Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin TurboWyświetleń: 1428

Silników używa:

CDTi
Silnik 2.0 CDTi 195KM Twin Turbo

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią. Ze zmienną geometrią

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 150.000 km lub 10 Lat

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Firma Bosch-możliwość regeneracji

Ilość oleju: 6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 CDTI o mocy 195KM Twin Turbo  zadebiutowała w 2011 roku.Przeznaczona tylko dla General Motors,jednak w latach 2010-2011 była stosowana w Sabie 9-5.W jednostce  zastosowano dwie  turbosprężarki różniące się wielkością o ostałej geometrii łopatek uruchamiane sekwencyjnie.Jest to bardzo dobre rozwiązanie które pozwala na osiągnięcie wysokiego momentu obrotowego i wpływa na efektywność pracy silnika.Zwiększono również sprzęgło i wzmocniono dwumasę.W jednostce zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.Na plus trzeba zapisać bardzo trwałe koło dwumasowe oraz turbosprężarki.W opinii użytkowników silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy niski poziom spalania .Również awaryjność nie jest wysoka przez lata zostały wyeliminowane uciążliwe usterki,jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji jednostki oraz jej serwisowania.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
przyzwoity poziom spalania

Wady:
koszty serwisu
seryjny DPF-awarie w jeździe miejskiej

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Qba 18.04.2018
Średnia:
(9.33)
Tak
"Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopracowane i mniej awaryjne.Auto zbiera się natychmiast po dodani gazu a jest to kawałek auta !!! ciągnie od najniższych obrotów,bardzo dobre przyspieszenie a po włączeniu twin-turbo rakieta niestety przekłada się to na większe spalanie.Silnik bardzo cichy i o wysokiej kulturze pracy,dynamiczny i bardzo elastyczny.Jak dla mnie to pierwszy taki silnik o takiej mocy i powiem że teraz mam porównanie do innych silników,tamte to poprostu silniki i nic więcej.Przy tym wszystkim spalanie nie jest takie duże wszystko zależy od stylu jazdy,miasto maks.9.5 l na trasie róznie od 6.5do 7.5 zależy jak się jedzie a średnio wychodzi 8.5 l .Proszę nie brac tego dogłębnie bo on potrafi saplić nawet powyżej 10l ale to przy bardzo dynamicznej jeździe.Całokształt oceniam na piątkę z plusem za bezawaryjność i niskie koszty użytkowania a przy tym za ogromną frajdę z jazdy."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Model / Moc: Opel Insygnia Bi-Turbo 195KM Rok / Przebieg: 2013.r / 158.tys Śr. spalanie: 8.5

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.1 CDI OM651 170/204KM23.06.2018

motor ma biturbo i rewelacyjnie sprawuje sie w klasie e mercedesa z 2011 roku.przy 199 tys przytkał się dpf.koszt czyszczenia,wyminy

Polecam

9.67

Silnik 1.6 HDI 92KM/FAP23.06.2018

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakres

Polecam

9.39

Silnik 2.5 TDI R522.06.2018

Bardzo dobry silnik, mam go w volvo s80 więc dosyć duża kolumbryna ale przyspieszenie jest bardzo ok. Trzeba pamiętać o tym aby la

Polecam

8.17

Silnik 2.2 CRDI21.06.2018

Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomiczne

Polecam

9.47

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.