Silnik 1.3 CDTI 75KMWyświetleń: 3258

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.3 CDTI 75KM

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Łańcuch

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 3.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeglądy i wymiany oleju co 30tys

ilość oleju 2.8L-3.2 L

Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys


1.3 CDTI /Multijet 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!

1.3 CDTI/Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF

1.3 CDTI/Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!


Turbosprężarka

1.3 CDTI/MJT 70KM 75KM Turbina stała geometria

1.3 CDTI/MJT 90KM 95KM Turbina zmienna geometria


1.3 MultiJet Fiat - brak koła dwumasowgo !!!

1.3 CDTI Opel -w mocniejszych wersjach koło dwumasowe

Odmiany silnika 1.3 CDTI  - logotypy

1.3 CDTI 75KM -Z13DTJ Euro 4- DPF/ Turbo-stała geometria

1.3 CDTI 75KM-A13DTC Euro 5- DPF/Turbo -zmienna geometria

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.3CDTI  I Generacji o mocy 75KM produkowany jest od 2006 r do 2011r o logotypie (Z13DTJ) i spełnia normy spalin EURO4.Silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF.Na rynek w 2011 roku weszła odmiana o mocy 75KM spełniająca normy spalin EURO 5 o logotypie (A13DTC).Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetyczymi firmy Bosch. Ich największą zaletą jest możliwość regeneracji oraz stosunkowo niska cena.Wersja 75-konna współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek.Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty na łańcuch.W silniku zastosowano sprzęgło dwumasowe,które niestety jest często awaryjne oraz drogie w naprawie.Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie.Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie.Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Dużym i kosztownym problemem może być dosyć awaryjne koło dwumasowe.Musimy pamiętać że wszystko jest uzależniona od odpowiedniego serwisowania jednostki,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów.Wśród kierowców silnik ma dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka
dobra kultura pracy
trwały układ wtryskowy
niski poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu

Wady:
awarie zaworu EGR
awarie filtra DPF-jazda miejska
niska trwałość koła dwumasowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 6):
(6.56)
Trwałość
 7/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 5.67/10

Głosy według opinii:

33

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

piotr 26.09.2017
Średnia:
(3.00)
Nie
""właśnie przy 150000 przebiegu strzelił łańcuch rozrządu.to chyba trochę za wcześnie dodam jeszcze że wcześniej nic nie dzwonił ani żadnych innych bólów ." "
Trwałość
 (3/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: combo 1,3 cdti 75km Rok / Przebieg: 2008/150000 Śr. spalanie: 5.5
Ja 03.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
""Super silnik a Ci co piszą o awariach to niech się najpierw jeździć nauczą." "
Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Model / Moc: 75KM Rok / Przebieg: 2005 Śr. spalanie: 5l/100km
Piotr 24.01.2015
Średnia:
(9.33)
Tak
""Mam ten silnik w Corsie D (75 KM). Na razie, nawet wziąwszy pod uwagę dość mały przebieg (ok. 55 tys. km. przez nieco ponad 6 lat), jest całkowicie bezawaryjny. Bardzo mało pali (w trasie potrafi zejść do 3l/100 km!). Dynamika nie rzuca na kolana, ale jak na moje potrzeby jest OK, wyprzedzanie w trasie przy wysokich prędkościach nie stanowi problemu,a na wyścigach spod świateł mi nie zależy, bo to niebezpieczne. Ogólnie mam prawo ocenić ten silnik i cały wóz jako szczególnie godne polecenia." "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Model / Moc: Opel Corsa D, 75KM Rok / Przebieg: 2007. 55 tys. km. Śr. spalanie: ?
Kamil 14.01.2015
Średnia:
(8.67)
Tak
""Super silnik! Mam dwie sztuki Cors z tym silnikiem. Jedna przebieg 390 tys. km, druga 220 tys.. Zero awarii z wyjątkiem DPF-a. " "
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: Corsa D Rok / Przebieg: 2007 390 tys. km Śr. spalanie:
alf 02.12.2013
Średnia:
(4.00)
Nie
""Producent gwarantuje nieingerowanie do przebiegu 250 tys. I wie co mówi! Później to płacz i zgrzytanie zębami." "
Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (2/10)
Model / Moc: opel combo 1,3 75KM Rok / Przebieg: 2008 250 tys. Śr. spalanie: ?
<<<12>>>

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów