corsa C 1.3 CDTi 70KM Rok / Przebieg: 113.000 Śr. spalanie: ?
jan 03.01.2014
Średnia:
(2.67)
Nie
""Najgorszy silnik ktory mialem w corsie c poprostu koszmar" "
Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (4/10)
Model / Moc: corsa c Rok / Przebieg: Śr. spalanie:
Tomek 15.10.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
""Moja corsa z 2004 roku ma jakieś 210 tyś km. Spala regularnie 4,5-4,8 l/100 km na dojazdach do pracy 37 km w jedną stronę. Na razie odpukać działa. Samochód nie lubi dużego obciążenia i prędkości powyżej 120 km/h " "
Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corsa C 70KM Rok / Przebieg: 2004 rok 210 tyś. Śr. spalanie: 4.5-4.8 l/100
Waldo 28.05.2013
Średnia:
(8.67)
Tak
""Corsa 1,3 cdti 70 KM, przebieg 151000 km: cykl mieszany (15 km miasto, 15 km trasa) wychodzi 5,5 l/100 km. Może i mało dynamiczny ale bezobsługowy: tylko wymiany oleju i filtrów. Z czystym sumieniem polecam !!!" "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Opel Corsa C 1,3 CDTI 70 KM 3-drzwi Rok / Przebieg: 151000 km Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.