Silnik 1.6 CDTI 90KM A16FDL - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1500

Silników używa:

CDTi
Silnik 1.6 CDTI 90KM A16FDL

Liczba cylindrów: 4

Liczba zaworów: 16

Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail

Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.

Rozrząd: Pasek. Wymiana po 120.000 km

Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.

Filtr cząstek stałych: Tak.

Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch

Ilość oleju: 4.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: 30.000 km lub 1 rok.

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6CDTI  o mocy 90KM to nowoczesna  konstrukcja  koncernu Fiat o logotypie Multijet montowana jest w marce Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Suzuki oraz w Opel. Od 2011roku maiła zastosowanie w Oplu Combo zależności od modelu posiadał moc 90KM..Budowa oparta jest na bloku żeliwnym z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem zębatym. Porównując ją do poprzednika postawiono na poprawę osiągów, niższe spalanie oraz zmniejszenie emisji spalin. Jednostka 4-cylindrowa, posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji. Jest to silnik o stosunkowo prostej konstrukcji i nie sprawiający większych problemów w ewentualnych naprawach. Wersja  90KM  współpracują z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek sterowaną elektronicznie. Bezsprzecznie jej największą zaletą są niższe koszta obsługi.Co do awaryjności tej odmiany można powiedzieć że jest niska poziomie pod warunkiem odpowiedniego użytkowania,do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys.Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz problemu z układem chłodzenia-termostatem (dochodzi do wycieku płynu chłodniczego) !!! Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania,wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za przyzwoitą kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.Po stronie minusów trzeba zapisać słabszą dynamikę spowodowaną mniejszą mocą oraz zastosowaniem turbosprężarki o stałej geometrii łopatek.Zdecydowanie jednostka polecany do użytkowania w ruchu miejskim gdzie pojemność oraz moc jest w zupełności wystarczająca.

Zalety:
niski poziom spalania
dobra elastyczność
trwały osprzęt

Wady:
słaba dynamika
awarie EGR

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8.67)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Adam 18.03.2018
Średnia:
(8.67)
Tak
"Silnik bardzo dobry cichy elastyczny i dosyć dynamiczny jednak do Opla Combo zdecydowanie za słaby.Pytanie czy bym go kupił jeszcze raz ? Pewnie tak ale nie w Combo tylko w Astrze .Spalanie średnie do 100km/h jest na poziomie 6.8 l na trasie do 120km/h 5.5 l po wyżej znacznie wzrasta ale to zasługa gabarytów auta oraz jego obciążenia .Po za tym mankamentem silnik jest godny polecenia ."
Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (7/10)
Model / Moc: Opel Combo D Rok / Przebieg: 2012r 137.000km Śr. spalanie: 6.8

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników 1.3 CDTI
Silniki 1.3 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2011)
Silniki 1.3 CDTI (2004-2009)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Fiata (2011-2015)
Silniki 1.6 CDTI konstrukcji Opla (od 2013)
Rodzina silników 1.7 CDTI
Silniki 1.7 CDTI (2003-2008)
Silniki 1.7 CDTI z filtrem cząstek stałych (od 2007)
Silniki 1.9 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Fiata
Silniki 2.0 CDTI konstrukcji Opla (od 2014)
Inne silniki CDTI
Rodzina silników Ecotec DI/DTI (1996-2005)
Pozostałe silniki

Samochody z tym silnikiem

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 dCi 173/178KM M9R FAP25.09.2018

Mogę jedynie potwierdzić opinię o 2.0dCi w tej wersji macowej, padają panewki, a koszty naprawy są bardzo wysokie, najlepiej szuka

Odradzam

8.77

Silnik 1.5 Energy dCi 90KM K9K25.09.2018

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina

Polecam

10.00

Silnik 1.6 CRDI 110KM23.09.2018

Super polecam silnik pracuje idealnie , 120000 tys

Polecam

9.89

Silnik 2.0 D4 177KM20.09.2018

Mam wrażenie, że wszystkie negatywne opinie piszą pracownicy lub zwolennicy niemieckiej konkurencji! Auta na oczy nie widzieli a maj

Polecam

7.24

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.