Silnik 2.0 CDTI 110KM DPFWyświetleń: 1382

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTI 110KM DPF

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 140.000 Km lub 5 lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI o mocy 110KM występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) .Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność, wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku..Niestety nie wszystkie podzespoły udało się w 100 % udoskonalić i wyeliminować ich awaryjność.Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć  filtra cząstek stałych DPF oraz sprzęgła dwmumasowego do ich usterek dochodzi przeważnie przy przebiegach 150-200 tys/km.Pamiętamy że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania filtra DPF co wiąże się z poważnymi problemami.Jednak awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie Aczkolwiek trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie. 

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika i elstyczność

Wady:
awarie EGR
kosztowny serwis
seryjnie montowany DPF
niskiej trwałości koło dwumasowe

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(2.67)
Trwałość
 1/10
Utrzymanie
 1/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

01

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Bogdan 10.07.2016
Średnia:
(2.67)
Nie
""witam moze ktos podpowie czy jest mozliwosc zamiany silnika 110KM na 160KM lub 130KM bo moj zatarl sie pojawilo sie zonie komunikat o niskim cisnieniu oleju i po silniku " "
Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)
Model / Moc: 110 Rok / Przebieg: 200000 Śr. spalanie: 6

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

7.47

Silnik 1.5 DCi 86KM20.06.2018

W moim egzemplarzu olej wymieniany co 15 tyś przy przebiegu 200tyś profilaktycznie sprawdziłem panewki praktycznie zero oznak zużyc

Polecam

7.97

Silnik 1.9 TDI PD (98-07)19.06.2018

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Polecam

8.48

Silnik 1.5 DCi 65KM18.06.2018

Już 360.000km bez awarii! Tylko oryginalny olej (ELF 5w40), wymieniany co roku (maks. 15.000km) i wymiana filtra paliwa co drugą wymi

Polecam

9.08

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.