Silnik 1.3 CDTI 75KMWyświetleń: 922

Silników CDTi używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 75KM

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 75KM produkowany jest od 2006 r do 2011r o logotypie (Z13DTJ) i spełnia normy spalin EURO4.Silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF.Na rynek w 2011 roku weszła odmiana o mocy 75KM spełniająca normy spalin EURO 5 o logotypie (A13DTC).Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 75-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuch.W silniku zastosowano sprzęgło dwumasowe,które niestety jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Dużym i kosztownym problemem może być dosyć awaryjne koło dwumasowe.Musimy pamiętać że wszystko jest uzależniona od odpowiedniego serwisowania jednostki,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik ma dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka
dobra kultura pracy
trwały układ wtryskowy
niski poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie filtra DPF-jazda miejska
niska trwałość koła dwumasowego

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Info Serwis

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L-3.2 L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

1.3 CDTI 75KM -Z13DTJ Euro 4- DPF/ Turbo-stała geometria

1.3 CDTI 75KM-A13DTC Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 6):
(6.56)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 5.67/10

Głosy według opinii:

33

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

piotr 26.09.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
""właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów ." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: combo 1,3 cdti 75km Rok / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 75KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
Piotr 24.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Mam ten silnik w Corsie D (75 KM). Na razie, nawet wziąwszy pod uwagę dość mały przebieg (ok. 55 tys. km. przez nieco ponad 6 lat), jest całkowicie bezawaryjny. Bardzo mało pali (w trasie potrafi zejść do 3l/100 km!). Dynamika nie rzuca na kolana, ale jak na moje potrzeby jest OK, wyprzedzanie w trasie przy wysokich prędkościach nie stanowi problemu,a na wyścigach spod świateł mi nie zależy, bo to niebezpieczne. Ogólnie mam prawo ocenić ten silnik i cały wóz jako szczególnie godne polecenia." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Corsa D, 75KM Rok / Przebieg: 2007. 55 tys. km. Śr. spalanie: ?
Kamil 14.01.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
""Super silnik! Mam dwie sztuki Cors z tym silnikiem. Jedna przebieg 390 tys. km, druga 220 tys.. Zero awarii z wyjątkiem DPF-a. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corsa D Rok / Przebieg: 2007 390 tys. km Śr. spalanie:
alf 02.12.2013
Średnia:
(4.00)
Nie
""Producent gwarantuje nieingerowanie do przebiegu 250 tys. I wie co mówi! Później to płacz i zgrzytanie zębami." "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: opel combo 1,3 75KM Rok / Przebieg: 2008 250 tys. Śr. spalanie: ?
tom 28.05.2013
Średnia:
(5.33)
Nie
""Silnik ZGON !!! Do dziś mi się śni ten horror związany z Oplem Combo 1.3 CDTI .Auto z 2005 r przebieg 156 tyś padnięty EGR ,Koło dwumasowe na wykończeniu i w końcu padło ale u nowego właściciela .Kopcił na potęgę powoli turbina już padała .Włożyłem 4000 tys złotych w ten złom i dalej trzeba było parę rzeczy wymienić .Palił dużo w mieście 7.8L Trasa okoł6 l .Ten silnik to do Corsy a nie do dostawczaka .Nie polecam " "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Combo 1.3 CDTI 75KM Rok / Przebieg: 2005 160 tyś Śr. spalanie: 6.8

Kod antyspamowy
Odśwież

Najnowsze opinie

Silnik 2.0 TDI PD 136/140KM15.01.2018

Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (30

Polecam

6.71

Silnik 1.3 DDIS13.01.2018

Witam moi drodzy przed mówcy jeżeli się wypowiadacie na temat silnika 1.3ddis w suzuki ignis to znaczy że coś na ten temat kumasz

Polecam

5.52

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF12.01.2018

Silnik mam w Astrze jest bardzo dynamiczny mocy pod dostatkiem,elastyczność na wysokim poziomie.W porównaniu do modelu z silnikiem 1

Polecam

10.00

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów